Kanskje bygge noe rundt at det er en stor happening den 24. desember? F.eks. en akebakkekonkurranse eller snølyktgreie, whatever. Så oppstår det komplikasjoner med at det ikke er nok snø, vær og vind ødelegger, eller noe.
Jeg skal lage en Julekalender!
Men sliter med manus! Finner ikke på NOE!
Lurer på om noen kan hjelpe oss med å starte,vi vil at det ikke skal bli for barnslig og være noe som folk fra 14år vil se på!
Skal ikke inneholde mange skuespillere. Vi er ca 5 skuespillere men hver av oss kan spille flere personer.
Har ikke så mye penger og er ikke så VELDIG god i effetcter og slikt så det må være ganske enkelt. VI vil at det skal være spennings serie eller komedie.
Det skal være 24 episoder og hver episode skal vare i ca 10 min.
Trenger ikke et helt manus ,men bare noe å starte med!
Kanskje bygge noe rundt at det er en stor happening den 24. desember? F.eks. en akebakkekonkurranse eller snølyktgreie, whatever. Så oppstår det komplikasjoner med at det ikke er nok snø, vær og vind ødelegger, eller noe.
Det er sant det som olahaldor sier, det trenger ikke å være en stor ting, men ta en ting som er stor i nærmiljøet deres, og lag en eller flere problemstillinger ut av det.
Hvis dere ikke greier å lage 24 episoder á 10 min (som faktisk er 240 min, altså 4 timer ferdig film, for ikke å snakke om alt råmaterialet og etter arbeidet ol.) så kan dere jo lage en episode for hver søndag i advent, og kansje en ekstra for julaften?
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Jeg fikk i august i fjor, spørsmål om å gjøre post på en julekalender for en nettside. Hver episode skulle være 1-2 minutter, 24 episoder, og gjerne klippe ut litt materiell som kunne brukes til bonusmateriell på DVDen som også ble lagt ut for salg.
Jeg fikk i alt to timer materiell, igrunn nokså greit at det var så lite - men du verden så lenge jeg satt med dette. Jeg brukte en mnd på å klippe, og i tillegg kom DVD-produksjonen og grafikk, vignett, komprimering i tre formater for web og tiden det tok å laste opp dette til deres server. Alt i alt klarte jeg så vidt å legge ut første episode ferdig på deres server, natt til 1. desember.
Skal ikke ta motet fra dere, men er det ikke i siste liten å lage julekalender for 2006? Det er mye forarbeid og ting som skal tenkes igjennom for å faktisk fungere, og at man som publikumer skal få interesse av å se på.
Her er et par idéer jeg har kommet på om juleting:
Talkshow(f.eks a la Først og sist ol.)ute mens det snør.
Rigg opp vegger rundt og stoler og bord(helst billige ting som dere ikke er redde for)slik at det ser ut som et vanlig talkshow, bortsett fra at programlederen, intervjuobjekten(e), møblene osv. snør ned uten å bry seg om det.
Sidlengs-advent. ("Stjelt" fra Team Antonsen men...)
Dere tenner lysene og plutslig drypper stearinen i store strømmen horisontalt forbi programlederen.
Og som Toby sier, det er mye arbeid, en vanlig helaftens kinofilm er jo gjennomsnitlig fra en til to timer lang.
Jeg ville begynt innspillingen/planleggingen nå, og gjordt alt som trengte snø etc. mens det fortsatt var snø ute, da kan du holde på til februar/mars, og da har du nesten et år på deg til å lage 24 episoder på f.eks 5 min hver, slik at det altså blir for julen 2007.
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Bokmerker