Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    87

Standard Manus -> Farlig Spill

Dette er mitt aller første manus jeg har skrevet. Så jeg vil gjerne ha positive og negative tilbakemeldinger.
    Manuset er ikke så veldig detaljert enda, men det kommer seg.

FARLIG SPILL

”Johnny” og hans kamerat er på tur. De blir overfalt av noen maskerte menn. ”Johnny” blir slått i svime, mens hans kamerat blir bortført. ”Johnny” får forskjellige ledetråder som han må følge for å finne sin kamerat. Han møter mange hindringer på jakt etter ledetrådene, til slutt kommer han til stedet der hans kamerat er innesperret.
    Han blir bedt om å spille et spill, der han må slåss for å overleve.

1 ”level” i spillet, møter han 3 motstandere med våpen (stokk, kniv x 2). Disse klarer han ganske lett.
    2. ”level” i spillet møter han to litt vanskeligere motstandere, ingen våpen.
    3. ”level” møter han bare 1 motstander, men dette er en krevende motstander.
    4. ”level” møter han til slutt ”The Big Boss” som holder kameraten hans fanget.

Johnny: Så det er du som er sjefen her?
    ”Big Boss”: Du kan si det ja.
    Johnny: Hvor er kameraten min?!
    ”Big Boss”: La oss ikke prate bort tiden, la oss sloss.

Kampen begynner, ”Big Boss” er ut til å ha overtaket (som i alle andre filmer, så er det nesten alltid ”bad guy” som leder i starten.) Men Johnny klarer å hente seg inn i kampen igjen. Det blir en lang kamp med MYE slag og spark.

Som vanlig vinner Johnny med et avgjørende slag rett i trynet på ”Big Boss”.
    Johnny finner kameraten sin, og kommer seg hjem.

En dag senere får Johnny en telefon av en mystisk man.
    Det er ”The Big Boss”…
    THE END

Skriv hva dere syns, men husk at det er mitt første manus..
    en som leser dette er en bajs!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

HAHA,

Dette er akkurat denne typen filmen man må lage mer av, og spray på med så mye vold som over hodet mulig. Jeg kunne faktisk tenkt meg å lage denne filmen selv, bare for moro skyld. Dette manuset er essensen av de fleste kule slåssefilmer til dags dato, og jeg ser ingenting galt i å gjøre det såpass enkelt.

Noen småting:
    - Du bør tenke på å spille på at det faktisk er et spill. At det ikke er alt for seriøst.
    - Jeg synes hovedmotstandren i filmen bør stå å se på at Johnny banker de andre han møter først, (kanskje ergre seg over at Johnny vinner hver kamp.)
    - Det bør være en grunn til kidnappingen
    - Big Boss bør drepe kameraten til Johnny rett før han skal gå siste kampen, fordi han er sint.
    - Johnny bør drepe Big Boss. Og med stil og ultravold helst.

Ellers tror jeg med litt flere detaljer og en litt selvironisk vri at dette kan funke.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    87

Du bør tenke på å spille på at det faktisk er et spill. At det ikke er alt for seriøst.
    - Jeg synes hovedmotstandren i filmen bør stå å se på at Johnny banker de andre han møter først, (kanskje ergre seg over at Johnny vinner hver kamp.)
    - Det bør være en grunn til kidnappingen
    - Big Boss bør drepe kameraten til Johnny rett før han skal gå siste kampen, fordi han er sint.
    - Johnny bør drepe Big Boss. Og med stil og ultravold helst.
    Skal prøve å få med det

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

bra dynamic...

gleder meg til vi skal starte med dette :wink:
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    87

ja, me too

Jeg vil gjerne ha mere kritikk :P

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Hørtes ut som en mulig versjon av Mortal Kombat. En bedre versjon faktisk.

Morsom ting å slenge med er at Big Boss dreper sine undersåtter selv etter hver tapt kamp, med mindre dere har tenkt å la Johnny drepe sine motstandere på hvert level. The Big Boss virker som en slik fyr som plukker opp tilfeldige personer, men det må være grunnlag til det, feks at Johnny og kompisen er tydelige slåsskjemper. Bare for å ta en kort forslag.
    Johnny og kompisen er på ølbar langt ute på bondelandet og ypper til bråk. De vinner såklart, men Johnny viser seg tydelig som den med best slåssegenskaper. Enten er The Big Boss selv på utestedet og ser dette, eller så er en av hans undersåtter/kontakter/venner/whatever på utestedet og sier ifra til The Big Boss. Eventuelt kan de bli tilbudt å bli med i spillet til The Big Boss mot penger, men de takker nei. Deretter blir kompisen kidnappet og Johnny må gjøre sitt for å redde han.

Føler det er litt merkelig at de første har våpen samtidig som de er lettest å ta.

Manuset fikk meg til å tenke på Running Man med Arnold. Kan være en idé å hente inspirasjon fra den?!

Cadet 4
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    16

Gleder meg jeg å dynamic

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    87

Vil gjerne ha mere kritikk hvis noen har, eller tips :P :wink:

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    68

Læreren min ville spurt: hva er budskapet og moralen du vil få fram i denne filmen?
    Ellers ikke så veldig dårlig nei. En film av sitt slag
    url=http://www.nettplassen.com/wishionized]Wishionized[/url]

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Moral og budskap er for gamle frigide kjerringer og homser. Ingen har lyst til å få trædd moral nedover huet. Er det noe min manuslærer ville sagt, så er det "ikke lag film med moral!". Folk fersker det med en gang. Det må gjerne være en underliggende historie under den åpenbare, det gir dybde og mening, men moral må man holde seg langt unna. Greit om seeren forstår hvilke meninger regissøren har, men om han prøver å dytte disse over på tilskueren, da blir de forulempet, og vil ikke komme til å like filmen.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •