Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Synopsis til kortfilm

Hva synes dere om dette synopsiset? Resultatet skal bli en kortfilm på mellom 5 og 10 minutter...

Et brev som ligger i veikanten.

Vi klipper til en mann som løper. Tydelig skremt av omgivelsene. Mens mannen løper fortelles en forklaring bak løpingen gjennom tilbakeblikk.

I tilbakeblikkene møter vi en mann med store psykiske problemer. Mannen sitter krøpet sammen oppe i senga samtidig som telefonen ringer. Telefonen slutter å ringe. Senere på dagen kommer den lokale kjøpmannen med matvarer. Mannen lukker ikke opp for kjøpmannen som ringer på og lukker ikke opp døren for å hente varene før kjøpmannen har dratt og kysten er klar. Kjøpmannen har sammen med matleveransen lagt ved dagens post og mannen finner et brev fra faren sin. Vi ser en kommode full av brev. På veggen over kommoden henger et bilde av faren. Mannen har fått mange brev fra faren sin, men dette er spesielt. Faren har fått en uhelbredlig sykdom og spør om å få komme til byen for å si farvel til sønnen. Mannen skriver svar og gjør seg klar for å gå ut og poste brevet.
    Mannen er ikke kjent med å gå utenfor døren på leiligheten og skvetter til så snart han ser eller hører noe. Han får panikk og starter og løpe. Han er på desperat utkikk etter en postkasse for å poste brevet, men sliter med å finne en mens han løper rundt. Scenene med tilbakeblikkene og scenene med mannen som løper smelter nå sammen i det mannen febrilsk leter etter et sted å poste brevet. Plutselig står han ved postkontoret. Det ligger tvers over veien. Mannen tar et par steg ut i veien, og blir overkjørt. Han mister brevet som faller ned der mannen sto før han ble påkjørt. Det blir liggende i veikanten.

Et par timer går og det er nå kveld. Vi ser brevet som ligger i veikanten og kjenner igjen klippet fra scenen som åpnet filmen: Et brev som ligger i veikanten. En mann kommer, setter fra seg en koffert og plukker opp brevet. Det er faren til mannen.
    Slutt.
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Dette syns jeg hørtes veldig bra ut! God historie og godt fortalt. Høres kanskje litt dumt ut, men jeg ser for meg løpingen som den som er i Hawaii, Oslo. Der Leo løper febrilsk i begynnelsen av filmen. Tror dette kan bli en bra kortfilm! :wink: Lykke til!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Tja, jeg er ikke så sikker. Ingen replikker, tynn handling. Skal publikum bare sitte å se på en person løpe rundt i gata i 5 min før han blir påkjørt?
    Men dette er jo bare en synopsis og ikke selve filmen, så hvor mye kan jeg egentlig bedømme? Den er litt original da, men den vil bli veldig kjedelig hvis du ikke utfører det med innovativ fotografering og klipping + god og ny musikk som går med. Ingen Oscarvinner for screenplay i hvertfall.
    e're all living in America

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Delvis enig der Herr. Hermansen. Jeg tror dette kunne blitt bra. Men det er som du sier, det må selvfølgelig mer inn i bilde for at dette skal holdemål.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Jeg likte ideen godt. Syns det er greit at den er uten replikker siden det nok ikke ligger til mannens karakter å snakke med folk uansett (er han redd for å bevege seg utenfor er han sansynligvis også redd for å snakke med folk). Liker godt kortfilmer uten replikker jeg sålenge det visuelle forteller historien godt nok.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Sitat Opprinnelig postet av Herr. Hvermansen
    Tja, jeg er ikke så sikker. Ingen replikker, tynn handling. Skal publikum bare sitte å se på en person løpe rundt i gata i 5 min før han blir påkjørt?
    Men dette er jo bare en synopsis og ikke selve filmen, så hvor mye kan jeg egentlig bedømme? Den er litt original da, men den vil bli veldig kjedelig hvis du ikke utfører det med innovativ fotografering og klipping + god og ny musikk som går med. Ingen Oscarvinner for screenplay i hvertfall.
    Personen skal jo også oppleve en hendelse personen har opplevd, via tilbakeblikk... Så det blir jo ikke kun løping... Det er også noe som heter, "hvorfor si det du kan vise".
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Citizen
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    1

Får også assosiasjonen til Hawaii, Oslo, men har tro
    på at dette kan bli bra.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Det er også noe som heter, "hvorfor si det du kan vise".
    Helt enig Henrik og det er noe langt flere burde merke seg! Tror dette kan bli bra!
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Må si meg enig jeg også! :wink:

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Sitat Opprinnelig postet av StianH
    Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Det er også noe som heter, "hvorfor si det du kan vise".
    Helt enig Henrik og det er noe langt flere burde merke seg! Tror dette kan bli bra!
    yes... jeg gjennomførte jo Frossent Blod med kun èn replikk, da var filmen på 12.30min, og nå som jeg har klippet en ny versjon til grimstad, er den på 10 min og har null replikker =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •