Lurer på det samme selv, men kan du skaffe deg en mindre avatar?
Den flytter teksten og kludrer til designet på siden syns jeg...
Heisann!
Jeg har alltid lurt på hvordan de får så fine farger/så bra lys i proffe filmproduksjoner. Lyset er manipulert ved hjelp av et fargefilter eller noe lignende. Det er mørkere, samtidig mye mer behagelig enn det vanlige naturlige lyset.
Jeg vil gjerne få samme look i mine filmer, men hvordan? After effects? Er det en komplisert operasjon?
Lurer på det samme selv, men kan du skaffe deg en mindre avatar?
Den flytter teksten og kludrer til designet på siden syns jeg...
Du kan gjøre veldig enkle inngrep bare med å justere brightness ned, og contrast opp, og desaturere bildene litt. Da vil du få en noe grungy og skitten look.
Kanskje legge på en bitteliten tint av gult også?
For å gjøre kronen på verket, slenger du på en vignett - oftest sett som sirkel som er mørkere ut mot hjørnene.
Jøss...dette ble mer enn jeg kan gape over 8OOpprinnelig postet av OlaHaldor
Nå har de som får til denne effekten litt bedre kameraer enn de fleste her da :P
Exposervice.no har sånne proffe lee belysningsfiltere og vi får til ganske fint look med de filterne her. Må mikse og ornde litt med ND filtre blå, og orange filtre for å få den stemninga man vil ha, men resultatet blir bra.
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Om du tenker lysfiltre fysisk på location er lyst lyst blått veldig viktig, da alle lampene gir et gult og varmt lys. Det blå filtret vil nøytralisere og gi hud osv. en naturlig glød og fargetone.
Ellers kan magic arms være veldig hendige å ha, sette på pappplater eller lignende for å lage de skyggene du vil ha.
Men det meste kan igrunn gjøres i postproduction.
Bokmerker