Viser resultater 1 til 9 av 9
    Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard Inspirasjonstråden

Lurer litt på om folk har noen triks og tips for hvordan man kan komme på filmideer.
    Er vel gjerne slik at det er ganske vanskelig å komme på noen gode ideer dersom man bare setter seg ned og tenker "nå skal jeg lage film".

Personlig har jeg oppdaget at filmideer har en tendens til å komme dersom jeg ligger i sengen og ikke får sove. Problemet er da at jeg ofte glemmer å skrive dem ned, og neste dag husker jeg bare at jeg fikk en ide, ikke hva den gikk ut på.

Hva med deg, når pleier du å få ideer? Er det noe som bare dropper inn i hodet ditt, eller må du tenke deg om for å komme på noe?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Hos meg bare spretter det opp ideer stort sett uavhengig av hva som skjer rundt meg... Men en spesiell periode tiltrekker seg flere ideer enn andre for meg og det er når jeg venter på bussen til og fra skole. Når jeg går rundt og venter på bussen og ser alle de merkelige menneskene som lever rundt oss... Det er inspirerende og gir mange sprø, men gode ideer...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Jeg blir ofte inspirert av forskjellige filmer En av de andre i "Yadda-crewet" får visstnok ideene sine fra drømmer :wink:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Hvorfor ha egen ide? Mange morsomme norske noveller som er morsomme å filme også og de blir jo som regel bra i og med at novellen er bra
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Alfred Hitchcock baserte vel alle sine filmer på noveller Det går visst an det og, tydeligvis.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Jeg får idêer hele tiden. På skolen, når jeg spiser middag osv. Men det er mer slik at jeg tenker: "Åå, et CU av en munn som spiser en skive med brunost" f.eks.
    Trenger jeg idêer til en film drar jeg oftest der vi skal filme, med penn og papir og noterer litt etter hvert som jeg kommer på noe...
    Dusjen er og en fin plass for idêer :wink:

Men en plass jeg ALDRI får idêer er foran pc-en :lol:

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    True, true!

Sitat Opprinnelig postet av Yadda
    En av de andre i "Yadda-crewet" får visstnok ideene sine fra drømmer
    En kompis av meg hadde en tendens til å drømme helt syke ting, mange av dem burde absolutt vært filmatisert, men har det seg slik at drømmer ofte kan være litt vanskelige å gjennomføre :P

En av filmene jeg har laget, Deathlag, tok utgangspunkt i en drøm/mareritt jeg hadde, og så videreutviklet jeg den derfra.

For øyeblikket prøver jeg å komme på ideer for en ny film, har alt for mye tid å slå ihjel for tiden, men er jo da ikke så lett å bare sette seg ned og bestemme seg for å komme på en ide...

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    True, true!

Sitat Opprinnelig postet av Yadda
    En av de andre i "Yadda-crewet" får visstnok ideene sine fra drømmer
    En kompis av meg hadde en tendens til å drømme helt syke ting, mange av dem burde absolutt vært filmatisert, men har det seg slik at drømmer ofte kan være litt vanskelige å gjennomføre :P

En av filmene jeg har laget, Deathlag, tok utgangspunkt i en drøm/mareritt jeg hadde, og så videreutviklet jeg den derfra.

For øyeblikket prøver jeg å komme på ideer for en ny film, har alt for mye tid å slå ihjel for tiden, men er jo da ikke så lett å bare sette seg ned og bestemme seg for å komme på en ide...

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

som andre har nevnt, så kommer ideene mine opp uavhengig av hva jeg driver med. de popper som regel opp et par tre ganger i løpet av en dag, men de fleste gidder jeg ikke tenke mer på siden de enten er for vanskelige å gjennomføre, eller fordi de kun var gode der og da, men virker idiotiske i ettertid.

En annen ting er at jeg har noe som jeg har valgt å kalle "visuelle mareritt"... Jeg opplever ca en eller to ganger i måneden at jeg vandrer rundt der jeg måtte sove, og opplever ting som ikke er der. HELT sjukt, men fy faen så fett! Folk som ser meg i denne tilstannen pleier som regel å le seg skakk ihjel siden jeg hopper rundt og tar på ting som egentlig ikke finnes..

Og.. der kommer nok de sjukeste ideene mine frem, kan vel kanskje hende det er derfor alle manusene mine vrir seg om til ting som er der /skjer, men som egentlig ikke tar sted.. rare greiene det der =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •