Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19

Tråd: Laseralder

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Laseralder

Jeg tenkte å lage enda en film til hvor det foregår i en "laser-alder". Framtiden altså.

Så langt er ideen min omtrent slik:
    Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Filmen begynner med en fyr som blir vekket av laser (en eller annen måte med klokke eller noe slikt). Han våkner opp irritert.

Han lever i en laseralder hvor nesten alt mulig har en eller annen ting med laser å gjøre. Han setter på laserovn (en slags mikroovn som varmer mat i et sekund). Han tar mat og setter seg på data. Det dukker opp skjerm og tastatur av laser. Han blir utsatt av flere lasergreier hele tiden at synet blir dårlig.

Til slutt henter han fram en produkt, som "gjør-laser-øyeoperasjonen-selv" hvor han får synet tilbake og går tilbake til arbeidet sitt som er vanlig i samfunnet.
    Vil gjerne vite om flere mulige laser-greier som jeg kan presse inn i storyen (eller vises fram). Og hva syns dere om det?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Laseralder

Hva jeg synes?

Laserbra? :wink:

Vet ikke helt hva jeg synes jeg! Virket litt tynt! Dette er jo egentlig bare settingen. Trenger story også!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard Laseralder

"LASER" bra! virker morro! altså det virker morro å lage å få et bra resultat! men har du tenkt at den laser datan skal være laget av laser da? eller?!?!? åssen skal folket få vite at d r laser? altså bygt opp av Rotoscop opplegg( Lightsaber altså)??
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Laseralder

Hvis alt du møter i denne framtiden er laser, og dette påvirker synet ditt, så ville vel alle andre oppleve akkurat det samme som denne mannen. Og han ville vel ikke blitt særlig irritert over laseren hvis han var født inn i dette samfunnet og var vant til det. I så fall ville han vel kvittet seg med alle disse laserintrumentene i huset sitt. Og så lenge syndet uansett bare kan fikses med en slik gjør-det'selv sak, så vet han og alle andre om denne muligheten, og ville vel ikke vært særlig plaget av om synet ble dårligere så lenge det bare kan fikses på en lettvint måte.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    68

Standard Laseralder

Tror jeg har en idé til en brukbar story. All denne laserteknologien gjør alle folk på en gang plutselig syke. Nesten sånn "Dawn of the Dead"-syke, uten å lage en for lik parodi. Kan si at folk ser helt normale ut, bare det at de blir gale.
    Hovedpersonen er ikke noen laser-geek. Heller tvert imot - han liker å gå lange turer i skogen, så han kommer bort fra denne laser-hverdagen. Litt som i "I, robot", der hovedpersonen av prinsippsak ikke er helt for den nye dominerende oppfinnelsen.
    Når han skjønner hva som skjer drar han selvfølgelig inn i byen for å redde kjæresten sin. Hun er ikke skadet av laser-sykdommen enda. For å redde dem begge må hovedpersonen bruke laser-teknologi, og risikerer å få sykdommen selv (noe han gjør).
    Du klarer sikkert å finne på hvor dette havner.

Om det ble et dårlig konsept vil jeg skylde på trøtthet. Bare ignorer innlegget mitt i såfall. God natt!
    url=http://www.nettplassen.com/wishionized]Wishionized[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Laseralder

Det som er saken - laser gir og tar

det er bare en kortfilm hvor det gir oss litt å tenke, håper jeg?

Og hvordan jeg viser laserne, skal jeg vise i filmen - er det flere laserprodukter som fins nåtid eller vil komme i framtiden?

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Laseralder

prøv med at han kanskje spiser litt mat med laserkniv og gaffel?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Laseralder

Sitat Opprinnelig postet av Remi
    Skal se om jeg får en ide hvordan de skal se ut, hehe

Commander
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    327

Standard Laseralder

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Sitat Opprinnelig postet av Remi
    Skal se om jeg får en ide hvordan de skal se ut, hehe
    Kniven kan se ut som en miniversjon av en lyssabel kanskje...bare et forslag.
    man who casts no shadow has no soul.

Commander
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    327

Standard Laseralder

Kanskje det kunne ha vert med laserdører og laserTV-skjerm...
    man who casts no shadow has no soul.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •