Dette høres ut som veldig mye å filme på den tiden du viser til! Selv om dere har alt godt planlagt! Dere har mange forskjellige locations her!
Når det gjelder manuset, synes jeg dette virket rotete! Trenger litt mer bearbeidelse! Mange av replikkene etterforskerne har med hverandre er skrevet med veldig dårlig norsk. For eksempel: Etterforsker 1: ”Kan jeg være behjelpelig for noe?”. Det heter jo behjelpelig med noe!
Hvis noen på forumet hadde brukt denne feilen i en diskusjon på forumet hadde jeg oversett det, men hvis du skal bruke det i en film, er det i alle fall lurt å ha orden på replikkene (det er flere feil)!
Dessuten har historien en del ulogiske/merkelige punkter!
1. Hvorfor ser vi gjenferdet til etterforskeren som blir drept? (Før dette var det en ren actionfilm, men nå ble det plutselig litt mystikk blandet inn)
2. Skriftlig godkjennelse av politimesteren i Møre og Romsdal til å spionere? Hvis en slik trussel blir aktuell tror jeg neppe vanlige politifolk kommer til å jobbe med saken. Kripos blir nok en del av "styrken" sammen med FST (Forsvarets Sikkerhetskommando) og muligens POT!
3. Den ene etterforskeren garanterer overfor media. Det ville han nok aldri gjort, ikke garantert på riksdekkende TV, midt i en situasjon. Ville nok ikke gitt intervju i det hele tatt!
4. Eleven ville aldri gått med på å ha på seg bombe, en terrorbomber ville heller aldri ha turt å bruke en så "usikker" selvmordsbomber!
5. Foreldrene til ungdomsskoleeleven ville vel varslet politet dersom gutten/jenta ikke kom hjem fra skolen!
6. Man ville jo bare stengt skolen noen dager og latt elevene være hjemme hvis en visste at en trussel var kommet!
Dessuten blir en her aldri kjent med noen av karakterene. Dette er et overdret historiedrevet manus vil jeg si!
Virker som om kameraet dere skal bruke er Panasonic DVX-100AE som er et meget bra kamera! Virker som dere har meget bra utstyr til rådighet her, men dere trenger et bedre manus for å få en bra film!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Får bare ikke håpe det! :wink:

Bokmerker