stas, men litt merkelig at en fyr går rundt med diamanter på seg og plutselig ligger på bakken 8O men ellers bra
jeg ble ferdig med et manus i sta...ikke så langt men...jeg ønsker både negative og positive komentarer og kritikk...
all kritikk godtas med et stort takk![]()
filmen heter du skal ikke stjele
Jonas våkner av at telefonen hans ringer. Han svarer telefonen
Jonas: (trøtt) ja hallo
Martin: faen ass. Du husker at vi tok ja du vet fra han fyren vi fant som vi trodde var dau, han er faen meg ikke dau allikavel, jeg så han i sta på butikken. Seriøst du bør passe deg.
Jonas: faen. Du kødder?
Martin: nei seriøst assa
Jonas: hva faen gjør vi nå a?
Martin: veit a faen jeg
Jonas: helvete heller. Han kommer til å ta oss ass
Martin: ja. Men bare vær forsiktig og legg det på et trygt sted. ok?
Jonas: jada...
Martin: hade a
Jonas: hade
Jonas hadde tydligvis sovet med klærne på. Han tok fram en boks som han hadde under pulten. Han tok ut en pose, så gikk han ut døren. Han gikk bort til skogen og gjemte posen i et hull i bakken. Han gikk ut på fortauet og da møtte han på en fyr. Fyren tok jonas i armen og dro han med inn i skogen fyren knelte jonas og tok fram en pistol mot hodet hans og PANG så blir det helt svart og det kommer da tekst ET ÅR TIDLIGERE.
Jonas og martin går bortover veien, de finner en mann som ligger i kanten ved fortauet
Jonas: tror du han er dau?
Martin: det virker sånn
Jonas: se, han har noe i hånda
Jonas plukker opp en pose og ser oppi den
Jonas: faen det er jo diamanter. Det må være verdt en helvetes formue
Martin: vi tar dem, fyren er jo dau
Jonas: sant det
Mann ser hånden til fyren på bakken og at martin og jonas går i bakgrunn, hånden til fyren rører på seg....svart.....rulletekst...
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
stas, men litt merkelig at en fyr går rundt med diamanter på seg og plutselig ligger på bakken 8O men ellers bra
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Er dette manuset?
Sånn manusmessigsett så er det vel heller dårlig skrevet. Altså hvis man skal følge standard oppskriften. Skriv alltid i nåtid.
Det virker veldig kort, usammenhengende og usansynlig. Hvorfor har de diamantene et år etter? Er jo verdt massevis, burde vært solgt med engang. Hvor ofte pleier man finne døde personer? Og hvordan reagerer folk normalt på sånt? Hvorfor bør kun han ene passe seg, og ikke begge to? De var jo sammen om å ta diamantene? Hvordan vet de at det er diamanter? Kan jo være juggel. Mangler mange momenter for at det skal bli en god kortfilm.
Men, jeg foreslår uansett du filmer dette for å øve deg på kamerateknikk og redigering.
Og moral er alltid bæsj. Syns jeg. Ihvertfall ikke press på moralen ved å kalle den noe slikt.
ja..kanskje litt merkelig....Opprinnelig postet av Remi
men hva om han hadde stjålet de...kanskje det var grunnen til at han lå der da...kanskje de han hadde stjålet de fra hadde banket han for å ta tilbake diamantene men kanskje purken kom så de måtte stikke og rakk ikke da å ta med seg diamantene...det kan være mange grunner til at han ligger der med en pose diamanter i hånda da....
men alle har sin mening...takk for kritikken da![]()
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
hvis det er sånn du absolutt må se på det så...Opprinnelig postet av dahlskebank
kanskje kameraten ber han andre passe seg bare for å advare og at han passer seg selv ikke sant...
og kanskje han ene har peiling på edelstener da...
det er ikke ofte man finner en død person...men man må jo ha noe og lage film om da...og det mest normale er ikke alltid mest underholdende...
og jeg er 14 år med 2 års erfaring så da kan du nok heller ikke forvente det aller beste...
men som sagt før...takk for kritikken![]()
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Antar du kan engelsk, så foreslår du leser litt inne på
http://www.exposure.co.uk/eejit/index.html
Ihverttfall den Pre-Production delen.
Script Layout er veldig viktig og er bare å lære seg med engang. Var ihvertfall det min lærer sa.
Menneh, kanskje bygge opp litt historie rundt han som eier diamantene, hvor han har fått dem fra, hvorfor han ligger der. Bygge opp litt rundt de to guttene som finner han døde diamantguruen. Få litt troverdighet rundt at de ikke bryr seg om å finne en død person, kanskje krangler mellom dem pga diamantene. Penger ødelegger veldig mange vennskap. Feks så kan han ene gutten bli tatt først av diamantguruen og tyste på han andre kompisen, så får han beholde livet. Eller.no i den duren...
jeg kan jo bygge opp manuset litt ja...
takk for kritikk![]()
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
kunne veldig gjerne tenke meg mer kritikk enn dette...
på forhånd takk![]()
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Er veldig enig med det Dahlske Bank sier her. Ikke så mye mer å si egentlig. De forklaringene du kommer med på hva som kan være grunnene til forskjellige uforklarte ting bør du innkorporere i manus, bygge ut mer med andre ord. Alle karakterer trenger en viss historie for at filmen skal funke, også kortfilmer. Du kan gjerne bruke klær, kostymer, rekvisitter og sjargong for å forklare hva slags typer karakterene er, uten å egentlig si noe bestemt.
Og all film foregår i nåtid!
jaja... Nåtid er nåtid ja! men vis u tenker på en annen måte behøver det ikke å være NÅTID!
is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg
Bokmerker