Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Sauda, Rogaland /Oslo
    Svar
    71

Standard På jakt etter kortfilm-manus/forfattere

Jeg er på jakt etter fortellinger/manus i kategorien drama/komedie/thriller. Små historier som enten er filmmanus eller kan utvikles til å bli det.

Jeg ser for meg en seriøs produksjon på 5-20 minutter, skutt på DigiBETA eller HDV i løpet av høsten.

Så har du en filmidé eller noe du har skrevet som du tror kan utvikles til noe, så ikke nøl med å ta kontakt. Jeg har kontakt med gode manusforfattere som kan bringe en idé eller arbeidsmanus til en strålende filmhistorie.

Ta kontakt på projectmail@cineshire.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Wow. Det hørtes kult ut, jobber på et manus, men vet ikke helt hvordan jeg skal få gjenomført idèn min på en måte jeg synes er riktig og slik jeg ser filmen for meg at den blir. Men selv om det er andre som skal filme osv kan jeg gjerne sende manuset mitt (i allefall så langt jeg har kommet) og kanskje få det skutt av andre. Er jo alltid interesant og se hva andre kan lage utifra et manus andre har skrevet.

Vent deg mail fra meg.
    ww.blender3d.no

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Kanskje en ide å fortelle hvor dere skal filme? Stavanger? Oslo? et annet sted? For manusforfatteren vil kanskje være med og bestemme litt?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Egentlig så er det uvesentlig hvis du er manusforfatter... Du skriver et manus, og godtar at regissøren gjør de grepene han gjør...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Dette høres morsomt ut! Men jeg skulle likt å vite hva dere ser etter, og kanskje litt mer info om dere og hvem dere er. Sånn som det ble nevnt her; hvor skal dette finne sted?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    156

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Egentlig så er det uvesentlig hvis du er manusforfatter... Du skriver et manus, og godtar at regissøren gjør de grepene han gjør...
    Men manus forfatteren må nå få lov til å komme med tips, hvordan han ser det for seg etter å ha skrevet historien.

Høres spenende ut, oppgi hvilken by du skal filme :wink:
    izzAh the little film maker....

http://www.royalpicture.org

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Sånn helt strengt, så skal jo manusforfatteren implementere dette i manuset, og dersom en regissør, eller en produsent kjøper manuset er det lite manusforfatteren har krav på dersom ikke annet er nevnt i en kontrakt eller lignende, noe det sikkert kan være ganske ofte...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Sauda, Rogaland /Oslo
    Svar
    71

Standard manus

Hei igjen, og beklager lite info.
    Grunnen til at jeg ikke spesifiserer noe mer på hva jeg ønsker, er fordi jeg ønsker å se hvilke muligheter jeg har, uten å spesifisere for mye. Om jeg gir for klare retningslinjer ender det bare med at jeg står igjen med ingenting.

Mer om meg og filmselskapet mitt:

Jeg har produsert en del amatørfilmer både nasjonalt og internasjonalt. Jeg er ingen profesjonell, men vil likevel påstå at jeg har klart å bygge meg litt opp. Min siste film, som produsent, er "Salvation" med Espen Skjønberg.

Filmen jeg ønsker å begynne på nå, er jeg ikke sikker på hvor skal spilles inn enda. Jeg håper på å kunne fortsette med en filmproduksjon i Beograd (Serbia) som jeg gjorde for 2 år siden, men jeg har også gode kontakter i Kiew (Ukraina) for tiden. Om det likevel blir et nasjonalt prosjekt, blir nok location Oslo eller Stavanger-området.

Prosjektet bygger i første omgang på good-will, og vi satser på å realisere prosjektet på fondmidler. Jeg vil fungere som produsent for prosjektet.

Målet med prosjekter er å lage en god kortfilm, som forhåpentligvis vil ha sjans på festivaler som Grimstad, European Film Festival osv.

Øystein Rabbe
    rabbeFILM

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Oioi, dette høres jo lovende ut! Du virker so en serriøs type med kontakter gode planer. Men tror ikke dette ser ut som noe for mitt kaliber. Alt for stort kan jeg nok tenke meg :cry: Men stå på! Vi krysser fingre og tær! :wink:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Har dere fått inn noe bra enda? bortsett fra mitt bidrag da. :P
    ww.blender3d.no

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg