Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: kiss to black

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    27

Standard kiss to black

Kiss to black!!
    Make it your way, JUST DO IT

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard kiss to black

Jeg må påpeke at dette ikke er vanlig manusoppsett og at det er mange tråder om dette på forumet. Dette virker mer som en fortelling man skriver på ungdomsskolen...

Ellers virker dette langdradd og kjedelig. Sikkert fordi det er skrevet som en fortelling og ikke et manus. Er dette kortfilm, langfilm eller midtfilm?

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard kiss to black

Men i svarte da, mann! Dette er ikke et manus, det er ikke en novelle en gang. Manuset forteller hva som skjer på skjermen, dette vil kun fungere med fortellerstemme, med mindre du forandrer manuset en god del. Omskrivning er sagt. Du kan ikke seriøst si at du ser dette for deg når du leser det?

Og hvorfor forteller du oss hva manuset skal filmes med? Ville det vært anderledes om du hadde et annet kamera? Skal vi se for oss akkurat hvordan det blir med en viss type kamera?

Manus er intetkjønn! Et manus. Et lite manus.

Skriv et manus før du får tilbakemedling på det, eller kall det en pitch om du vil, så slipper vi å undres. Blir det verre nå, tar jeg bilde av bæsjen min, legger det ut og vil ha tilbakemelding på hva jeg spiste til middag.

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    27

Standard kiss to black

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Men i svarte da, mann! Dette er ikke et manus, det er ikke en novelle en gang. Manuset forteller hva som skjer på skjermen, dette vil kun fungere med fortellerstemme, med mindre du forandrer manuset en god del. Omskrivning er sagt. Du kan ikke seriøst si at du ser dette for deg når du leser det?

Og hvorfor forteller du oss hva manuset skal filmes med? Ville det vært anderledes om du hadde et annet kamera? Skal vi se for oss akkurat hvordan det blir med en viss type kamera?

Manus er intetkjønn! Et manus. Et lite manus.

Skriv et manus før du får tilbakemedling på det, eller kall det en pitch om du vil, så slipper vi å undres. Blir det verre nå, tar jeg bilde av bæsjen min, legger det ut og vil ha tilbakemelding på hva jeg spiste til middag.

For det første så er jeg en helt ny på manusskrivning og du kan være langt mer høfligere Mr.perfekt...jeg sa kritikkja, men du kan vel være saklig og høflig.

Jeg skriver på min egen måte og skal filme det på min måte. Så lenge jeg skal filme selv så behøver ikke jeg å skrive manuset slik det egentlig skal skrives.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard kiss to black

Hvis alt skal være på din måte uansett faen, hvorfor skal du da ha tilbakemelding? Jeg lurer på hvem som tror han er Mr. Perfekt her. Du sier at bare du skal bruke manuset, så da kan det skrives slik du vil. Greit nok, men du vil jo faktisk at vi også skal lese manuset, og da bør det være i en form man kan gi tilbakemelding på. Jeg foreslår likevel at du skriver det på en måte som er noe mer tilnærmet et manus, siden et manus skal vise hva som skjer på skjermen til en hver tid slik at det er mulig å filme det. Manusformen er ikke blitt slik fordi det er en skikkelig dum måte å skrive film på. Angående "saklig og høflig" - er det på noen måte saklig eller høflig å sitere meg for noe jeg ikke har skrevet?

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Standard kiss to black

Jeg foreslår at du f. eks. tar en titt på dette manuset (Rune Holthe og Henrik Solbergs Moriorosa).

Sitat Opprinnelig postet av Farido
    Jeg skriver på min egen måte og skal filme det på min måte. Så lenge jeg skal filme selv så behøver ikke jeg å skrive manuset slik det egentlig skal skrives.
    Men hvis du prøver å skrive det litt mer rett og oversiktlig blir det lettere å gi tilbakemeldinger :wink:
    Nå det er sagt så må vi alle starte et sted, bare ta en titt på vårt aller første manus :lol:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    27

Standard :9

Takk Yadda...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder