Viser resultater 1 til 5 av 5
    alj
    alj er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    73

Standard Investorer / Sponsor

Hei alle sammen,
    Jeg bare lurte på hvor eller hvem man burde ta kontakt med ang. pengetiltak for prosjekt osv. ? Vet at frifond er et alternativ, men det er ganske begrenset.

Hva om man virkelig vil bli sponset med ordentlig filmkamera, lys og lyd ? Noen tips?

Hørte noe om å ta kontakt med NRK Barn&;Ungdom, hvis man har et knall godt konsept - skript e.l.

Noen som har noe erfaring med dette ?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

En kjenning får låne Canon XL H1, og står fritt til å låne hvilken som helst optikk han vil, fra Canon Norge.

Han lager en dokumentar, og har fått med seg b.la. Discovery på laget. Kanskje det er veien å gå?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

vel hvis du har et veldig godt konsept er nok alle tv-kanaler interesert
    ww.blender3d.no

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Haugesund, Norge
    Svar
    72

Beklager å bumpe tråden, men orker ikke å opprette en ny når det allerede finnes en tråd av samme emne.

Er midt i pre-produksjonsfasen av en spillefilm jeg skriver og skal regissere. Jeg regner med at manus står ferdig en to måneders tid, men her kommer problemet. I hvilken retning bør jeg gå etter å ha et forhåpentligvis solid manus? Hvor skal jeg få støtte til utstyr, utgifter, skuespillere osv.?

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    75

Først og fremst trenger du en produsent. Så er det mulig å få støtte fra norskfilm fond hvis dere har en veldig god ide og en god planlegging. Det finnes også diverse private investorer eller legater.

Det er drit vanskelig å få støtte til produksjoner, bare spør karatemester Kenny Wang.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •