Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25
    Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Min neste kortfilm.

Da jeg satt på toget i dag, fikk jeg ideen som jeg vet vil passe perfekt til Fiksjonseksamenen jeg har i april. Tenkte jeg skulle legge ut manuset her sånn at jeg kunne få litt tilbakemeldinger. Eneste som kan bli et problem, er at ikke læreren godkjenner den innen for de oppgavene vi får utdelt da produksjonene skal starte.

Men men, manuset er på 1 side, så dette er noe de fleste burde orke å lese =P

http://www.lopez.no/kim/fiksjonsfilm.doc

p.s: filmen skal spilles inn i april, om jeg får medhold såklart =P
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    San Francisco, California
    Svar
    164

Ja, Kim, dette var jo en morsom 'one pointer' som kan bringe frem litt latter. Den er jo på bare en side, men med så mye beskrivelser er det nok en 3-4 minutters film.

Storyen var jo grei nok den, med et bra vendepunkt. Men om de andre på crewet skal lese manuset, foreslår jeg at du jobber litt mer med det. Du har f.eks bare nevnt 2 lokasjoner; skogkant og jorde ved skogkant. For å gjøre det litt lettere for folk å forstå hvor vi er til enhver tid, må du dele opp mer nøyaktig. etter hva jeg ser har du 4 lokasjoner; skogkant, jorde ved skogkant, bilvei og lengre nede på bilveien(eller er det en parkeringsplass?). Legg til overskrifter med en gang hovedpersonen entrer disse områdene.

Er dette for NISS? skal du ha regien? har du tenkt på hvordan du skal filme det?
    quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
    -Hunter S. Thompson

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Jeg synes derimot at det virker mer tvilsomt.
    Det finnes tre typer filmer: Den menigsfylte filmen som skaper ettertanke og undring. Den meningsløse filmen, selv om den kan ha undertemaer som har mer dybde, men vanligvis er så underholdene at den skaper interesse. Og den filmen som ikke oppfyller noen av de øvrige kravene. Filmer som er ment til å være morsomme, men er ikke morsomme. Filmer som er ment til å være underholdene, men underholder svært få.
    Jeg synes denne filmen er en sånn en som bare virker teit. En dum satire som fremstiller militæret som en gjeng udisiplinerte, sexfikserte tåper som alltid er på rømmen. Men kanskje dette er hele meningen?
    e're all living in America

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    193

Hehe, morsomt manus :lol:
    Tror først han er på viktig oppdrag for nasjonen men det viser seg å være et mer privat et :wink:
    Men spørsmålet er om du finner seks jenter som vil...heh...for å si det på en komisk stiv måte..."ta på seg de nødvendige kostymer" da, spesielt hun som skal ha skjørtet på knærene. :P
    Men gleder meg til å se den
    Hva er det skarpe lysblinket i bilen foresten?

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Morsomt manus, Kim :P Jeg trodde først at han var på rømmen eller noe sånt, men det fikk jo en morsom vending. Hadde kanskje vært en ide om du hadde jobbet litt videre på å få seeren til å tro at det er noe helt annet som skjer, enn at han skal møte denne damen. Men det er kanskje det du skal ha frem i begynnelsen?

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Ja, hele meningen er jo det at dette blir hardspikka actionfilm, helt frem til hun stikker hodet ut av bilen.

North, takker for rådet, jeg vet jeg er rotete når jeg skriver manus, og at det egentlig bare er jeg som forstår det fult ut. Og ja, det er selveste eksamensfilmen for hele året på NISS, og det er jeg som har regien. Og jeg vet hvordan jeg skal filme det, har alle bildene klare i hodet allerede. Skal vel begynne med storyboardet neste uke, kan jo scanne og legge inn her om folk er interessert..

Herr.Hvermannsen: vi er to helt forskjellige filmmakere, du er av den typen som skal gjøre verden til et bedre sted med filmene dine (full respekt). Og jeg er 100% fullt ut en visuell regissør, som kun er ute etter å underholde mennesker med film. Og inget annet. Jeg tror det svarer på spørsmålene dine =)

Lysene i bilen skal være "skuddlys", da folk vil tro han avfyrer våpenet. Men det "er" enten at noen av de kommer borti lyset, eller at bilder blir tatt med blitz. er fortsatt litt usikker der. Har skrevet om litt på manuset nå, men vil fortsatt jobbe litt til med det, så kan dere se forskjellen =)

Og jenter til rollene er ikke et problem, heldigvis =)

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Her er de tre første bildene av filmen, har ikke fått tid til flere.
    Vet ikke om jeg orker fargelegge alle heller...

Større: http://www.lopez.no/kim/storyboard/s...d%201_nett.jpg

Større: http://www.lopez.no/kim/storyboard/s...d%202_nett.jpg

Større: http://www.lopez.no/kim/storyboard/s...d%203_nett.jpg

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

HTTP/1.1 404 Object Not Found På de 2 siste.

Kult, det må jeg si.
    Hvordan lagde du de?

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

fikset feilen nå =)

De er tegnet med blyant først, for å skisse det jeg har i hodet.
    derfra tar jeg svart tusj og markerer sterke linjer.
    Så tar jeg blyant igjen og skyggelegger litt og farger opp.
    Så tar jeg en skyggetusj og tusjer til =)

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Trysil
    Svar
    41

Bra lopez denne filmen høres spennende og morsom ut
    fine tegnninger!
    -www.effortfilm.com -=