Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2005
    Svar
    87

Standard Skrekk film Dagbok

Jeg skal starte på en ny skrekk film. Jeg har den perfekte synsvinkelen i hodet og masse ideer om scener, men desverre mangler jeg en ide til selve handlingen.

Jeg har tenkt på mange ideer, men alle er oppbrukt (etter min oppfatning), så jeg har lyst til å komme på noe litt orginalt.

Jeg skal oppdatere dette threadet hele tiden med ideer så kanskje dere kan hjelpe meg litt. jeg vil også oppdatere med nye versjoner av manus mange ganger.

Synsvinkelen skal være personlig og bare fokusere på hovedpersonen. Det han ikke vet eller ser, ser man ikke.
    F.eks en scene jeg har tenkt på. Han/Hun gjemmer seg under sengen mens morderen er i huset. Du ser ikke at morderen dreper vennene hans. Det er i stedet nærbilde av hovedpersonens ansikt når Han/hun hører at vennene blir drept. Dette vil skape en følelse av klaustrofobi noe som jeg vil oppnå.
    Stanley Kubrick er genial når det gjelder ansikt filming og han er den som jeg får mest inspirasjon fra.

Ok. her er noen ideer..

-Ungdommer i nabolaget blir drept. De blir kvælt. dette hører han om på tven siden kameraet bare følger han. Han føler at morderen er etter han og løper fra han men man får aldri se ansiktet på han som følger etter han. så overnatter han med dama eller noe. så hører han at hun blir kvælt. han går inn og ser etter så er det han som kvæler henne.
    (Liker ikke denne ideen helt.. Er standard at han er skitzo :P)

-Hovedpersonen er en jente. og til slutt finner hun ut at det er typen hennes som dreper alle. dette får man hint om utover i historien men ikke for "obvious".

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Vel, du har da noe å gå ut ifra
    Denne ansiktsfilmingen gleder jeg meg til å se.

Men det er jo ett stykke til før du har ett ferdig filmmanus Men seriøst, stå på!
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Du kan jo fortelle litt mer om det.
    Men du har jo en start, går fint ann å bygge opp et manus med dette.
    Du får stå på videre med prosjektet!
    Og lykke til! :wink:
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2005
    Svar
    87

Skal lage en test film for å vise nøyaktig hva jeg mener. blir kanskje postet i morra

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Jeg synes både historien og måten du tenker å gjøre det på virker interressant. Ønsker deg lykke til!
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2005
    Svar
    87

sorry for at jeg ikke har fått posta enda, men redigeringsprogrammet mitt er litt rart for tiden. får det ikke til å funke

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •