Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Standard Manus til skoleprosjekt.

Fra og Med Mandag skal jeg og 4 andre ha et skoleprosjekt. Jeg har fått oppgaven å skrive manus. Dette har jeg aldri gjort før. Jeg får brukt tre lyskastere på 650 watt, et proffstativ til 3000 kr, Mic med "ulldott", en bom på to meter, kabel til mic på fem meter, Mac G5 med Final Cut 4 PRO og et Panasonic DVX-100AE eller noe slikt (til 50 000 kr) Med dette utstyret skal jeg fra kl. 12 på mandag til kl. 21 på onsdag få filmet. Vil jeg rekke å filme alle disse scenene? Det er dobbelt så mange som det jeg har fått skrevet fram til nå. Ønsker kritikk og ting som kan forbedres.

[size=18px]Første utkast til Manus[/size]

Scene 1 – Introduksjon
    Innhold: En filmintroduksjon
    Musikk: ?
    Lengde: 40 sekunder
    Total lengde: 40 sekunder

Scene 2 – Bombetrusselen
    Innhold:
    En lærer mottar en bombetrussel og slår full alarm
    Musikk: Fortsettelsen av forrige sang fades sakte ut
    Manus: Telefonen ringer på lærerværelset. Statist 3 tar opp røret. (Kamera fra høyre side mot døra) Statist 3: Bekkevoll Ungdomsskole. Terrorist 1:” Bekkevoll vil om få dager bli sprengt til helvete. Alle elevene vil dø. Dere har bare få dager igjen. Jeg ringer tilbake” Statist 3 legger forskrekket fra seg røret. Kamera bytter til nærbilde av telefontastene. Statist 3 slår ”112” med skjelvende og usikre fingre.
    Lengde: 40 sekunder
    Total Lengde: 1 minutt og 20 sekunder

Scene 3 – Nyhetsreportasjen
    Innhold:
    Få sekunder etter at nummeret er tastet byttes scenen til tv2-vignetten og Etterforsker 1 blir intervjuet av Statist 2. Kameraet skal vinkles til riktig person.
    Musikk: TV2-vignetten
    Manus: Den ordinære TV2-vignetten avspilles. Når hovedsakene startes starter Statist 2 å snakke: ”Bombetrussel mot ungdomskole i Molde.” ”Hei og velkommen til en ekstraordinær nyhetssending. Bekkevoll Ungdomskole mottok i dag en bombetrussel. Skoleledelsen og fylkesmannen frykter en Norsk versjon av Beslan-espisoden der omlag 1000 barn døde.Vi har fått med oss Politietterforsker Tore Pettersen. Hvordan er den foreløpige situasjonen nå?” Etterforsker 1: ”Situasjonen er fortsatt usikker. Vi har tilkalt en etterforsker fra Kripos som vil ankomme i morgen formiddag. Vi har gjennomsøkt skolen med bombehunder, men vi har ikke funnet noe. Et kriseteam for elevene vil bli opprettet de nærmeste dagene.” Statist 2: ”Har dere funnet spor som tyder på hvor trusselen kommer fra?” Etterforsker 1: ”Nei. I påvente av hjelp fra Kripos venter vi, men vi vil garantere at skolen skal være trygg innen saken er løst.”Statist 2: ”Takk for deg Tore Pettersen. Vi håper å høre mer fra denne saken. Vi kommer tilbake kl. 18.30 med flere oppdateringer i denne saken.”Avsluttningsvignetten avspilles.
    Utstyr: Mikrofon, pent bord, lyskastere, mørk ansiktssminke, To dressjakker og skjorter.
    Lengde: 2 minutter
    Total Lengde: 3 minutter og 20 sekunder

Scene 4 – Nummeret blir sporet opp
    Innhold:
    Etterforsker 2 sitter å leser på spesifiserte telefonregninger. Etterforsker 1 kommer bort og snakker. Sammen finner de ut hvor alt kommer fra.
    Musikk: Ingen
    Manus: Etterforsker 2 sitter ved et bord med telefonregning fra Bekkevoll.
    Etterforsker 1 går sakte bort til han bakfra. Etterforsker 1: ”Finner du noe?”
    Etterforsker 2: ”Nei. Jeg har akkurat startet. Ser om jeg finner noen merkelige nummer.”
    Etterforsker 1: ”Kan jeg være behjelpelig for noe?”
    Etterforsker 2: ”Nei. Jeg foretrekker å jobbe alene. Sara Tvedt kommer i morgen forresten. Hun fra Kripos”
    Etterforsker 1 snur seg og går. Kamera står stille. Plutselig ser du Etterforsker 2 ta en tusj.
    og sier: ”Endelig! Jeg tror jeg har fått napp.”
    Etterforsker 1 kommer tilbake og bøyer seg over regningen. Kamera filmer bak skulderen til Etterforsker 2 og det merkelige nummeret uttyder seg. Stemmen til Etterforsker 1 høres i bakgrunnen: ”Hæ? Moskva?”
    Etterforsker 2: ”Ja. Det ser slik ut. Jeg skal sjekke med Kripos om de kan spore opp nummeret”
    Etterforsker 2 drar opp mobiltelefonen. Kamera bytter vinkel til forfra. Etterforsker 1 henger over etterforsker 2. Etterforsker 2: ”Hei. Dette er poltietterforsker Andreas Sæther som ringer. Vi ønsker å spore ett nummer i forbindelse med Bekkevoll-saken. (Pause) Nummer er: 0-0-2-9-80-53-29-57. (Later som at han får svar) HVA? (Pause) Ok. Vi skal sette inn så mange ressurser som mulig. Jeg regner med at Sara Tvedt kan være med på dette. Jeg har forresten fått skriftlig godkjenning av poltimesteren i Møre og Romsdal til å spionere i denne saken. (Pause på 3 sekunder) Ja, ok. Vi skal kontakte henne. Hold meg oppdatert. Ok. Hade”. Etterforsker 1 ser rart på Etterforsker 2. Etterforsker 1: ”Hva har skjedd?” Etterforsker 2 reiser seg opp fra stolen. Og snur seg. Kamerabytte. Etterforsker 2: ”Han som ringte inn bombetrusselen skal på samme fly som Sara Tvedt. Vi skal spionere på han ved flyplassen i morgen.” Etterforsker 2 går ut med Etterforsker 1 i hælene
    Utstyr: Telefonfaktura, telefonkatalog, kaffekopp med kaffe, Folkets hus, Svart Dress
    Lengde: 1 ½ minutt
    Totalt Lengde: 4 minutter og 50 sekunder

Scene 5 – Flyplassen
    Innhold:
    Etterforsker 1 og 2 møter opp på flyplassen. Etterforsker 1 gjemmer seg bak det grønne Avinorbygget med kikkert og Etterforsker 2 står ved inngangen til bagasjehallen og speider.
    Musikk: Schymmet – Episode 2
    Manus: Kamera ved flytårn filmer at flyet lander. Nytt kamera viser at Etterforsker 1 gjemmer seg bak det grønne Avinorbygget med kikkert og ser etter Terrorist 1 og Etterforsker 3. Etterforsker 2 står bare ved inngangen til bagasjehallen. Plutselig er det en som pirker på skulderen til Etterforsker 1 med kamera forfra. Etterforsker 1 snur raskt hodet og Etterforsker 3 sier: ”Sara Tvedt, Kripos”. Kameraskifte til bakfra så flyet er synlig. Sammen sitter de og speider mot flyet. Etter noen sekunder peker Etterforsker 3 på en merkelig dresskledd mann som går ut av flyet som ser ut til å være av utenlandsk opprinnelse. Etterforsker 1 vinker til Etterforsker 2 som legger merke til Terrorist 1.
    Kameraskifte til bak Terrorist 1. Terrorist går helt vanlig ut av flyet og bort til bagasjehallen. Plutselig når han er rett ved døren springer han inn mot bagasjerommet (Der alt lesses PÅ båndet) Ny kameravinkel der du ser Terrorist 1 løper inn i bagasjerommet og legger seg på båndet og forsvinner. Etterforsker 2 løper etter. Ny kameravinkel. På utsiden ved nødutgangen. Terrorist 1 springer ut døren og mot drosjenene. Tre sekunder etter kommer Etterforsker 2 som løper etter. Ny kameravinkel. Drosje som kjører av gårde. Kamera ligger nesten bak hjulet. Ny kameravinkel. En andpusten Etterforsker 1 som gir opp. Bak kommer Etterforsker 2 og 3. Etterforsker 3: ”Mistet vi han?” Etterforsker 1 snur seg bak og sier: ”Ja. Jeg tok han nesten.” Scenen fades sakte ut.
    Utstyr: Dress, solbriller, ett ekstra videokamera, kikkert, sminke til Terrorist 1
    Lengde: 2 minutter
    Total Lengde: 6 minutter og 50 sekunder

Scene 6- Hjemmebesøket
    Innhold:
    Etterforsker 1 kommer hjem etter en dags arbeid og får besøk av terrorist 1.
    Manus: Kamera nær postkasse som åpnes. Kamera nær dør som åpnes av nøkkel. Kamera bak døra som viser at Etterforsker 1 går inn døren, slenger fra seg jakken. Kameraskifte: Kamera står inne i stua. Etterforsker 1 går inn i stua og legger seg ned på sofaen og tar opp avisa og begynner å lese.
    Skummel musikk starter lavt. Kameraskifte. En hel alarmboks vises og zoomer inn på displayet på 6 sekunder. Plutselig blinker alarmdisplayet: ALARM! ALARM! I bakgrunnen høres alarmlyden.
    Kameraskifte. Etterforsker 1 reiser seg forskrekket opp fra sofaen og går vekk fra kamera. Kameraskifte.
    Filming bak Terrorist 1 der skulderen og hodet synes. Terrorist 1 står rett bak døra.
    Etterforsker 1 går ut av stua, men med en gang han kommer rundt døra, slår Terrorist 1 han i magen så han faller ned på gulvet. Kamerabytte. Terrorist 1 står over Etterforsker 1 og slår han i magen. Musikken øker i takt med slagene som treffer magen(I denne kameravinkelen brukes slow-speed) Varighet på ca. 5 sekunder.
    Kamera filmet ovenifra Etterforsker 1 som viser at han får vondt etter slagene. Ny kameravinkel. Terrorist 1 blir filmet nedenifra når han slår. Plutselig drar han opp en pistol som nærmere og nærmere treffer kameralinsen. Plutselig trekker han av og alt mørkner.
    Utstyr: Finnlandshette, lekepistol, filming av alarmboks
    Lengde: 2 ½ minutt
    Total Lengde: 9 minutter og 30 sekunder

Scene 7 – Etterforsker 2 finner Etterforsker 1
    Innhold: Etterforsker 2 ringer på døra. Ingen svarer. Han blir mistenksom og stormer huset.
    Musikk: Spenningsfylt musikk fra han ikke får svar
    Manus: Kamera 30 cm over bakken som filmer subbende føtter. Tid ca. 4 sekunder
    Kamera nær ringeklokke som blir ringt på. Kamera 3 meter unna Etterforsker 2 sett fra siden. Har ringer på en gang til. Musikken starter. Han ser mistenksom ut. Plutselig trekker han opp en pistol av lomma. Snur seg rundt og plutselig river han opp døra og går inn. Kameraskifte. Kamera i stua. Etterforsker går med pistolen i hånda og inn i stua. Der han ser Etterforsker 1, død. Han springer bort, setter seg på huk og sjekker pulsen i tre sekunder. Så tar han opp mobilen og taster villt på tastaturet. Plutselig sier han: ”Sara. Han er død” og legger på igjen. Plutselig kommer et lite svart menneske med vinger plutselig inn. ”Det nytter ikke. Han er død”. Etterforsker 2: ”Hvem er du?” Ser forskrekket og plutselig retter han pistolen mot Statist 1. Statist 1 flyr unna, men Etterforsker 2 følger Statist 1 med pistolen. ”Det hjelper ikke skyte. Jeg er engelen til Tore. Han var en flott mann. Da han kom hjem kom en terrorist hit og drepte han. Han ville at du skulle vite at han var veldig glad i deg.” Statist 1 forsvinner i løse lufta. Kamera filmer nedenfra Etterforsker 2 som griner. Scenen fades ut.
    Utstyr: Blodig sminke, Bluescreen-opptaket av ”Statist 1”
    Lengde: 1 minutt
    Total Lengde: 10 minutter og 30 sekunder

Scene 8 – Nattsamtalen
    Innhold: Terrorist 1 ringer fra telefonkiosk til Etterforsker 2 kl. 5.23 på natta der han gir nøyaktig informasjon om at en elev er kidnappet og fått bombebelte på seg. Kravene er å dumpe en avfallsekk med 3 000 000 kroner bak rosepiken. Hvis ikke vil bomben sprenges om 30 timer. Telefonsamtalen blir sporet til telefonkiosk utenfor Hotell Alexandra.
    Manus: Etterforsker 2 ligger i senga og sover. Vekkerklokka viser 5.23. Kamera beveger seg sakte forbi Etterforsker 2. Etter 4 sekunder ringer telefonen til Etterforsker 2 som ligger på nattbordet. Han reiser seg trøtt opp, skrur på nattlyset og leser for seg selv: ”Alexandra Hotell Telefonkiosk?”. Ny kameravinkel. Telefondisplayet viser teksten ”Alexandra Hotell Telefonkiosk”. Ny kameravinkel tilbake til der det var før. Etterforsker 2 svarer telefonnen. Etterforsker 2: ”Er det deg Sara?” Terrorist 1: ”Nei, det er ikke Sara. Det er meg. Jeg skal nå komme med kravene. Innen 30 timer skal en stor, svart avfallssekk ligge bak Rosepiken. Den skal inneholde verken mer eller mindre 3000 000 kr. Hvis ikke, vil den tidsinnstilte bomben sprenge hele skolen. (Pause) Vi har kidnappet en elev som har gått med på å ta et bombebelte på seg, og han er i vår forvaring intill skolen starter. Men husk: 30 timer – ingen spionering på oss og det er ikke aktuelt med forhandlinger. ” Så la Terrorist 1 på. Ny kameravinkel. Fra siden og på høyde med ansiktet. Tenker for seg selv og momler i 3 sekunder. Han reiser seg opp og taster et nummer på tastaturet. ”Sara? Jeg har nettopp motatt en samtale fra terroristen! Han vil bombe Bekkevoll Ungdomsskole om 30 timer hvis vi ikke gir han 3 millioner kroner! ” Skjermen bytter over til Etterforsker 3 som også ligger å sover. Etterforsker 3: ”3 millioner? Vet du hva? Jeg har en plaaan.”Scenen avsluttes ved at bildet til Sara zoomes sakte ut i tillegg som at bildet fades og. I bakgrunnen høres Sara som snakker. Lyden skal forvrenges og en sang skal starte.
    Utstyr: Vekker klokke som konstant er innstilt på 5.23 så det ikke blir feil.
    Lengde: 1 minutt
    Total Lengde: 11 minutter og 30 sekunder

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Dette høres ut som veldig mye å filme på den tiden du viser til! Selv om dere har alt godt planlagt! Dere har mange forskjellige locations her!

Når det gjelder manuset, synes jeg dette virket rotete! Trenger litt mer bearbeidelse! Mange av replikkene etterforskerne har med hverandre er skrevet med veldig dårlig norsk. For eksempel: Etterforsker 1: ”Kan jeg være behjelpelig for noe?”. Det heter jo behjelpelig med noe!
    Hvis noen på forumet hadde brukt denne feilen i en diskusjon på forumet hadde jeg oversett det, men hvis du skal bruke det i en film, er det i alle fall lurt å ha orden på replikkene (det er flere feil)!

Dessuten har historien en del ulogiske/merkelige punkter!

1. Hvorfor ser vi gjenferdet til etterforskeren som blir drept? (Før dette var det en ren actionfilm, men nå ble det plutselig litt mystikk blandet inn)
    2. Skriftlig godkjennelse av politimesteren i Møre og Romsdal til å spionere? Hvis en slik trussel blir aktuell tror jeg neppe vanlige politifolk kommer til å jobbe med saken. Kripos blir nok en del av "styrken" sammen med FST (Forsvarets Sikkerhetskommando) og muligens POT!
    3. Den ene etterforskeren garanterer overfor media. Det ville han nok aldri gjort, ikke garantert på riksdekkende TV, midt i en situasjon. Ville nok ikke gitt intervju i det hele tatt!
    4. Eleven ville aldri gått med på å ha på seg bombe, en terrorbomber ville heller aldri ha turt å bruke en så "usikker" selvmordsbomber!
    5. Foreldrene til ungdomsskoleeleven ville vel varslet politet dersom gutten/jenta ikke kom hjem fra skolen!
    6. Man ville jo bare stengt skolen noen dager og latt elevene være hjemme hvis en visste at en trussel var kommet!

Dessuten blir en her aldri kjent med noen av karakterene. Dette er et overdret historiedrevet manus vil jeg si!

Virker som om kameraet dere skal bruke er Panasonic DVX-100AE som er et meget bra kamera! Virker som dere har meget bra utstyr til rådighet her, men dere trenger et bedre manus for å få en bra film!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Det var litt vel mye lesestoff til at jeg giddet og lese alt nå!

Men det virker som om dere har en solid utfordring med å få filmet alt dette på den korte tiden.

Hvem har dere tenkt å bruke som skuespillere? Det virker som om dette skal være en særiøs film, utifra det jeg leste, men dersom dere bruker ungdommer i rollene som etterforsker, nyhetsanker, lærer osv, så er det hele dødfødt! Vet ikke hvilken aldersgruppe dere går inn under, men skuespillerne bør minst være et par og tjue, for at dette skal virke realistisk!

Bare litt synspunkter fra min side...

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Man må jo ta seg tid til å lese andres arbeider da! Det synes jeg er viktig!

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Sitat Opprinnelig postet av bj0rn
    Det var litt vel mye lesestoff til at jeg giddet og lese alt nå!

Men det virker som om dere har en solid utfordring med å få filmet alt dette på den korte tiden.

Hvem har dere tenkt å bruke som skuespillere? Det virker som om dette skal være en særiøs film, utifra det jeg leste, men dersom dere bruker ungdommer i rollene som etterforsker, nyhetsanker, lærer osv, så er det hele dødfødt! Vet ikke hvilken aldersgruppe dere går inn under, men skuespillerne bør minst være et par og tjue, for at dette skal virke realistisk!

Bare litt synspunkter fra min side...
    Det er 2 A4 sider.
    Vi holder på med en "timeplan" der alle opptakene er planlagt. Vi har ikke så mye fri i neste uke for å si det slik :P Vi får kun bruke skuespillere innen egen gruppe. Vi får maks være 5 stk. En må ta kamera og en må ta lyd. I noen scener er ikke lyd nødvendig og derfor har vi da 4 skuespillere til noen scener. Der det står statist er det folk vi selv kan plukke ut. F.eks egne venner utenfor gruppen. Etterforsker er den eneste rollen som vil ha ungdommer. Nyhetsankeren får vi en i tjueåra til å spille. Arbeider fortsatt med å finne en. Vi har også et par kule lærere på skolen som sikkert kunne tenke seg å stille opp i Scene 2. Det tar dem maks 10 minutter.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Når det gjelder manuset, synes jeg dette virket rotete! Trenger litt mer bearbeidelse! Mange av replikkene etterforskerne har med hverandre er skrevet med veldig dårlig norsk. For eksempel: Etterforsker 1: ”Kan jeg være behjelpelig for noe?”. Det heter jo behjelpelig med noe!
    Hehe. Skrivefeilene har jeg ikke fått til til å gjøre noe med. Skal skrive enda et utkast når dette er ferdig. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal sette opp manuset, men skal "rydde" det i neste utkast.
    1. Hvorfor ser vi gjenferdet til etterforskeren som blir drept? (Før dette var det en ren actionfilm, men nå ble det plutselig litt mystikk blandet inn)
    Det skal være litt science fiction (Skrev jeg det rett?:P) i den. Vi skal bruke Bluescreen og forminske henne til 3x sin egentlige størrelse. Det er liksom for å få litt spesielle og varierte effekter.
    2. Skriftlig godkjennelse av politimesteren i Møre og Romsdal til å spionere? Hvis en slik trussel blir aktuell tror jeg neppe vanlige politifolk kommer til å jobbe med saken. Kripos blir nok en del av "styrken" sammen med FST (Forsvarets Sikkerhetskommando) og muligens POT!
    Ja:P Det var litt undervurdert. Skal endre det til Kripos. (Må finne navnet til han fyren. Husker ikke navnet akkurat nå :P) Hvis du leser på Scene 5, ser du at det kommer en Etterforsker (3) fra Kripos.
    3. Den ene etterforskeren garanterer overfor media. Det ville han nok aldri gjort, ikke garantert på riksdekkende TV, midt i en situasjon. Ville nok ikke gitt intervju i det hele tatt!!
    Ok
    4. Eleven ville aldri gått med på å ha på seg bombe, en terrorbomber ville heller aldri ha turt å bruke en så "usikker" selvmordsbomber!
    5. Foreldrene til ungdomsskoleeleven ville vel varslet politet dersom gutten/jenta ikke kom hjem fra skolen!
    Jeg har tenkt litt på problemet, men jeg finner egentlig ikke noe løsning på problemet. Jeg skal begynne å skrive min fjerde A4 side med skriftstørrelse 10 :P så jeg får prøve å finne en løsning når jeg har kommet dit.
    6. Man ville jo bare stengt skolen noen dager og latt elevene være hjemme hvis en visste at en trussel var kommet!

Dessuten blir en her aldri kjent med noen av karakterene. Dette er et overdret historiedrevet manus vil jeg si!
    Det er litt historieoverdrevent, ja. Det blir litt vanskelig også å gjøre deg kjent med karakteren når vi har to dager på å spille inn og bare et par dager på å skrive manus. Det blir altfor vanskelig å gjøre så mye itillegg som at en prosjektmappe med bilder fra innspillingen og en ekstra dvd med behind the scenes skal også lages - på fire dager. Vi har fått til litt ekstrating som kan krydre det litt. Vi får b.la bruke Molde Flyplass i to timer til innspilling. Vi skal kanskje også få en sykebil med ambulansefolk til å komme å hente Etterforsker 1 som ble drept i Scene 6.

1. Virker som om kameraet dere skal bruke er Panasonic DVX-100AE som er et meget bra kamera! 2. Virker som dere har meget bra utstyr til rådighet her, men dere trenger et bedre manus for å få en bra film!
    1. Riktig. Surra litt og skrev Sony istedenfor... 2. Ja. Manuset er veldig vanskelig egentlig syns jeg. Arbeider fortsatt med det og det er neppe ferdig før i helga til tross for at jeg skriver ca 1 1/2 time hver dag. Jeg har laget en "ideliste" for hver scene fra før der jeg har idèmyldret hva som skal skje scene for scene, så det er nogenlunde planlagt.[/i]

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Sitat Opprinnelig postet av andeik
    Jeg har tenkt litt på problemet, men jeg finner egentlig ikke noe løsning på problemet. Jeg skal begynne å skrive min fjerde A4 side med skriftstørrelse 10 :P så jeg får prøve å finne en løsning når jeg har kommet dit.
    Anbefaler deg å tenke mer på det. Kan ikke bare gjøre om der når du kommer dit, kommer ikke til å funke! Hele historien din avhenger jo av dette! Virker som et prosjekt som kommer til å gå i grøfta tror jeg! Får bare ikke håpe det! :wink:

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Anbefaler deg å tenke mer på det. Kan ikke bare gjøre om der når du kommer dit, kommer ikke til å funke! Hele historien din avhenger jo av dette! Virker som et prosjekt som kommer til å gå i grøfta tror jeg! Får bare ikke håpe det! :wink:
    Skjønner... Sitter å tenker på løsning på problemet... Kanskje hvis han kidnapper foreldrene og eleven. Manuset er timet slik at han i utgangspunktet bare rekker å komme inn i klasserommet, så sprenger bomben. Dermed er det bare å true han inn i klasserommet - får de ikke pengene på riktig sekund- kaboom :P

På hvilken måte tror du der går i grøfta? Ble litt engstelig nå! :cry:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Oslo
    Svar
    258

Standard Re: Manus til skoleprosjekt.

Andeik, du skrev at du skulle bruke TV2 vignetten + TV2-vignetten sin musikk. Hvor fikk du tak i det?

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Det virker bare sinnsykt stort til å filme på 2 dager!

[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •