Du kan jo kansje prøve å ta noe av filmingen fra land... Det kan gi varierte og gode vinklinger på filmingen... Men er ganske vanskelig å holde et kamera stødig i en båt som kjører, og spesielt hvis det er bølger...
Vi er en guttegjeng som liker vannsport ala wakeboard.
Nå som sommeren kommer så har vi planer om å lage film.
Vi var ute i går og filma en del, men problemet er bare det at det er utrolig vanskelig å ikke riste for mye på kameraet fra båten med tanke på bølger og håndholdt.
Hva kan man gjøre for å gjøre filming fra båt bedre? Uten å ha med seg et lass av stativer?
Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi
Du kan jo kansje prøve å ta noe av filmingen fra land... Det kan gi varierte og gode vinklinger på filmingen... Men er ganske vanskelig å holde et kamera stødig i en båt som kjører, og spesielt hvis det er bølger...
ww.laniban.com
Hva hvis du fester et kamerastativ til båten, slik at det sitter godt fast.
Da vil kameraet følge båtens bevegelser og det vil ikke riste like mye som ved håndholdt.
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Hva med steadystick e.l. ? :roll:
Eller et tungt kamera i utgangspunktet, vil alene gi nokså stødige bilder fremfor et lite handycam.
Prøv å feste kamerae te båten, det vil være det beste. Eller et tungt kamera som nevnt oppforbi meg![]()
Det hadde vert en fordel med flere kameraer og, et festet til båt, ett håndholdt og ett på land kansje. Så vil du få en kjekke jobb å redigere etterpå :wink:
Vet at dette kansje er litt på ettertid, men sier det alikavel for å hjelpe evt. andre.
Når det først skal sies, så er det faktisk ikke mye bølger når du driver med wakeboard, jeg snakker av erfaring når jeg sier at man ikke kan stå på verken vannski eller wakeboard i for mye bølger.
Litt bølger vil det jo alltid være, så over til ditt problem: Hadde jeg vært deg ville jeg ha brukt et kamera på land og et festet til båten (kansje med en fjæring av noe slag :?: :roll: ,) som selvfølgelig må kunne svinges og tiltes!
Med tanke på lyd, så ville jeg ha laget en midlertidig "boks" til å legge over motoren med isolasjon inni, for jeg kan love deg at du nesten bare vil høre støy fra motoren ellers, hvis ikke det er en nesten stille motor, som noen motorer fra Honda og Susuki.
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Fest en mic på han som står på brettet eller ski, da får du fine lyd effekter der han kan stå for litt av undeholdningen, som pusting, gaping og skriking :P
Må i så fall bruke en vanntett mic, siden den som står, før eller siden kommer til å falleOpprinnelig postet av christer_aa
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Bokmerker