jeg har ikke lest den men, denneser spennende ut
Noen som vet en god bok (helst norsk) om filmproduksjon helt praktisk? Har lest Videologi av Finn Jakobsen, men jeg vil ha noe som går litt mer i dybden om lys, lyd, kamera, skuespillere, rekvisita osv, ikke dette med videoformater og manusskriving osv. som Finn Jacobsen tok opp. Noen som har noen forslag?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
jeg har ikke lest den men, denneser spennende ut
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Du kan jo gå innpå nettsidene til det nærmeste offentlige biblioteket og søke etter noe der. Det er jo tross alt gratis.![]()
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Du kan jo prøve denne boka:
Video i praksis - av Jarle Leirpoll
En basic bok, men den tar for seg en del om kameraets muligheter og svakheter, og du lærer deg å utnytte kameraet maksimalt. pluss en hel del til.
ars Kristian
Håkestad Filmproduksjon
ja eg anbefaler VIDEO I PRAKSIS AV Jarle Leirpoll
jeg fikk den i dag, fekk utagve 3
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Video i praksis er en bra bok hvis ikke du kann veldig mye fra før. Sykt morsomt skrevet.... Brukte denn på media linjen på vgs![]()
et kan bli lit rotete iblant, men nå skal det sies at noen av tidenes genier hadde dysleksi!!
på engelsk er bøkene som michael wiese productions kommer ut med utrolig bra og omfattende. De fåes kjøpt på internet, mvp.com Jeg har lest de fleste og det er virkelig bra og går i dybden!
quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
-Hunter S. Thompson
Jeg ville nok anbefalt en bok som heter "Filmdirecting - Shot by shot", av en som heter Katz. Utrolig bra bok, men på engelsk.
ight, camera, action!
Jeg har lest Videologi av Finn Jacobsen. Har jeg mye å hente i "Video i Praksis" som ikke står i videologi?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
broren min fikk noen filmbøker til jul, kanskje ikke akkurat den typen du er ute etter, men hvis du er interessert kan du jo spørre erdnis...
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
Bokmerker