Viser resultater 1 til 9 av 9
    Commander Hakvaag sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    313

Standard Murderous! Filmkonkurransen FERDIG!

Her er mitt Bidrag til Konkurransen!

Huff dette har vært ei slitsom uke :roll:

Mandag 13 August.

Vi fikk filmet Scene 1 - 3 Dette var en god start.
    Disse ble redigert mandags kveld... har gjort noen små fin justeringer.
    Jeg begynnte å planlegge hva vi skulle filme neste dag.

Tirsdag 14 August.

En fin Solfylt dag (noe som desverre var litt dumt for filmen, men det gikk bra).
    Vi dro til byen klokka 15.00. Måtte en tur innom Fretex for å handle litt utstyr til filmen.
    Så begynnte vi like etter. Første scene vi filmet i byen brukte vi sikkert en halv time på. Anders forsto ikke hvorfor han måtte ha på seg den hvite T-shorta (noe han selfølgelig MÅTTE, fordi han kunne jo ikke skifte klær mitt i filmen :lol: ).
    Fikk filmet en god del.
    Senere på kvelden ble det redigert, men har gjort noen finpuss etterpå.

Onsdag 15 August.

En mer Solfylt dag en Tirsdagen, kjipt...
    Men men... Var litt varmt å løpe rundt i byen med svarte klær :wink:
    Fikk filmen nesten helt ferdig. Mangler bare 2 scener

Torsdag 16 August.

ALT ble ferdig-redigert, og alle finpussene ble gjort...
    Nå er det bare å få filmet ferdig de siste scenene, noe som blir gjort i morgen (Lørdag 18 August).
    Da vil filmen mest sannsynelig være ferdig Mandag 20 August

Her er noen Screen Shots:

Bildet som er på Pc'n Tommy og Anders ser på.

Og som ikke det var nokk, så har jeg i løpet av kvelden mekket sammen en Teaser! (Sorry, den ligger på YouTube, veldig dålig kvalitet på YouTube)

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=fvHU2Md-WmE]Murderous Teaser[/ame]
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Vimeo - YouTube - Twitter
    Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    313

Nå er Filminga Ferdig.
    Nå skal bare Hjelvik her på forumet legge på musikk til den siste scena, så er den så ferdig så den kan bli

Mulig jeg laster opp en ny Teaser :wink:
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    313

Nå er Endelig mitt bidrag til Filmkonkurransen FERDIG!
    Filmen var egntlig ferdig for 1 uke siden, men har ikke hatt internett til å laste den opp.

Men nå ligger den endelig på nettet

Du kan se den [b]HER ![b]

Kom gjerne med tilbakemeldinger og kommentarer :wink:

Jeg beklager så mye for at den ikke ble lagt før fristen, filmen var ferdig 28 August :roll:
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Kan godt hoste fila di, og det kan Dahlskebank òg. Jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke gidder instalere programtilleggreier. :roll:

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    313

Orginal fila er på 310MB
    Men den som er komprimert er på 142MB

Hadde vært veldig fint;P
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

Kan hoste for deg jeg og, skulle det være nødvendig. Over til filmen: En helt grei film egentlig. fikk ikke helt med meg hvorfor "morderen" plutselig skulle drepe disse to guttene som passerte han. slosskampene var litt for trege, og litt usannsynlig at det ville kommet så mye blod ut av en munn, bare ved og bli slått i trynet, men det har ikke så mye og si. Ser ut som stage6 klusser litt med lyden så den blir forsinket, men ellers var lyden grei. Fargene syntes jeg blir litt for kjedelige (kunne kanskje fargekorrigert mer?) Skuespillet var til tider bra :wink:
    ww.KillerApeProductions.com

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Haugesund, Norge
    Svar
    72

Enig i det SimenLie sier, men må også legge til at filmen lider av elendig dialog og dårlig klipping. Dere brukte alt for lang tid på noen av løpe og gå sekvensene, noe dere kunne brukt til noe annet nyttig.
    Må også pirke på tittelen "Murderous". Syns ikke en engelsk tittel passer til en norsk film.
    Hvorfor ender alle filmer nå for tiden med sangen "All my friends are dead"?

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    313

Er enig med noe i det dere sier.
    Hvorfor en engelsk tittel? Det vet jeg egentlig ikke, kunne jo vært morderisk, syntes egentlig det klag like bra.
    Har ikke peiling hvorfor jeg valgte å ha den på engelsk.

Den med "All my friend are dead", jeg syntes sangen passa ekstremt bra til innholdet i filmen.
    Jeg viste ikke at det var så mange filmer så endte med den sangen...
    Som sagt så ble filmen redigert ferdig for ei god stund siden.
    Jeg har den siste uka sett en god del der den sangen er med, litt pussig :roll:

Takk for tilbakemelding, finner dere noe bra så bare skyt løs, liker positiv tilbakemelding og :wink:
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

Likte introen. Satte liksom deg rett inn i handlinga, for så å introdusere de personene som var med.
    Location i byen var kule.

Som de andre sier kunne tempoet i filmen og i noen sekvenser hvert skrudd opp, samtidig som at noen av slagene/slosskampene kunne hvert litt mer røffe. de virker litt snille nå; "ja du kan spenne meg, men ikke for hardt"
    Du trenger ikke alltid å vise at en kniv treffer en kropp for å få illusjonen av at den faktisk gjør det. Går ting fort nok så får ikke kameraet det med seg. Du kunne f.eks. bare at en pose med blod som han med kniven kunne hatt i hånda og bare dyttet den inn der i et liksom knivstikk.

Ellers syns jeg du holdt spenningen oppe hele tiden, fra han begynte å løpe etter de to guttene. De svarte innklippene funket for meg, holdt meg liksom litt på pinebenken om hva som skulle skje. Musikken hjalp også en god del til å holde spenningen oppe, godt valg.

Sitat Opprinnelig postet av Alfen92
    Hvorfor ender alle filmer nå for tiden med sangen "All my friends are dead"?
    Fordi den var i Fritt Vilt vel! Vi tok den med fordi det er en kul sang som skal forsterke inntrykket av at du har sett en kul film. Og fordi vi syntes det var gøy å gjøre det ultra-typisk skrekk/thriller norsk. (noe alla at alle lager sine egne lightsaber snutter, har vi lagd våre egne skrekk-slutter)
    Trodde jeg skulle få masse kritikk og mas og kjas for den sangen med vår film. Men det var Hakvaag som fikk det. Det gøye er at i begge filmene har tydeligvis disse personene bare en venn :P

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •