Viser resultater 1 til 5 av 5
    THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Musikk video konsept???

Heisann

Eg ska laga ein musikk video til en sang noen veninner av meg ha covera og prøver å finne ut et konsept eller tema om du vill, men eg hakje peiling på kor eg skal begynne. Har bare komt til at de vertfall må stå på scena og spille litt der i videoen, men men ...

Her er sangen forresten: http://webzoom.freewebs.com/sarahfal...0eg%20veit.mp3

EDIT: Slik en fixer sånne liker ja, takk takk
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Musikk video konsept???

Du må ha %20 istedet for mellomrom for at linken skal fungere ved å klikke på den

http://webzoom.freewebs.com/sarahfal...0eg%20veit.mp3

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Sitat Opprinnelig postet av THX
    stå på scena og spille litt der i videoen
    Personlig så hater jeg musikkvideoer med folk som står på en scene og spiller/synger. Foreslår du sjekker ut Chris Cunningham, Michel Gondry og Spike Jonze sine musikkvideoer.

Cunningham
    Leftfield - Afrika Shox
    Aphex Twin - Come To Daddy

Gondry
    White Stripes - Hardest Button to Button
    Daft Punk - Around the World

Jonze
    Daft Punk - Da Funk
    Fatboy Slim - Weapon of Choice

Musikkvideoer må ikke ha noe som helst med teksten i sangen å gjøre. Jeg mener man som regissør må tolke sangen på sin egen måte og lage det som kommer til hodet når man prøver å visualisere musikken.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Venninnene dine må ha en ide selv om hva de kunne tenkt seg.

Det å stå på en scene og synge kan være greit for den type musikk. Nå har jeg ikke hørt sangen, men kan tenke meg til hva slags musikk det er. Hvis dette er første singel/video dem lager, så er det greit å få profilert jentene litt. Bare lag en helt grei stemninsgfull video. Ikke prøv på spesial effekter som ser halveis bra ut. Hold deg til god gammeldags film og klipp musikk video. Bare husk å lyssett og komposisjon. Klipp ofte og veksle mellom CU og wide shots hele veien for å holde interessen. Denne type musikk er ikke så lett å visualisere som den elektronika musikken som dalskebank listet opp.

Lag noe som er pent å se på så blir nok jentene fornøyd.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Jeg må si at jeg er mer fan av musikkvideoer som bare foregår oppe i hodet til en gal regissør og ikke har noe med teksten på sangen å gjøre. Men også i disse så må stilen og rytmen på musikken stemme. Og kontrapunkt fungerer heller dårlig i de fleste musikkvideoer, man skal promotere gruppa og sangen - og det er sjelden at et kontrapunkt vil få fram riktig følelse i lytteren/seeren. Uansett hvor sprø videoen kan virke, så må den fremdeles kunne ivareta komponistens mening med sangen; den må kunne gjengi noe av den samme følelsen som sangen gir uten tilsatte bilder. Og regissøren av videoen fikk forhåpentligvis ideen til den når han hørte på denne sangen - og den vil dermed komme ut i fra samme kilde.

I dette tilfellet hvor det er jentenes første video så må jeg si meg enig i Geezah om at de må promoteres, og videoen må også være noe de har lyst til å lage og noe de føler gir riktig budskap i forhold til gruppa. Jeg hadde selvsagt syntes det hadde vært gøy med en kontrapunkt voldtektsscene til denne scenen; med raske klipp og fullstendig ukronologisk - kun glimter og følelser fra en voldtekt der jenta desperat prøver å smile og være koselig mot voldtektsmannen for å gjøre opplevelsen mindre skadelig. Men jeg tviler sterkt på at dette passer. Det kan med andre ord ikke bare være regissørens fantasier som kommer til spille i en musikkvideo; enn hvor kul den kunne vært. Og med denne type sang er det heller ikke så lett å lage noe over måte. Den er for jordnær til det.

Jeg tror det beste ville være å lage en liten kjærlighetshistorie med en av jentene i hovedrollen og klippe den sammen med alle i bandet som spiller, og hele tiden passe på å vise ansiktene deres for promoteringens skyld.

Hvorfor Dahlske drasser inn med sanger som ikke i det hele tatt ligner på den sangen som jentene skal framføre er forbi meg.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •