Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    49

Standard keying i premiere pro

hei! jeg har et problem. jeg har nå lyssatt og filmet personen jeg skal bruke. bakgrunnen ble keyet veldig bra, men det er en ting som ikke er slik det skal. rundt hodet på personen(rundt håret) blir det veldig pixelaktig(firkantede biter, hvis dere skjønner). hvordan kan jeg få det gjevnt rundt håret? (grønnfargen er borte, så det er ikke noe problem!)
    Noen som har noen tips??
    P.S. bruker chroma key, da...
    ight, camera, action!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Er det ikkje eit val for "Smoothing" e.l. i Effect Controls? Kan hende det vil hjelpe noko. Har ingen idé om det vil verte betre, men du kan jo prøve Color Key i staden for Chroma Key.

Ein annan ting er at PPro ikkje er det beste programmet når det gjeld keying (vert faktisk sagt at Premiere 6.5 var betre...).

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    49

nei, smoothingen funker ikke!
    det skal jo ikke være pixelert, vel? må jo gå ann å få det riktig!
    ight, camera, action!

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    O.C
    Svar
    39

Adobe 6.5 er mye bedre for keying. Jeg har hatt samme problemet flere ganger selv og da jeg spurte fagfolk kunne de ikke svare..

Hakke mye peil på dette, men vil tro at det sannsynligvis skyldes programvaren.. Så fort jeg gikk over på Mac hadde jeg aldrig keying problemer.
    know everyday is supposed to be a gift, but why does it always have to be a pair of socks?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Det er fare for at Frederic har rett, og det ikkje går an å få til mykje betre. Prøvde du forresten med Color Key? Om du gjer det, og får same resultat, prøv å still på feathering.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •