Viser resultater 1 til 2 av 2
    Ensign
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    21

Standard One step futher

Hei alle NAF medlemer!
    Tenkte å få laget en liste over ting som sikkert mange lurer på, og som kunne blitt en god referanse post senere. Kommer til å edite denne posten med den informasjon som blir lagt til på threaden, så vi kan ha litt oversikt.
    De spørsmålene jeg tror folk noengang lurer på og som jeg håper jeg kan få hjelp av dere med er;

Jeg har laget et manus, jeg vil lage den så proft som mulig. Hva gjør jeg nå?

Hvor kan jeg få en profisjonel vurdering av planene mine?

Hvordan går jeg frem for å få gode skuespillerene med på filmen?

Hvor kan jeg få lånt/leid utstyr jeg trenger for produksjonen?

Hvor kan jeg finne finnansiering for filmen min?

Hvordan kan jeg få assistanse fra fagfolk (lyd/lys teknikere) til filmen min?

Jeg har laget en film, jeg syntes den er fantastisk! Hva gjør jeg nå?

Hvordan skal jeg ta steget videre fra amatørfilm og satse profisjonelt?

Hvilke netverkings ressurser finnes det for norsk film?

Håper vi kan få avklart endel her, slik at det kan bli som en slags FAQ for folk som vil ta et extra steg.

Mvh

Dollars

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard Re: One step futher

Sitat Opprinnelig postet av Dollars
    [b]
    Hvordan går jeg frem for å få gode skuespillerene med på filmen?
    Nummeru uno: skriv et givende manus som folk vil være med på. Ingen blir helt uten videre med på en latterlig dårlig buksefilm. Når man har manus og vanlig seriøsitet i bakhånd kan man hente inn hvem som helst til film. Hvor som helst når som helst. De fleste vil gjerne være med i små produksjoner og på sikt så kan du sile ut hvem som er gode og hvem som er elendige. Dette gjelder amatørskuespillere eller vanlige mennesker. For folk som jobber med dette og lever av lønna de får fra det, så kreves det nok litt mer og som regel ender man med like elendige skadespillere fordi alle i Norge har vært gjennom teaterskolen eller filmskolen på Lillehammer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •