Viser resultater 1 til 7 av 7
    Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Matrixbasert film. Har det meste untatt historien! (...)

Hei,

Jeg tør påstå at en god del måneder før Jul så begynte jeg så smått å planlegge en Matrix-film.

Det som er så fint med denne planleggingen, er at jeg har hundrevis av små scener klart inne i hodet mitt, jeg vet hvordan jeg skal lage de, kostymer, props og alt skulle funke fint. Jeg ser for meg mange kamper, dialoger, kanskje tilogmed slutten og begynnelsen her. Det er omtrent som en film i seg selv.

Men, jeg har stilt meg ett spørsmål som de fleste filmskapere burde stille seg selv: Hvorfor? Hvorfor skjer dette? Det vet jeg ikke enda.

Se her:
    Ukjente personer befrir en 15-16 år gammel gutt fra Matrixen, fordi de trenger han... Men jeg vet ikke til hva! Han skal gjøre ett eller annet viktig oppdrag inne i Matrixen. Nytt spørsmål, hvorfor HAN? Hvorfor akkurat en 16 år gammel gutt?

Så spørsmålene er som nevnt:
    Hvorfor befrir de en 15-16 år gammel gutt fra Matrix?
    Hva er oppdraget hans?

Filmen vil antagelig vare noe rundt 30-50-60 minutter, hvis jeg er heldig og finner en bra handling.

Navnet ditt blir selvfølgelig plassert i Takk Til-listen på rulleteksten, for de som lurer

Deres alltid tilstedeværende (så langt)
    - Remi
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Har du en anelse om hva du utsetter deg for, Remi? Matrix er svært gammelt i disse dager, for ikke å snakke om hvordan kritikerne omtalte de to forrige, og nå synes jeg den første bare begynner å se eldre og eldre ut. Do yourself a favor, come up with something original.

Dessverre Remi, den eneste måten (som jeg ser) du kan gjøre dette til noe bra er vel å lage en parodi på Matrix, men hvis jeg husker riktig så har det blitt gjort før også.
    e're all living in America

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Svar på det gutten spør da :@

Ser på meg selv som en Matrix Fan og har sett alle filmene utallige ganger så SPØR MEG!

Vet ikke helt sånn forslag til svarene dine. At personen er såpass ung kan jo være fordi de må befri unge "minds" eller "sinner" som det heter så fint på norsk. Kanskje han er litt mer "strong minded" enn resten bunten, ikke noe ekstraordnært sånn som Neo (blir vel litt rip-off hvis du tar det "the one" greine). De har et vanskelig oppdrag foran seg (kan være å få tatt ned en viktig "bad guy" (er jo en standard handling)) og de trenger den beste mann til oppdraget, derfor velger de en ung person som kan lære fort osv...
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Jeg gjør noe som er viktigere enn å svare på spørsmålet, prøve å snakke ham ut av å lage denne filmen.
    Det som jeg har forstått er en ødeleggende grunnstein i Matrix er nettopp at det bare finnes en handling, og det er den du, Remi, har skissert her nå: at en person i Matrix blir utvalgt til å ødelegge det. Det er det eneste filmen handler om og det er vel det eneste din film vil handle om også, hvis du i det hele tatt fullfører den.

PS. Slike usannsynlige kampscener har blitt eldre enn filmene, de brukes i omtrent alt nå f.eks. Charlie's Angels av alle ting.
    e're all living in America

JAM
    JAM er offline
    Cadet 1
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    2

kanskje denne 15-åringen er kodet på en måte som gjør ham "usynlig" for agentene? denne kodingen gjør at de ikke kan merke at han er der. han får da i oppdrag å hente noe eller ødelegge noe. dette oppdraget krever ingen avbrytelser (tids-limit?), og derfor er denne gutten perfekt for det...
    resten av handlingen finner du sikkert på selv. kanskje oppdraget ikke går som planlagt, og han blir oppdaget likevel?
    vet ikke jeg... :P bare et forslag
    ohnAubreyMagda

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av Herr. Hvermansen
    Jeg gjør noe som er viktigere enn å svare på spørsmålet, prøve å snakke ham ut av å lage denne filmen.
    Det som jeg har forstått er en ødeleggende grunnstein i Matrix er nettopp at det bare finnes en handling, og det er den du, Remi, har skissert her nå: at en person i Matrix blir utvalgt til å ødelegge det. Det er det eneste filmen handler om og det er vel det eneste din film vil handle om også, hvis du i det hele tatt fullfører den.

PS. Slike usannsynlige kampscener har blitt eldre enn filmene, de brukes i omtrent alt nå f.eks. Charlie's Angels av alle ting.
    Jaja, det har det sikkert. Du får se hva jeg får ut av det en dag i fremtiden. Uansett, så er jeg ikke så veldig interessert i å lese hva folk synes om å lage denne filmen. Og posten i seg selv skulle forklare det.

@JAM&;Plecto: Dere har en god idé det som det er mulig å bygge videre på, takk.

@Alle: Jeg har tenkt å lage denne filmen, kanskje bare fordi jeg er Matrixfan? Kanskje fordi jeg bare føler for å lage denne filmen? Hvorfor må alle filmer være originale? Mine personelige favorittamatørfilmer er parodier på andre sykséer.

Og, det er nok å ta av i Matrixhistorien. Hva med tiden før triologiene kom ut?
    Fortelle en bit av Matrixhistorien fra en annens vinkel? Hva med The Ones (Nei, jeg orker ikke å si "De Ene" som de klarte å prestere å oversette) før Neo, hva var deres historie, hvem var de?

...
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    18

Er litt enig i at matrix er utbrukt, men du kan jo prøve å gi historien en ny vri ved å se alt fra de "slemmes" side. Eller at personen i filmen er så knyttet til the matrix at han vil ofre alt for at "de snille" ikke skal ødelegge det.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •