Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    105

Standard Problemer med skuespiller

Hei igjen. I dag har vi sluttet av Brødrene Dal jr. prosjektet. Grunnen er at det har vært alt for lite engajsement, spesielt hos en person. Han hadde en av hovedrollene i filmen men har nå sviktet hele greia med å si at "jeg gidder ikke å bruke fritiden min på dette!" og "jeg syns det er veldig kjedelig. Med denne innstillingen kan man jo ikke fortsette.
    Hvordan skal jeg kunne unngå dette i framtiden tro?
    ww.JGNfilm.piczo.com

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Har opplevd det samme selv. 2 ganger! Og samme person!
    Jaja. Jeg var jo dum nok til å bruke han igjen da.
    Men du må faktisk stole på personen du bruker som skuespiller.
    Slik at du vet at han faktisk ikke kommer til å fucke til alt.

Men noen sjanser må man da ta når man lager film, eller så kommer man aldri noen vei.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Ikke ta med personen igjen. Er film produksjonen litt mer enn bare tidsfordriv (lager en film til ukm ellerno) så kan jo personen kanskje angre på at han ikke var med senere :P Produksjonen er jo frivillig. Be skuespillerne undertegne en kontrakt på at han MÅ være med :P og saksøk han etterpå hvis han bryter den :twisted:
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    105

Jeg skal huske det
    ww.JGNfilm.piczo.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Hehe....
    Saksøking er vel å gå en smule lang da :lol:
    Jeg tipper vennskapet blir nok bedre av det ja.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

En kontrakt hjelper lite. Det du må er å revurdere vennskapet ditt med personen det omhandler, og finn flere film-interesserte til å jobbe med.
    e're all living in America

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Skuespillere er rare dyr, men det har seg sånn at det finnes 3 forskjellige hovedtyper skuespillere

1 Den engasjerte
    2 Den tilsynelatende engasjerte
    3 Den uengasjerte

Desverre er det alt for mange av nummer 2 den typen som har store planer og mister gnisten halveis, og dem som gir opp bare de får litt arbeid å gjøre.

Det gjelder egentlig bare å tenne gnisten, få fram engasjementet, selv om du er regissør betyr det ikke at du kan sjefe rundt med skuespillerene IHVERTFALL ikke på et amatørstadie.

Og om nødvendig så er det lov med hvite løgner, du har lov å si at det var bra selv om det var dritt, og bare spør om du kan ta det fra en annen vinkel.. tenk konstruktiv kritikk !

En annen lur ting er å ikke nødvendigvis velge dem med best skuespillertalent, men dem som er med deg til det siste, så får skuespillerevnene komme med tiden.

Og når du får en engasjert skuespiller, bør du behandle han/henne slik at de ikke blir utbrente.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    San Francisco, California
    Svar
    164

jeg regner med fyren er veldig uerfaren innenfor skuespiller yrket.

En god forholdsregel med ferske skuespillere er å sette dem inn i situasjonen. De må være klar over at det å lage film ikke bare er gøy. Det er mye venting, lange dager og alltid noe uforutsett som kan skje som fører til forsinkelser (ALLTID!!).. Så sørg for å forklare han/hun at det krever mye av dem å være med på prosjektet, og at de kan bli kalt inn på kort tid. Legg vekt på at det er en utfordring, og veldig gøy erfaring å få med seg, og det er morro når filmen er ferdig

Som regissør må du alltid gå inn i deg selv. Var det noe du kunne gjort annerledes? ga du han lite informasjon? hadde du dårlig kommunikasjon med han? osv.. Regissøren har alltid rett, og alltid feil =)

Men sånne typer... Ikke jobb med de igjen!!
    quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
    -Hunter S. Thompson

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    105

Jeg takker for alle svar.
    Jeg tviler på at dette kunne ha blitt gjort noe særlig annerledes.
    De dagene vi skulle filme endte ofte med at noen av dem som skulle være med ikke kunne.
    Det var faktisk jeg som avgjore at vi skulle avslutte prosjektet.
    Jeg tenkte som så at når en person er så lite interessert og kommer med slike komentarer bak ryggen min kan man ikke fortsette. Heldigvis vet jeg nå hvem jeg kan stole på. Kommer kanskje til å lage en litt annen slutt på filmen. F. eks. at fortelleren sier "Gaus kom dessverre i skade for å falle ut av manus." Hva syns dere? :wink:
    ww.JGNfilm.piczo.com

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Rennebu, Sør-Trøndelag
    Svar
    21

Siden dette var Brødrene Dal Jr. regner jeg med at det var en gutt på 12 år :lol: - mitt råd: ikke lag filmer med barn i rollene mer!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •