Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16

Tråd: Mobbefilm

Cadet 2
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    4

Standard Mobbefilm

Noen som har non bra ideer til en mobbefilm, jeg har mange ideer selv, og arbeider med å føre det ned på et manus! Men trenger en slags brainstorming fra folk rundt meg, så uansett ide, kom med det!

Her er noen av mine ideer:

Filmen handler om en gutt som starter på vgs, han er litt retro i stilen sin og har på seg klær som fort blir lagt merke til. Det somer med denne gutten er at han er verken for tjukk eller for tynn, og er ikke no verre av utseende enn noen andre...men faren hans har vært i fengselt for grovt mord, men pga av kjennskap til en god advokat slapp han ut etter 8 år.
    Fengselet og drapet har gjort faren til en mann med store psykiske problemer, og dette går utover familien, han slår moren og gutten.
    Grunnen til at faren kom i fengsel var at han hadde et sjukt temperamang, og dreiv en del med kampsport, og etter en kveld på byen kom han i hjem til sin elskerinne og fant ut at det var ikke bare han ho hadde på si, han tok tak i fyren dro han med seg ut og lemlesta fyren.

Familie idyllen er ikke helt på topp i hjemmet, faren drikker ofte og moren jobber alt hun kan, mens faren bruker alle pengene og klager over alle bivirkningene fra fengselet. Guttens første dag på skolen besegler hans skjebne, den første som kommer bort og hilser på han er ei jente i klassen hans, hun er sammen med den gutten som blir regna som den mest populære på skolen. Dette ender med at dagen etter florerer det stygge rykter om at han er homo, og han han har gjort en del horrible ting! Etter at gutten har finni ut hvem som satt ryktene går han bort og gir han en midt på trynet! Men det han ikke veit er at denne gutten som han slo til er sønnen til politisjefen! Og politisjefen sier klart ifra til faren til den nye gutten at om det skjer no mer av det der, så kan det fort hende at faren ender i fengsel igjen, hvem veit hva politisjefen klarer å rote opp? Faren kommer hjem og sier til gutten, greit nok, du driter i om du får juling, men rører du den gutten eller hans kamerater en gang til, så banker jeg mora di! Jeg driter i hu skal du se, jeg bare vil ha et sted å bo og mat, jeg bryr meg ikke om dere i det hele tatt!

Den neste dagen på skolen da begynner mobbinga, de begynner sakte men sikkert med å slenge med leppa, og så etter et par dager der de skjønner at det ikke er nok så begynner de å banke han, og da politisjefen i tillegg gir ut rykter for sønnen hans og spre på skolen blir alt verre, faren for høre om dette på forledremøter og anklager sønnen sin, og gir han juling.

Historien fortsetter utover, men den må forbedres en del, så jeg vil gjerne ha litt feedback på det jeg hittil har skrevet? Husk dette er ikke en amerikansk inspirert film, ingen happy ending her, og dette skal være såpass rått å se på at folk begynner å tenke litt! Og den skal utskille forskjellige typer følelser som folk som ser på reagerer på!

Når manuset er ferdigskrivd kommer jeg til å legge det ut på en hjemmeside som da forhåpentligvis er ferdig, bare å følge med!
    hug: Where are you?
    Batman: Here!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Mobbefilm

jeg syns det hørtes veldig bra ut.
    må selvsagt pusses på litt her og der men
    jeg tror dette kan bli veldig bra. stå på og lykke til videre
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Cadet 2
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    4

Standard Pusses på...

ja det er helt klart at den må det, men dette er langt fra det ferdige prosjektet, så gled deg
    hug: Where are you?
    Batman: Here!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Mobbefilm

det blir nok utrolig bra hvis dere får det til.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Standard Mobbefilm

Ser veldig bra ut detta! Jeg er med! :wink: :P
    Hehe.
    Må selvfølgelig klare å få til gode dialoger, og holde spenningen oppe, men ser ikke ut som om dette skal bli noe problem.
    Kan hoste en side til deg jeg Andreas, har fri tilgang til en server på et par gb. :wink: :P
    ww.gratistur.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Mobbefilm

Bra det du har skrevet. Du sier du ikke vil ha en happy ending på histrien, men du burde også tenke på at historien må ha en utvikling. Skal den bare gå nedover hele veien? du burde vel tenke på et slags vedepunkt. Kanskje det ser lysere ut mot slutten, før noe forferdelig skjer og bryter illusjonen?

Det der med at faren fortalte gutten at han skulle banke opp moren hans, og at han bare brukte henne, syntes jeg var ganske urealistisk.. greit at han er en sånn type, men å utrykke seg sånn overfor sønnen (som han sikkert venter respekt fra) virker urealistisk. Kanskje du heller kan vise visuelt hvordan han behandler moren, og heller true gutten for å holde seg unna han andre duden.

Bare noen forslag.. lykke til!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Mobbefilm

Ganske enig med Anette - trenger vendepunkt ellers er historien bare "blablabla...livet hans er så dårlig, blablabla... ferdig". Og et vendepunkt trenges ikke å være happy ending, vet du. Men det kreves at du må sette inn litt håp og lykke - så bryter alt igjen. Vendepunkt!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Mobbefilm

jeg er enig i så og si alt hva anette og melwasul sa.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    oslo
    Svar
    43

Standard Mobbefilm

Må si meg enig jeg også. Må være litt mer oppbygging, ikke bare nedover, nedover...
    Enig med deg at det ikke trenger en happy ending. Noe ala American History X for eksempel.. Den gjør slutt poenget og moralen så rett i trynet på deg at du ikke klarer å la være å bli påvirket av den.
    Men ellers høres historien bra ut.
    For Those about to Film, I salute you!

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard Mobbefilm

Sitat Opprinnelig postet av Chill
    Husk dette er ikke en amerikansk inspirert film
    Men selve mobbekonseptet er da vel litt amerikansk? Jeg har aldri lagt merke til denne type mobbing. Og hvorfor i svarte har ikke mora hans skilt seg fra faren? Hvis man først er dømt for drap så tror jeg det skal lite til før man blir satt inn igjen. I tillegg så hadde han elskerinne. Hvor dum er moren hans? Bivirkninger fra fengsel? Det norske fengsel er en drøm. Innsatte lever bedre enn folk på gamlehjem.
    Jeg syns det virker vel 80-talls USA High School. Klarer ikke se for meg dette skje i en norsk familie. Kanskje en turbanfamilie eller noe lignende. Eller det kan være at det er slik LANGT ute på bondelandet, sånn LANGT LANGT LANGT ute på bondelandet. Eller oppi sameland. Syns nå ihvertfall det blir litt for mye forsøk på realisme og for lite norsk realisme, hvis du skjønner. Anywho, gleder meg til voldsscenene!!

Hvorfor er gutten retro i stilen?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •