ooh, høres bra ut, får vi se filmen når den er ferdig?![]()
2 venner, Remo som er 24 år og Marco som er 25 år er begge studenter og har vært venner i mange år.
De har begge en drøm om å tjene masse penger og åpne et utested sammen.
Men det skal være letttjente penger.
De blir kjent med en storgambler som heter Timsah og de finner fort ut at her er det penger å tjene. Timsah lar guttene bli kjent med noen andre gamblere og snart får de innpass blant de ”storegutta”.
De bestemmer seg så får å låne penger og satse på at de vinner. De låner dermed penger av familie og venner og drar for å spille, men det ender med at de taper det de har lånt og i tillegg sitter med en stor gjeld og de har nå fått noen på nakken som ikke liker penger som er utestående.
Remo og Marco får en ”deadline” på å levere pengene. De skjønner fort at de verken kan tjene så mye penger og heller ikke låne så mye penger på så kort tid så de oppsøker andre kilder i et svært tungt og kriminellt miljø.
Her blir de kjent med Rajo, og han er narkobaronen i Oslo`s underverden.
De bestemmer seg for å selge store mengder narkotika på kortest mulig tid og på en mest mulig effektiv måte. De får en stor last med kokain på krita og de får vite hvor og hvem de kan selge det til.
Men hvordan varene kommer fram må de ordne selv.
De får kontakt med en pilot via en annen kar og de bestemmer seg da får å sende lasten med kokain med fly til storkjøperen.
Det går ikke som planglagt, fordi piloten lurer de og tar lasten og selger den selv, så begge sitter med en gjeld til banken, Timsah og ikke minst Rajo
De må klekke ut en ide. Det må skje kjapt, fordi de har 48 timer på å skaffe pengene til disse folka.
Har flere ganske gode amatør skuespillere, og har i tilegg mange fine biler som skal brukes i filmen, blant annet nyeste chrysler, BMW 325 blodtrimma/stylet, broren min er pilot og skal leie et småfly til opptak++++
hvis det er noen med ideer så tar jeg gjerne imot.
Make it your way, JUST DO IT
ooh, høres bra ut, får vi se filmen når den er ferdig?![]()
Høres spennende ut ja, men det minte meg pittelittegrann om Uro? Var det en liten innspirasjons kilde??
Uansett så håper jeg vi får se filmen!!![]()
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
Filmen skal legges ut ja når den er ferdig, men det vil ta en stund, fordi jeg vil liksom ikke bare skyte film for å gjøre det.
Jeg vil at dette manuset skal bli like bra på film , som jeg ser den for meg selv.
Så manuset er et "work in progres".
Jeg kunne gått tenkt meg å samarbeide med noen som var litt "amatør seriøse". Egentlig alt av interesse, bare det er noe fornuftig og kanskje litt orginal selv om kanskje historien ikke er det , så skal det fortelles på en ny måte.
Jeg ser for meg en liten blanding av måten snatch, lock stock er blitt filmet og klippet på.
Har forresten fått litt inspirasjon fra flere hold, blant annet de overnevnte, men det er faktisk basert veldig mye av oppveksten min også.
Anyway, dette har vært min drøm i lang tid, å få drevet på med film. Til høsten skal jeg prøve å komme meg inn på Westerdahl i Oslo, så dette kan være et greit demo.
Som sagt er det noen som vil ha et kopi av det halvferdige manuset og vil være med å hjelpe meg så er jeg takknemlig for det.
Det er ikke sikkert at jeg vil benytte meg av ideene, men hva er det vel å tape annet enn at det å hjelpe er alltid hyggelig :wink:
Premieren blir på : Ski Kino1 og der vil det være rød løper, champagne og fremvisning selvfølgelig.Jeg har bekjente som jobber der.
Det kan være et viss Hollywood preg over det, hehehe.
Ha en forsatt fin kveld regissører, manusforfattere og alle dere andre filmelskere![]()
Farido entertainment pictures.
Basert på oppveksten din?!
Det hadde vært spennende å høre om! 8O
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
stemmer det. Jeg har vært i litt forskjellige type miljøer i Oslo, og jeg kan si at nesten 70 % av filmen er basert på virkelige hendelser gjennom min oppvekst i hovedstaden.
legg meg gjerne til på f.arid.o@hotmail.com på msn hvis noen vil hjelpe meg eller komme med gode ideer![]()
![]()
Jasså, så det er Ski Kino. Det er jo akseptabelt. Du får si ifra når premieren blir, så får vi se om jeg får sett den :P
Skal nok skrive på forumet når filmen nærmer seg premiere![]()
Bokmerker