Spør helst hvem enn som eier huset. Jeg regner med enten staten eller NSB. Slik at du unngår å få problem ved å "forandre" andres eiendom.
(Vet ikke om dette passer her, men bare flytt det hvis jeg har postet det feil.)
Har funnet en fin location i nærheten av der jeg bor, en tidligere lagerplass for togutstyr eller noe, finner ikke noe om stedet på nettet bortsett fra at det har gått en togbane forbi der før. (skinnene er fjernet)
Stemningsfullt sted med mange vegger og søyler i stein og betong, eneste er at det har grodd igjen endel.
Kan jo ikke sage ned store trær da :P men kan jeg fjerne 1-2 m høye unge trær og sånn uten å få formye trøbbel?
Ser ikke ut som stedet skal vedlikeholdes uansett og det har vel bare bra av å ikke få masse røtter i seg?
Tenkte å rydde en liten plass av det sånn at det ser ut som om stedet fortsatt er i bruk.
Noen som har fått problemer med liknende?
Spør helst hvem enn som eier huset. Jeg regner med enten staten eller NSB. Slik at du unngår å få problem ved å "forandre" andres eiendom.
Tror heller jeg ville prøvd og spurt komunen din! Staten har ingenting med lokale buskvekster!Du skal jo ikke akkurat forandre no særlig på byggningen! Og arbeidet du skal utføre kalles dessuten "tynning" og er nødvendig for at de store trærne skal få tilstrekkelig med lys og vann, så du gjør dem faktisk en tjeneste!
![]()
ulken. boy wonder....
Takk for svar.![]()
Tror jeg har funnet et sted der hvor jeg trolig ikke behøver å rydde/tynne noe.
Hvis jeg må det får jeg bare ta noen telefoner, eneste er at jeg ikke aner hva jeg skal kalle det.
Er ikke noe husnummer på det eller noe og vet ikke helt hva dette har blitt brukt til så kan bli litt virent å forklare det på telefonen men men, får gjøre et forsøk hvis det blir nødvendig. :wink:
Hvis noen her har peiling på togbygninger i bergen/fana kan jeg poste noen bilder av stedet?
Det ligger noe tog greier som ikke er blitt brukt på lenge på Bergenhusfestning, ved siden av brakkene nedi leiren. Vet ikke om det er militæret som disponerer det eller om det er sivilit, men det er bare til å ta kontakt med vaktbula på bergenhus festning så kan de gi deg ett svar. Om det er dem som disponerer den er det helt sikkert ikke noe problem å få tillatelse til "opprydning" der. Det blir dem sikkert bare glad for![]()
Har ikke peiling, men post bilder daOpprinnelig postet av Henriken
Høres ut som en fet location
Her er noen bilder:Opprinnelig postet av alekstef
"Bygningen" sett fra sykkelstien som går forbi
Inngangen til "Rommet" lengst til høyre.
Tror rommet til høyre egner seg bra til skrekkfilmer, innenfor døren er det et stort rom med noen gamle maskiner og det er et rom til innenfor der.
Var et sikringsskap der også men fikk ikke sjekket om det fortsatt var strøm der.
I rommet til venstre på bilde 148 er det ingen plankevegg eller dør, bare en åpen plass.(syns ikke så godt på bildet og har ikke tatt noen nærbilder av det ennå)
Har tenkt å bruke det rommet til venstre nå.
Sykkelstien er den som går mellom Gamlehaugen og Hop(også videre til Nesttun)
Her er et bilde av jernbanen i drift på 70tallet:
http://pix.njk.no/45/45755-1973-04055.jpg
(kom over bildet mens jeg søkte etter info om "bygningen")
"Bygningen" jeg skal bruke ligger vel ca 400 m unna der bildet fra 70tallet er tatt.
Edit: Hva har jeg gjort feil med linkene?ops:
Så ut som et fint sted, og jeg kjenner ikke stedet igjen selv om jeg bor i Bergen, men jeg er da fra sentrum. Jeg kan dessverre ikke si hvem du bør snakke med. Men du kunne jo spørre de som bor i området om hvem du kunne kontakte med angående området. Jeg er sikker på at noen av naboene vet. Spesielt de store/eldre.
Aha, jeg fant ut. Du har et mellomrom i bildenavnet ditt. Det gir nok et problem når du gir ut adressen. Du må skrive %20 istedet for mellomrommet når du gir ut linken. Som dette /Diverse%20148.jpg - ellers er det lurest å bytte bildenavnet til Diverse_148.jpgOpprinnelig postet av Henriken
http://thedigitalline.com/php/bilder/Diverse%20148.jpg
http://thedigitalline.com/php/bilder/Diverse%20139.jpg
Mellomrom i linkene på http://uploadbilder.tk blir nå erstattet av %20 :wink:
Hvis du finner flere feil, bare si ifra![]()
Ah, takk, trodde det ville bli til en trykkbar lenke men at den ikke ville føre noe sted hvis jeg hadde en sånn feil. Takk for hjelpen begge.Opprinnelig postet av Melwasul
![]()
Ja får spørre noen naboer hvis ikke noen her på forumet vet, ligger faktisk et hus oppå toppen av bygget, de bør vel vite hva det er for noe de har under kjelleren sin?
Ligger i tidligere fana og man kan faktisk sykle forbi uten å oppdage bygget, er så mange trær rundt at man ikke ser det før man er ganske nært det.
Bokmerker