Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Standard Står fast i manuset mitt...

jeg driver å mekker sammen manus til en film, har lagt begynnelsen og slutten men trenger litt hjelp

filmen handler altså om dagen til en helt vanlig gutt... men denne dagen går helt på trynet for gutten... Han rekker ikke bussen,får dårlig karakter på prøven,osvosv... så gutten ønsker seg en ny sjangse... og det får han.. han får dagen på nytt , en sjangse til å gjøre alt bedre.. men når alt kommer til alt klarer han ikke dette og denne dagen blir ENNÅ verre... så skal han våkne å finne ut at dagen han fikk på nytt bare var en drøm...
    moralen er da altså : ting kunne gått så mye verre ...

MEN , så var det problemet mitt da...

denne gutten skal oppleve noe kjipt første dagen som blir verre neste dag

har dere noen ideer til andre ting enn bussen og prøven?
    helst noe litt dramatisk, slik at jeg kan bruke det akkurat i det han våkner
    PS. dette skal være en kort film

håper på tilbakemelding og tips

Citizen
    Medlem siden
    Mar 2004
    Svar
    1

Standard eehmm bra idè

genial idè!!! eehmm jeg vet ikke hva annet som kunne gå verre!!??..dama kunne gjort det slutt.... han kunne ha havnet i problemer på butikken. blitt beskyldt for stjeling!! :?: 8O thihihihi

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2004
    Svar
    35

Standard VEL...

Jeg er flink på dette. Å være sadistisk med hovedpersonen, altså! :twisted:

Først burde gutten ha navn. Gutten kan hete Khaled.
    Vår venn Khaled å prøve samme dag på nytt igjen, for å gjøre ting bedre.
    Første gang: På vei til bussen blir han overrumplet av fiendtlige 10-åringer med lommekniv som vil ha pengene hans. Han har ikke penger igjen til bussen. Men hell i uhell: En svart bil parkerer langs motoveien og plukker han opp, og godtar å kjøre han til skolen. Når han kommer fram til skolen sin, tar sjåføren en revolver mot hodet hans og forlanger penger for turen, og det viser seg at det er en mannevond piratdrosjesjåfør. Da man tror det ikke kan bli verre, gir han Khaled 10 sekunder på å betale før han gjennomhuller hodet hans. Men igjen skjer det hell i uhell. Klassekamerater ser gjennom vinduene på bilen at han blir truet på livet, og kaster en murstein gjennom vinduet på sjåføren og bryter seg inn, de krangler om pistolen. Da det ser ut som om han skal bli reddet, skyter sjåføren løs ett skudd, som treffer Khaled i foten. Han velter sideslengs mot døren, og faller ned på asfalten. Han kommer seg ikke opp, men klassekameraten til Khaled greier å utmanøvrere drosjesjåføren ved å slå baksiden av pistolen i tinningen og i kjeven, og han svimer om. Khaled blir løftet opp av kameraten sin, og da man tror uhellene hans er over, får han vite at han ble reddet bare fordi kameraten hans ville ha æren av å banke han blå. Så han blir sparket sideslengs i magen og faller over asfaltkanten. Men dette blir sett av en lærer, og klassekameraten får en anmerkning for mobbing og vold på skoleplassen. Khaled tror at nå må smertene være over, men læreren er en mannevond person som hater elevene, derfor også grunnen til at han utnyttet angrep til å gi klassekameraten til Khaled anmerkning, som heter Josef. Læreren til Khaled går opp mot han og slår han i bakhodet, smekker han til over pannen, hvorav Khaled detter inn i drosjen. Dørene lukkes, og han blir kjørt hjem igjen av privat drosje sjåføren som våkner til live igjen, og har lært leksen sin og tar ikke betaling. Historien ender lykkelig, og Khaled skulker skolen den dagen fordi han ble syk av "smerter i kroppen".

The End. Og jeg levde visst opp til navnet mitt nå, eh?

Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2004
    Svar
    4

Gutten kan komme utfor en bussulykke i den "virkelige" dagen, slik at han kommer for sent til skolen, der han også får dårlig karakter osv.
    I den neste dagen kan han få skylden for bussulykka..så kan du sikkert komme på flere strabaser rundt det selv.

Eller at han ikke bare får igjen prøva med dårlig karakter, men han blir tatt med inn til læreværelset; hvor han må lese opp den forferdelige stilen, eller hav det måtte være, for hele skolestaben- slik at ahn blir gjort narr av.. det hadde vært ganske ond.. hehe :lol:
    t's time to bring the fire down!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

jo, masse bra ideer, har dårlig med ressurser men eg ska prøva å få t noge

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2004
    Svar
    35

Standard Vis du kopierer oss!

Ja, og skriver du noe basert på noe vi to har skrevet, jeg og Drizzt f.eks, så ripper'u oss og da skal vi ha pråps! Credits til oss!
    :twisted:

Cadet 2
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    4

Hovedpersonen kan bli beskylt for å ha satt fyr på et eller annet rom på skolen eller noe sånt, innimellom alt det andre...? Eller smelt av en kinaputt... (gode gamle minner fra 8.klasse, da var det actionfylt hverdag på batnfjord skole... )

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

god ide , men jeg er ferdig med filmen

kanskje jeg skal lage en oppfølger ? :P

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Legg den ut da, slik at vi kan få se...

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

ja, skal prøve å få til noe, men i og med at jeg ikke har ftpserver oppe (fordi det spiser linja noe helt grusommt) må jeg legge den opp på home.no,freewebs eller noe og da må jeg jo komprimere den en del men skal se hva jeg kan få til

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •