Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Standard Hvordan filme en som sykler forfra?

Har tenkt å filme en som sykler både fra siden og forfra. Tror det skal gå greit å filme personen som sykler fra siden (bare å filme ut av vinduet i bilen), men forfra blir nok litt værre. Han som sykler skal sykle i litt over normal fart (ikke veldig fort, men heller ikke trille fart). Har forresten et steadycam og et ganske bra stativ til rådighet. Kan sikkert få noen til å kjøre bil hvis det blir nødvendig også.

Håper noen har noen tips til hvordan jeg kan klare å filme en syklende person forfra.

Tusen takk
    Med vennlig hilsen
    Phex

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Enkelt... Bak i en stasjonsvogn! Men pass på at noen holder godt på kameramannen... Bind han fast eller noe slikt at han ikke kan falle ut.
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    49

Hvis personen sykler på veien, er det bare å sette seg i bagasjerommet og kjøre på! :wink: om han skal sykle på fortauet kan du jo prøve å sitte på bagasjebrettet til en som sykler foran,. eller så kan du jo kjøre bilen ved siden av, og holde kameraet lengre ut av vinduet... blir kanskje ikke så gode opptak... men bagasjerommet har jeg prøvd før. det funker bra!

EDIT: oi, posta visst før meg der, henrik...
    ight, camera, action!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Det kommer litt an på vinkelen du velger. I kortfilmen ztreZz valgte jeg å filme oppover mot skyer, og sykkelen stod helt stille mens skuespilleren og jeg ristet litt.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Kan alltids bruke moped! Vi gjorde det i vår forrige film.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

I den første filmen jeg lagde var med å lagde teipa vi kamerastativet på bagasjebrettet på en sykkel. Neppe den beste metoden, men det funka nå det også... Ville nok brukt bil som det er nevnt her, dersom dere har tilgang på en bil med takluke, så funker det veldig bra...

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    95

Moped eller atv er best hvis du ikke skal være på veien. Men ellers så er det jo bil som rocker Ellers så kan man skaffe seg ett billig helemt cam og tape på for skjermen eller på stemet!...
    oada Produksjoner

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Har filme endel skatebord, der brukte vi en handlevogn, hvis du kan skaffe en vogn eller noe som kjører litt jevnere så setter dere en med kamera i vogna og en til å trille den bortover.
    ww.blender3d.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •