har læreren eller dere kommet opp med ideen om "dopfilm" ?
Hei!!
Jeg og noen andre på skolen skal sette i gang med en film om doping...men jeg er ikke sikker på hva jeg skal ha med i filmen...
Kan noen komme med forslag...det skal være en dokumentar om ulykker som er fårorsaket av dop... Jeg skal ha med bilulykke og overdose men kan jeg få eksempler på andre ulykker??
man who casts no shadow has no soul.
har læreren eller dere kommet opp med ideen om "dopfilm" ?
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Det er læreren.
Hva med drukning ?
Må det være ulykker ? Kanskje misshandling ?
Hva med respirasjonsstans forårsaket av overdose ?
Administrator
Norsk Amatørfilmforum
jepp, du er inne på noe der tom, prøv å lage en film som ikke er "wolla gansta shitt mother fucker you got my fuckin drugs you fuck" film.
er mange ting som kan relateres med dop.
hva med en depresiv mamma som er avhengig av lykkepiller? som til slutt ikke orker mer, og tar den siste store dosen?
hva med en unge som klarer å rive ned en boks med piller fra skapet, putter de i seg, og blir syk?
dop er ikke nødvendigvis hasj, E, anfetamin og dritt, deter masse annet også.
skulle likt å se dere klare å løse dette uten å lage en dopfilm som handler om kokain, penger og vold. =)
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Dere har et poeng der...kanskje jeg skal prøve noe innenfor det dere har sagt![]()
Enig Kim! En dopfilm som ikke handler om dop hadde vært veldig bra... Det som jeg mener personlig hadde vært en sinnsykt bra vinkling er om dere kunne laget en film med en historie om noe helt annet som er synonymt med utviklingen i en "dop-historie" hvis du skjønner! Litt klønete forklart men kan gi et eksempel fra en annen historie!
Det er en bok som heter Piknik ved Veikanten som begynner med en gjeng som er på tur og får problemer med bilen! De setter opp telt, det blir masse søppel, oljesøl, ødelagte bildeler osv som legges igjen!
For dyrelivet i området blir disse tingene betegnet som, ja, unaturlige.
Boken handler egentlig om romvesener som har vært en liten tur på jorden noe som kommer frem senere... Alle tror selvsagt at romvesenene har vært der for å undersøke oss mennesker fordi vi er så spennende, mens en forsker hevder at romvesnene egentlig var på vei et annet sted, og bare landet for å reparere noe, sove osv, altså en piknik. Så romvesnene gjør det samme mot oss som vi gjør mot dyrene i scenen beskrev i starten!
Hvis du skjønner hva jeg mener så hadde det vært kult å fortalt en dophistorie med denne type sammenligning! Altså at du forteller historien om sammenligningen!
Ble kanskje litt vanskelig å forstå dette her... :cry: :wink:
eg e enig med kim!!!
color=green]http://www.laniban.com/[/url][/color]
Det kan også lages noe morsomt ut av det - som HenrikSolberg sa det med sammenligningen.
Feks, bruke appelsin istedet for dop, og folk er avhengig av appelsin - som er forbudt å selge. Colombiask appelsiner er best sier gatefolk, og sånn - mye morsomt kan det bli, hehe (for meg iallfall).
Det blir iallfall billig og lett å lage![]()
Vel det bør jo ikke være morsomt da... Sammenligningen jeg viste til er ikke brukt for å være morsom, og er faktisk realistisk, noe din appelsin ikke er...
Men selvfølgelig, en kan jo bruke en appelsin som en slags sammenligning, men det var ikke det jeg ville frem til!
Bokmerker