SpennendeMinnet meg litt om Borat faktisk ved første gjennomlesing. Kan bli en artig dokumentar. Men du er vel ikke ferdig med synopsiset? Hva skjer videre i ungdommenes møte med Norge?
Stå på!![]()
Har arbeidet med en idee siden sommeren. Og ønsker å filme dette neste sommer, som en amatørfilm.
--
Arbeidstittel: Velkommen til Norge
En gruppe ungdommer fra forskjellige land, drar på roadtrip fra Tyskland til Bergen. I Tyskland fyller de oppe hele bilen med så mye alkohol det er lov å ta med inn i Sverige. Når ungdommene drar kommer til Sverige finner de ut at de ikke har lov å ta med noe særlig av drikken inn i Norge. Etter at ungdommene har blitt kvitt meste parten av alkoholen kan de dra inn i Norge.
Første ordentlige stoppested blir Oslo. Hvor man får en velkomst hilsen med bilder av uteliggere, narkomane og horer.
I Oslo drar også ungdommene til et turistkontor for å besvart noen av spørsmålene sine.
Eks. fra informasjonskontor: ”Hvor lenge er fjordene åpne?”, ”Hvor er isbjørnene?”, ”Hvor er de billigste horene?”
Sjanger: Dokumentar/Komedie
Dette er en komedie som tar forskjellige aspekter av det norske samfunnet. Filmen kommer helt klart til å bryte grenser om hvordan vi ser på Norge.
For å finansiere litt av turen kan bilen bli dekorert med reklame.
Kommentarer eller ideer? Personer som ønsker å være medvirkende i filmen?
(Har fått med meg noen personer til filmen fra Sveits og Østerrike)
SpennendeMinnet meg litt om Borat faktisk ved første gjennomlesing. Kan bli en artig dokumentar. Men du er vel ikke ferdig med synopsiset? Hva skjer videre i ungdommenes møte med Norge?
Stå på!![]()
Bare pass på at reklamen er tysk i så fall. Blir dumt om de kommer på ferie fra Tyskland med bilen stappet med norsk reklame.Opprinnelig postet av abroke
Ideen er at filmen skal være på engelsk, men handlingen skal skje i Norge. Turen fra Tyskland til Norge skal helst ikke være på mer enn 20 minutter av den totale filmen.
Bokmerker