Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Nytt manus. "Helvetes Lyspære!" (usikker tittel)

Har nå satt meg ned og skrevet en ide som har skummet rundt i hodet mitt en stund. Manuset er fortsatt veldig i det tidlige stadiet, og jeg kommer til å endre mye på det under veis.
    Vet det er få som i det hele tatt gidder å lese manus her, men det er nå noen som gidder hvertfall..

http://www.goweee.com/bunker/Helvete...aere%201.3.doc

Ta en titt og gi konstruktiv tilbakemelding er dere snill =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Bra manus likte det, håper du får til filmingen like bra som manuset fordi da kan dette bli DRIT bra!

Jeg syns det var spennende, likte måten du skrev på og åssen det var skrevet, likte de effektene med lyset som gikk av og på og da forsvant hun pltuslig til kjelleren.. det likte jeg.. litt sånn psycho, overnaturlige saker.. det liker jeg..

lykketil
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    oslo
    Svar
    43

Kult!

Dette vil jeg gjerne se som film, tror dette kommer til å funke fjell.

Så litt kritikk...
    Hvordan vet jeg som seer at pappaen er "pappa"? Joda,det går ann å gjette det ut av situasjonen, men... Hva med å se et familie bilde på nattbordet eller han sier god natt og går, kanskje nevner noe om å fikse lyspæra i morra... bare tanker som ramler inn..
    Kanskje dette er bare meg, men hadde det ikke blitt litt mer creepy om mannen hadde laget "shhhh" lyd istedet for å si "hysh"?

Ikke noe mer som jeg festa meg ved ved første lesning. Håper du får gjennomført dette, som sagt vil gjerne se dette som film.
    For Those about to Film, I salute you!

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

endelig litt kritikk =)

Ja, om pappaen vises i starten vil man lettere gjennkjenne han som "pappa". men jeg føler at den "jeg er alene og ingen er her for å hjelpe meg" følesen forsvinner hvis man vet at sikkerheten rett rundt hjørnet. Og det har egentlig ikke noe å si om folk vet at det er pappa, onkel eller hva det måtte være, så lenge han er trygghet i forhold til MANNEN. Men fortsatt en oppmerksom ide =)

Hysje lyden fra "MANNEN" blir så ekkel som jeg får den til å bli. Meningen med all hysjingen er at det er egentlig pappaen som lager denne. og derfor tones mannens hysjelyd over til pappaen sin. (vet at dette ikke kommer godt nok frem i manuset, men det vil gjøre det i filmen).

Men, det blir nok en mer shhhhh lyd.. jeg vil at den skal være ekkel =)
    Takk takk for kritikken =)

Hadde vært fint med flere tilbakemeldinger her..

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    oslo
    Svar
    43

Godt poeng det med at faren ikke burde vises først.. Tenkte faktisk på det, men følte at det manglet noe der, siden du identifiserte han som "PAPPA" i manuset.

Litt off-topic "kritikk" er vel at det kan bli vanskelig å skaffe passende skuespillere. Tenker spesielt på jenta, hun må være flink! Og skulle ikke mannen være naken? Festa meg ikke ved den detaljen.. Da kan det bli vanskelig å filme med ham og jenta i samme rom. 8-10 åringer fniser og surrer mye, vet av erfaring..

Men jo mer jeg tenker på det, dette høres ut som en j...a god ide. Frister nesten å spørre om du (dere) trenger hjelp..
    Anyway, lykke til.
    For Those about to Film, I salute you!

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

alle kan spille sur eller bekymret, skal nok få tak i ei jente som passer godt nok til rollen, men hvis det blir et problem, så bruker jeg bare kusina mi på 4 år =) Men rollen kan besettes av en jente opp til 12 år vil jeg tru..
    dessuten finnes det drøssevis av gamle mødre som aldri fikk den oppmerksomheten de ville ha, og mer en gjerne pusher den lille søte dattra si inn i en film, hehe.

Jeg vil ha mannen naken, men det vil bli vanskelig, så jeg ender nok opp med en mann i møkkete/blodig boksershorts =)

Skal satse på å gjennomføre filmen i et av de fremtidlige NISS prosjektene. Men all hjelp av folk i Oslo akershus området er jo tatt imot med en stor takk såklart =)

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

synes manuset var spennende, og gleder meg til å se hvordan du "løser" denne filmen her.
    Den meste av kritikken JEG kommer på, er den som er nevnt over. Foresten tror jeg det kan være lurt å zoome ut fra ett familiebilde eller noe som sagt over, slik ville vertfall jeg gjennkjent papparollen, men det skal vel ikke så mye til for det.
    Også denne replikken "helvetes lyspære!" tenker jeg litt på. Den må du være forsiktig med. Det er ikke mange fedre som banner foran døtre på 5-6 år pågrunnav en lyspære
    Kanskje få han til å si det litt i smug:-)
    si ifra viss dere trenger hjelp med noe visuelt da, stiller gjerne opp jeg

-Remi
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

jeg kommer helt klart til å drasse med meg så mange prod.asser som mulig fra NAFF når jeg går på NISS, det var dette som skapte min inngang til niss, og jeg gjør det gjerne for alle andre her inne også.

Så lenge folk har stort pågangsmot =)

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
    jeg kommer helt klart til å drasse med meg så mange prod.asser som mulig fra NAFF når jeg går på NISS, det var dette som skapte min inngang til niss, og jeg gjør det gjerne for alle andre her inne også.

Så lenge folk har stort pågangsmot =)
    flott det da =)
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Dette er helt klart et incest mareritt. Det er tydelig at jenta blir voldatt, eller forsøkt sådan. Men i sitt lille søte hode så prøver hun å presse vekk at det faktisk er faren hennes som gjør dette mot henne; fordi hun oppfatter han som snill. Derfor graver hun seg inn i en alternativ virkelighet der hun bytter ut pappaen sin med en ekkel mann som gjør ekle ting med henne mens han hysjer henne ned så mamma ikke skal høre, og dermed kan faren fremdeles være den snille som kommer og hjelper henne ut av situasjonen hver gang hun har vært gjennom det.

Jeg tror forresten det er mamma sin feil at det skjer. Hadde hun bare gitt mannen sin nok sex, så hadde han aldri endt på rommet til dattera si, da hadde han sovet utmattet ved siden av kona si.
    *Svært støtende setning fjernet av moderator*

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •