Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2006
    Svar
    102

Standard Request-tråd for kortfilmer

Jeg har en idé. Siden det er såpass mange som liker å lage film her, men har problemer med å komme på ideer og få den ekstra dytten til å gjennomføre dem, så hadde det vært bra med en request-tråd. Det hjelper også for å få ekstra erfaring som alltid kommer til nytte.

Vi kan gjøre det sånn her:
    - Noen som har lyst til å lage film sier hva slags ressurser de har tilgang til, sånn som antall skuespillere osv., kanskje hva slags sjanger de kunne tenke seg.
    - Noen kommer med en idé til en kortfilm på maks 5 minutter.
    - Hvis regissøren er komfortabel med det etter at filmen er ferdig, så laster han den opp på en side og linker til den, også gir folk tilbakemelding på den.

Det hadde vært veldig bra for meg i allfall, siden jeg er for perfeksjonist og slapp til å gjøre noen sånne små prosjekter.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    155

hmmm, enten er det øla eller så er det drammen...menne hæææh??...det her må du utdyype litt mer...
    url=http://www.freewebs.com/diamondstudios/]Diamond Studios[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2006
    Svar
    102

Step-by-step:
    1. En person sier "Jeg vil gjerne ha en idé til en film" og sier hva slags ressurser han har (antall skuespillere, hvilken sjangere han liker best).
    2. En person finner på en idé (kortfilm på maks 5 minutter), som nr. 1 kan bruke.
    3. Nr. 1 sier at "Denne ideen er min", og lager filmen.
    4. Hvis nummer 1 har lyst så laster han opp filmen, og linker til den i denne tråden (hvis moderatorene synes det er greit), eller lager en tråd med link i Tilbakemeldinger-forumet og linker til den tråden her. Så kommer folk med tilbakemeldinger om hva han burde forbedre, og så starter prosessen igjen.

Alternativt:
    1. En person finner på en idé.
    2. En annen person sier at "Denne ideen er min", og lager filmen.
    3. Osv.
    4. Osv.

Jeg, og jeg tror mange andre, hadde tjent på dette i allfall, siden det tyngste med filmlaging er å få en idé som man synes er bra nok til å filmes.
    Hvis det slår an kan man jo lage konkurranser der flere regissører prøver seg på en idé og liknende.

Men regissøren må forplikte seg til å ha brukernavnet til idé-personen i credits, eller spørre idé-personen hva det ekte navnet hans er og om han kan bruke det i filmen.

Cadet 3
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Hamar & Tangen
    Svar
    7

syns ikke det hørtes så dumt ut jeg...

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2006
    Svar
    102

Jeg kan begynne å tenke på ideer, så kan vi se om det slår an.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

27
    an original screenplay concept
    by Nils J. Nesse
    Action: A sexy district attorney teams up with an alcoholic ex-CIA agent to commit the perfect crime. In the process they fall in love with a nun. By the end of the movie they poison 27 double agents and end up winning the admiration of their kind hearted prostitute, living happily ever after.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

DEN IDEN ER MIN"!"!!!!

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2006
    Svar
    102

Den ideen var rå.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Kanskje frækt å ta ideen uten og bidra me noe selv. så er er en ide lit i samme stil som nilsj nesse men mere actons:::

The Oslo Fjord Explotions
    A War movie

A struggling artist teams up with a plug ugly dog to take a cruise on an unsinkable ship. In the process they betray a gay interior decorator. By the end of the movie they blow up 580 bad guys and end up winning the admiration of their department, living happily ever after.
    Think Die Hard meets Speed 2.

hørt om plot generators !!!!

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2006
    Svar
    102

Burde helst holde oss til sånt som er mulig å gjennomføre med et veldig lite budsjett.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •