Side 14 av 14 FørstFørst ... 4121314
Viser resultater 131 til 135 av 135
    Ensign
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    32

Cool Sv: Prosjekter på gang-tråden!

Jeg jobber på en kortfilm kalt Ny Jobb, skal textes på engelsk og sånt, er ca. nettop begynt, har et plot

Jobber også på en personlig hjemmeside med "scetchbook" look

-inzide.

Commander Hakvaag sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    313

Standard Sv: Prosjekter på gang-tråden!

Kult tråd

For tiden jobber jeg med 4 kortfilmprosjekter. Er fotograf på alle 4.
    1. "Illusjonisten Emrik", en far og sønn forsonings film lagt til 1936. Skytes på RED.
    2. "Lina", en historie om lille Lina som ønsker seg småsøsken. Hun prøver å få foreldrene til å lage barn, men vet ikke hvordan ting fungerer. Hun prøver blant annet å gi moren blomster, i håp om at hun skal bli gravid. Skytes på Canon 7D
    3. "Kortfilm", en historie om to hardcore graffitityper der den ene står fram som homofil. Skytes på Canon 7D
    4. "Super8", en monolog om utroskap. Skytes på Super 8 og Canon 7D.

Alle filmene spilles inn fra og med søndag, totalt 1 uke med opptak. Alle filmene er gjort på Danvik Folkehøgskole, og alle skytes i Drammen.
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Vimeo - YouTube - Twitter
    Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Jeg fargelegger, naturligvis..

Fullførte nylig en reklamefilm for Enova, og en musikkvideo for Åge Alexandersen m/ band.

Jobber nå om dagen med denne. Deretter blir det Gullruten fagpris som står for tur, før det kringkastes direkte fra Edderkoppen i Oslo, i slutten av mars.

Cadet 1
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Egersund
    Svar
    2

Lightbulb Sv: Prosjekter på gang-tråden!

Heisann! Jeg er relativt ny innenfor filmproduksjon, i hvertfall med skuespillere, og syns det er en kjekk hobby som kan bli givende i mange år fremover.

Jeg har for tiden 4 konkrete forskjellige prosjekter i tankene, ettersom ideene har kommet trillende de siste dagene. Har begynt å ha en liten notatbok og penn i lommen for å skrive ned gode ideer hvor som helst.

I min regi blir alle filmer med så lite dialog som overhode mulig. Det er to grunner til det.
    1. En slipper et område av filmproduksjon som kan være "%!€ så vanskeig å få til med amatørskuespillere (les venner som begynner å le).
    2. Produksjonen kan da publiseres på f. eks YouTube og vil være for et internasjonalt publikum isteden for et mer begrenset nasjonalt publikum..

(Tittel ukjent)
    Egentlig ikke min idé, og det er denne jeg har kommet lengst på.
    Det går ut på at en person finner en hule hvor to terrorister har base. De løper etter han og PIIIIIIIIIIIIIP... (Spoiler alert!) Vil nok ikke si mer her... Dette blir den første produksjonen i år, og blir mest et eksperiment for å finne ut av og teste teknikker

Kaldt Som Is
    Gjeng på 6 ungdommer skal på hyttetur alene i heia på vinteren, uten kommunikasjon. Det ender ganske blodig, kan man vel si. (Ikke min idé, og ikke helt min greie heller, men må inngå noen kompromisser med de skuespillere som villt vil ha noen skikkelige blodige scener i en film.. (De er store Død Snø og Fritt Villt fans!)) Denne blir med en del dialog, og derfor rettet mot et norsk publikum.

One By One
    En person får et trusselbrev i posten om at en gang hver måned vil en av han/hennes (trolig det siste) nærmeste bli revet bort. Dette blir et langtidsprosjekt fra i sommer av og fremover til sommeren 2012 som vil involvere mange personer.

Så har jeg én ca 60% klar til filming som jeg ikke vil si noe om, da jeg tror ikke det har blitt laget en slik film før. I hvertfall ikke i Norge! Og jeg kan ikke finne en som er "seriøs" på YouTube heller!

Ellers har jeg omtrent 10 forskjellige steder jeg KAN filme, men mangler historie som passer..

Det er i grunnen de nåværende prosjektene i år. Interessant nok er ikke jeg den ivrigste etter å komme i gang, det er to av de opp til 8 skuespillerne jeg har tilgjengelig som er det!

Cadet 3
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    6

Holder på med et prosjekt som har fokus på at vi involverte skal lære mest mulig om faget, isteden for at resultatet skal vinne priser og de som ser det skal elske det. Vi prøver å få med så mange elementer og teknikker som mulig på dette nivået, og vi har det veldig gøy med å jobbe på denne måten. Historien er i boks, manus har deadline på mandag, og vi har testet ut litt av hvert til nå. Innspillingsteder er i boks, skuespillere og statister er på plass, og rekvisitter er ordnet.

Så får vi se på slutten av sommeren om vi har potensiale til å fortsette med dette, eller om det blir så dårlig at vi bare later som om det aldri skjedde

Side 14 av 14 FørstFørst ... 4121314

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •