Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 27
    Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Ide til spillefilm

Har fått en ide til en nytt filmprosjekt jeg har lyst til å begynne på jeg nå... Den lyder slik:

"Peter har tilsynelatende alt han kan ønske seg i livet, men er allikevel ikke lykkelig. Han bestemmer seg for å dø og tar en stor overdose med sovetabletter. Et par dager senere våkner Peter på sykehuset. Legene klarte å redde livet hans, men hjertet har blitt så hardt skadet at Peter kun har noen måneder igjen å leve. Dette gir Peter tid til å reflektere, som om han skulle hoppet fra en skyskraper og fallet mot bakken tok to måneder. Han begynner å angre på hva han har gjort og bestemmer seg for å virkeliggjøre drømmen han har hatt hele livet, nemlig å reise ut i verden på egenhånd. En natt rømmer han fra sykehuset og begynner den lengste ferden i sitt liv..."

Hva synes du?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Litt kjapt og rotete her:

Man dør sjeldent av sovetabletter.
    Det skader sjeldent hjerte på en slik måte.
    Det at han må rømme fra sykehuset er bra, for som regel blir man innlagt på psykriatisk avdeling etter et selvmordforsøk.
    [size=9px]Men det må ikke være så overekstremt virkelig heller. Film er fiksjon![/size]

Anywho, reise ut i verden på egenhånd... hvor gammel er Peter?
    Er det ikke bedre med Petter?
    Du burde få med deg en fet drømme-aktig sekvens etter han har tatt sovetablettene. Altså, etter at de kicker inn. Selv om han føler at han våkner om 2-3 dager så har han faktisk vært våken delvis frem til det.

Tror du kan hente litt selvmordsinspirasjon fra Patch Adams. Var noe bra i begynnelsen av filmen som omhandlet det..

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Takk for tilbakemelding!

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Man dør sjeldent av sovetabletter.
    Det skader sjeldent hjerte på en slik måte.
    Sovetabletter og hjertet som ble skadet var bare noe som slo meg. Akkurat hva som skjer her er ikke så viktig for meg, bare formålet er å ta livet av seg selv og at resultatet er at han har kort tid igjen å leve etter at han våkner. Men sovetabletter/skadet hjerte er da virkelig ikke usannsynlig er det det?

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Anywho, reise ut i verden på egenhånd... hvor gammel er Peter?
    Er det ikke bedre med Petter?
    Som du sa, film er fiksjon. Jeg ønsker at filmen skal ha et så eventyr-aktig preg, ala Big Fish som mulig. Eneste problemet mitt er hvordan jeg skal få det inn i den nå veldig virkelighetsnære og realistiske starten. Grunnen til at jeg valgte Peter i stedet for Petter er at jeg ønsker at filmen skal være minst mulig norsk, og mer som et eventyr som egentlig ikke peker i retning en spesiell nasjonalitet når det kommer til navn, steder osv... Og Peter er da et mye penere navn enn Petter uansett?

[/url]

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Jobber fortsatt med ideen... Fikk bare litt lyst til å visualisere hva jeg ønsker å få til...

Teaser-poster

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Fin plakat. Sånn uklar/drømme-effekt på landskapet. Men 2008? :O langtidsplanlegging

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Jepp... Inspilling om sommeren, og ønske om å planlegge skikkelig grundig er grunnen...

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    156

Spennende, jeg likte historien din :wink:

Fin plakat, og siden du har nå lang tid på deg! 2008 :lol:
    Kan du planlegge dette grundig, du har masse muligheter...
    Du kan bruke så mange plasser, prøv å få fram et poeng i historien og da, filmer blir bedre da. Lykke til! Gleder meg til å se hva du får til her :!:
    izzAh the little film maker....

http://www.royalpicture.org

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Ser jo lovande ut dette! Blir det noko budsjett? XL2 eller leia noko større greier? Fortel, fortel :wink:

Lukke til!
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Prøver å få til noe med litt mer budsjett enn Domino. Drømmen er f.eks. M2 35 mm adapter med Canon FD optikk, innspilling i vakre norske fjorder, klipp fra helikopter og kran. Ja tankene er store, med litt mer planlegging håper jeg i alle fall på å kunne innfri noen av disse "drømmene".

XL2 blir i alle fall kameraet...

[/url]

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

dåker anndre frederikstad's film skapere ja de skulle virkelig laget på noe borte på FMV drit kule loceisjons der. ini halene osv osv. drit kule vinduer osv osv mm

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •