Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    68

Standard Stab for oss små

Fant ikke noe bedre sted å poste dette, så jeg satte det her.

Jeg bare lurer på om noen amatører her har erfaring med å jobbe med forskjellige folk til jobbene produsent og regissør. Når jeg lager filmer, står jeg ofte for både manusskriving, produsering, regissøring og filming. Litt mye, men så er vi få folk også, og filmene er ofte små.

Så: mange folk med kun én oppgave hver -- fungerer det greit? Går det fint om en person er regissør og en annen er produsent? Noen som har erfaring med dette? Og er det mange som har egen manusforfatter?
    url=http://www.nettplassen.com/wishionized]Wishionized[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    40

blir jo fort at regi blir både klipper og fotograf, ergo da produsent også.
    Men det er jo som regel fordi man vet nøyaktig hvordan man skal ha det selv.

vannskelig å jobbe med fotografer eller klippere som ikke gjør det akkurat slik DU ønsker det.

så hvis du skal utvide staben din, bør det bli med noen man kjenner godt og som man stoler på i henhold til manuset, slik at alle i staben handler på regi sin intensjon.
    Dette er jo noe mange amatør grupper har oppnådd over tid ved å lage mange filmer ilag.
    Action koreograf @ www.visualcombat.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

jeg pleier også å gjøre alt unntatt skuespilling :P

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Pleier som regel å bli at kameramann tar seg av lyssetting, kulisser etc. Regissør tar klipping, finner locations, manus og også kamera. Så pleier man som regel å ha en luring til som kan ta seg av lyd, lage kaffi og sånne små ting

På små filmer er det best med minst mulig folk. For mange kokker blir det bare søl av. Antall mennesker kommer an på hvor mye arbeid som må gjøres. Er det en relativ liten scene med enkel lysoppsetting og to-tre skuespillere vil jeg ha maks 2-3 mennesker i rommet. Mer mennesker enn det så blir det nesten bare distraherende og skuespillerne har lett for å miste fokus og konsentrasjon. I tillegg på amatørfilmer så kjenner som regel alle hverandre, og da blir det mer kompis pjatt enn jobbing. Ber folk om å stikke ut og heller be dem inn igjen når scenen er gjort. Selvfølgelig kan det av og til lønne seg med ett "lite publikum" men det har jeg opplevd veldig sjeldent.

Commander
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    327

Jeg kan være regissør, produsent, kameramann, skuespiller og kan stå for redigering i samme film jeg.

Jeg pleier aldri å ha med mer enn tre folk om gangen når jeg skal spille inn, men det hender at jeg har med meg nermere ti eller flere også.
    man who casts no shadow has no soul.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Hamar
    Svar
    179

å være han som lager kaffe - det høres ut som den mest spennende jobben på et amatørfilm-sett. Gleder meg å bli ansatt som det :P

Selvfølgelig blir det bare kluss med for mange som skal dirigere og bestemme, men ved større produksjoner kan det være en nødvendighet. Å gjøre alt selv kan føre til utbrenthet, og det er IKKE gøy....

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •