Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    155

Standard Snytt for Panasonic DVX100AE

Jeg er så naiv at jeg kan ikke få sagt det! Skulle kjøpe et Panasonic DVX100AE. Bra kjøp syntes jeg for et kamera som nytt koster 32 000 til en meget lav pris. Jeg ble lurt og revet med!! Salgspersonen sendte pakken og jeg var idiot i hodet og satt over penger til hans konto, før pakken var kommet. Herreguuuud! Vær så snill å ikke gjør det samme som meg!! Nå blir det politianmeldelse og styr!! Jeg har masse opplysninger om han så saken min skal nok gå bra! Men uansett. Har konto nr, telefonnr., to mailadresser og alle sms og mailer, tidspunkt når har sendte pakken på posthuset i Tananger osv. Navn på en vhs kassett avslørte han med merkelapp om tlfnrt til familien. Dumt for han. Uff så trasig! Blir helt jævlig i kroppen av opplevelsen, nesten som jeg vil spy! Ønsker ingen å komme oppi det samme som meg! Alle har hørt om svindel, men tror ingen tror det skal skje med dem før det faktisk skjer!! Deppis nu jaa!!!
    url=http://www.freewebs.com/diamondstudios/]Diamond Studios[/url]

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Har opplevd det samme :S Ikke samme størrelse derimot. En kar på qxl solgte over 300 gta san andreas spill til en billig penge. Etter at tusenlappene var kommet på kontoen hans stakk han av til utlandet. Ingen gadd å spore det videre for bare 250 kroner eller hva det var, så jeg trur det må ha vært veldig velykket for vedkomne.
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Snytt for Panasonic DVX100AE

Når det gjelder å kjøpe en ting til over 5 000, vil jeg helst møte personen og se på varen først. Pålitelig nettbutikk er selvsagt noe annet.

Da jeg kjøpte Canon XL2, tok jeg tog fra Bergen til Hønefoss for å møte selgeren fra Oslo og se på varen. Det var verdt det for min del, selv om toget fikk problemer og jeg måtte ta buss osv.

Det var selvsagt trist at svindel skjer - men når man kjøper fra privat person, må man alltid regne med risiko. Og prøv å minimere risikoen minst som mulig. Prøv også å finne en "handelskontrakt" på nett før du handler. Hvor begge to skal bli enige og skrive under.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Re: Snytt for Panasonic DVX100AE

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Prøv også å finne en "handelskontrakt" på nett før du handler. Hvor begge to skal bli enige og skrive under.
    Hehe.. Eg skulle kjøpa ein gitar frå ein svensk poik ein gong for ikkje lenge sidan. Han virka truverdig og villig til å selgja til meg, men då eg tok til å masa om kjøpekontrakt, slutta han til slutt på svara på e-breva mine...

Kjøpte heller ein frå Oslo, med finn.no sin betalingsgaranti, den er ganske fin. Følte meg sikker då, og greitt gjekk det.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    88

hva feiler det sånne folk som liker å lure andre?... sånne skulle brenne :evil:

Handlet et kamera på finn.no, og jeg dro hjem til karen som skulle selge meg det... hadde med meg ekstra backup, det er alltid greit å være to synes jeg, og den handelen gikk meget greit.
    ony vx2100
    Deathlense fisheye
    Røde videomic
    sony vegas 7

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nittedal
    Svar
    178

Hvis du handler med personer du ikke kjenner, betaler jeg alltid over til en konto til et firma som passer på pengene. De har pengene helt til jeg får produktet og ser at det er i orden. Så sier jeg at det er ok, nå kan dere gi pengene til selgeren.

Husk bare at ikke gi pengene til et firma, hvis du ikke stoler helt og 100% på dem.

hilsen dole
    he passion of making film.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Jeg har kjøpt to stk. Power Mac, G4 og G5, og en 23" Apple Cinema Display via finn.no - ingen betenkeligheter. Hver gang har jeg bedt vedkommede om å ta bilde av produktene med en lapp eller dagens VG ved siden av, så jeg vet at dette er the real deal. Det har stort sett dreid seg om summer på 3000,- og 10.000,- og 16.000,-... Så det var jo litt crazy å bli med på det - men det gikk. Og jeg kan ikke understreke det nok - gjør deg selv sikker på at dette ikke er bløff og tull! Spør selgeren om å ta bilde av objektet du kjøper, så den viser hvilken stand den er i, sammen med dagens VG e.l..

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Smart tips OlaHaldor

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nittedal
    Svar
    178

Som dere alle vet er det veldig lett å manipulere bilder, så man kan ikke være veldig sikker.
    he passion of making film.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Men dette er jo også samme opplegget terrorister driver med når de skal bevise at de har gisler, før de kapper av hodene på dem. Så det er nok en sikker måte siden den blir brukt av muslimer og andre frihetsberøvere. Så lett er det ikke å manipulere inn dagens avis uten at det ser merkelig ut.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •