Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23
    Ensign
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    24

Standard Simulert sexscene?

Hei.

Jeg har i snart to år nå utarbeidet manus/ide til en norsk kampsportfilm (men nærmest null i budsjett). Manus og annet tull er så si ferdig. Det som gjenstår nå er trening før filming, filming, og selvsagt alt etterarbeidet.

Filmen kommer til å være sterkt inspirert av de klassiske 80 og 90-talls filmene med folk som Van-Damme, Steven Seagal og Chuck Norris.

Det er sikkert mye jeg kunne spurt om her. Men det er lurer først og fremst på er dette: Vi skal ha med den obligatoriske, milde sex-scene som de aller fleste 80-talls action filmer hadde. Det jeg lurer på er hvordan går man egentlig frem for å lage en simulert sex-scene?

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men shit au.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

nårbilder av ansikter føler jeg vil virke best...

bra lyssetting som kan gjøre kontraster sterkere..

ellers er det å forberede skuespillerne på dette, var ikke så flink til dette da jeg prøvde meg, ble mer komisk, men det passa til filmen... Jenta var ikke så mye lysten på å stønne:P

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Hvis du har en habil skuespiller, ta deg råd til å leie ei hore. Da blir alle problemene med sexscenen ganske fort borte. Synd man ikke kan bruke fjortisser, for de har en tendens til å gå med på hva som helst så lenge de får kuk, eller annet verdifullt. Det er ikke så mye som skal til for å simulere en sexscene egentlig, det er bare gjøre akkurat som om det var faktisk sex, bare nada penetrering. Kyssing og berøring av pupper er en nødvendighet, ergo habil skuespiller og hore veldig god kombinasjon. Jenter som ikke vil vise pupper funker ikke i sexscener, med mindre de skal ha sex under et pledd.

Skal det være slike milde 80-talls sexscener slipper du nok unna med veldig simpel sexscene. Trenger ikke engang minne om sex, bare hinte dithen at de har tenkt å gjøre det etter foreplay.

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    24

Standard Simulert Sex Scene

Hehe takk for svar begge to. Selv om det siste svaret var litt "rart" i mangel på et bedre ord.

Å Leie en hore til sex-scene er uaktuelt. Det er jo helt teit spør du meg. Selv om det ikke var så dumt med tanke på realisme. Men det får da være måte på. Det er ikke snakk om en rå sex-scene alla basic instinct heller da. Jeg ser for meg helst en liten scene på et drøyt minutt. Det beste er vel at jenta sitter oppå han med et tynt teppe (laken?) rundt hoftene for å skjule at de begge har undertøyet på. Det må da være slik en den slike scener lages. Eller?

Dessuten viker denne stillingen ganske "snill" og uskylding i forhold til f.eks doggy eller andre stillinger som ikke helt gjør seg i en amatørfilm. Dessuten ønsker jeg ikke så alt for mye fokus på akkurat den scenen. Den skal bare være der. Kampscenene er de som skal huskes etter filmen er sett.

Jenta som skal gjøre sex-scenen har en veldig liten rolle. Bare selve sex-scene + noen få replikker på kjøkkenet etter de har stått opp for dagen. Derfor burde det vel være litt lett å finne noen som gidder å stille opp. Håper jeg hehe. :?

Finnes det noen stikkordsliste for hva man bør gjøre og ikke gjøre når man lager slike scener? Jeg har jo hørt en del, samt lest litt i blad og slik om filmlaging. Men vet jo ikke om alt stemmer. Dere som er semi-proffe får skyte inn med det dere har av tips.

- kamera: hvor mange skal være til stede? Kanskje det funker å bare rigge opp et par-tre kamera å la vedkommende være alene mens de spiller inn scenen?

- realisme: hvor langt skal man dra dette? jeg mener, hvis begge er i bare trusa og de leker sex mens de stønner og bærer seg, hvordan klarer man å holde tilbake ereksjon eller værre resultater? ops:

- lyssetting: Hvis man har det rimelig mørk i rommet, blir det ikke da meget vanskelig å redigere dette etterpå uten at fargene blir dårlige? Eller er det best å ha det lyst, for å så redigere det mørkt etterpå?

- roe nervene: Jeg har lest et par steder at enkelte skuespillere enten tar seg et glass vin, champagne eller lignende for å roe nervene og for å klare å slippe seg løs. Er dette lurt tro? Hehe leste også et sted at folka bak "svidd neger" måtte skrive under på at de skulle avstå fra all form for seksuell aktivitet minst 3 uker før de skulle filme.

Dette ble et langt innlegg. Håper dere tar dere tid til å svare.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

LOL @ heile inlegge til dahlskebank

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

Kamera - du må være der og gi instruksjoner, Regissør må være tilstede pg eventuelt en ekstra kameramann

realisme - er en på jobb, så er en på jobb. Det blir jo bare jobb på en måte. La dem bli kjent med hverandre først. kanskje ta den scenen etter sexen først, og så sexscenen. Så lar du dem bare kjøre på med regien din. Du finner jo fort ut hva som virker for voldsomt eller hva som virker før tamt.

lyssetting - heller lyst enn mørkt ja. lyst under innspilling i hvert fall

roe nervene - ei vennine av meg styrta tre cidere før hun skulle strippe bak et laken som var lyssatt i et show vi hadde på skolen. Nødvendig? Nei, mente hun i ettertid, hun syntes bare det var gøy.

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    24

Bra svar. Tusen takk.

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Tromsø
    Svar
    26

Få mannen til å tenke på isfjell og pingviner så går det sikkert bra med ereksjonsproblemet.. hehe!!

Gi han en susb :lol:
    hink outside the box and you get results.

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Tromsø
    Svar
    26

Få mannen til å tenke på isfjell og pingviner så går det sikkert bra med ereksjonsproblemet.. hehe!!

Gi han en susb :lol:
    hink outside the box and you get results.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Få mannen til å tenke på isfjell og pingviner så går det sikkert bra med ereksjonsproblemet..
    Selv Pingvine kan boldes

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •