Du burde filme at de øver og slikt med mange overganger, og så til slutt kommer showet!
Skjønner du hva jeg mener?
Hei, 8. trinn på skolen min skal fremføre en "rockekonsert" i Mars. Vi har noen som danser, noen som spiller, + mange fler inslag. Jeg har fått i oppdrag å filme dette, og jeg er fult i gang. Jeg filmer hver eneste gang vi øver. Men jeg trenger noen ideer til hvordan jeg kan lage filmen. Alle gruppene er rundt i klasserom og øver, og jeg går rundt å filmer. Til slutt skal jeg filme hele dritten. Men hvordan bør jeg sette sammen filmen? Vi startet forrige uke, og jeg har bare filmet masse piss bare for å ha noe å jobbe med. Læreren min sa at hun vil gjerne ha det som en "story". Noen ideer til sammensetningen? Noen som har gjort noe lignende før som kan dele litt erfaringer med hva som ser bra ut, og hva som ikke passer seg?
Litt off-topic:
Nå er det lenge siden jeg har vært her folka, godt å komme litt tilbake!8)
Du burde filme at de øver og slikt med mange overganger, og så til slutt kommer showet!
Skjønner du hva jeg mener?
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
Ikke for å være vanskelig, men kan du utdype det litt mer? :wink: Burde jeg ha med noen intervjuer eller noe? Har tenkt på tanken med en "profil" av alle innslagene, med bluescreen som bakgrunn osv.
Inntervjuer er bra......ta korte enkle inntervjuer med de du ser på som de største "stjærnene" på scennen. Få dem til og forttelle om hva de driver med (ikke langt) så er det viktig at du får dem til og fortelle noe morsomt. Så bruker du alt det andre du har filmet som innklipsbilder (du legger det på inne i inntervjuer) Gjør gjerne den første biten kort.....ettersom den ikke er så innteresant for seere. de vil nok helst se konserten.
hvis du går på ungdomsskolen skal du ikke bry deg mye om hva læreren din sier om film hvis ikke de har skikelig kompetanse.
PS: det er viktig at du passer på og få skikkerlige nærbilder i inntervjuene, siden dette skal være lit rocka kan du godt gjøre de håndholdte, men maks halvnært utsnit.
Til konserten vil jeg anbefale deg på det sterkeste og filme med minimum 2 kameraer. Hvis det er bare du som kan filme kan du godt sette opp et kamera på stativ og finne et bra total utsnitt for så og filme nærbilder håndholdt rett foran scenen. eks.gitarhodet, kunn ansiktet til vokalist.
Du kan gjøre dette på mange måter, men tror jeg hadde løst det sån.......
et kan bli lit rotete iblant, men nå skal det sies at noen av tidenes genier hadde dysleksi!!
Jeg tror darkhead har et godt poeng, og det var godt forklart. Et tips fra meg når det gjelder å filme et rockeband, er først å fremst å se på mange musikkvideoer med slike band, så får du kanskje inspirasjon fra det. En annen ting du kan gjøre for å få det litt tøft når du skal filme, er å gå langs med scenen og filme artistene i "froskeperspektiv". Det kan gi en liten piff på det hele. :wink:
Filmet et "show" på skolen i fjor, så jeg vet at det å bruke minimum to kameraer er helt nødvendig. Et som hele tiden filmer selve scenen, og en annen som er helt framme ved scenen og beveger seg. Det er selvfølgelig en kjempefordel å ha enda flere kameraer, men i hvert fall to![]()
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Har et STOOORT problem! Nå er det sånn at jeg skal klippe sammen musikken til noen, slik at det er flere sanger i en opptreden. Da trenger jeg ett enkelt program til å gjøre dette! Noen ideer??
Er det berre lyd du skal setje saman? I so fall kan truleg Audacity gjere jobben.
Ja, er bare lyd. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke Audiacy (eller hva det heter) :wink:
Bokmerker