Crop. Ligger under... effekter et sted.
EDIT:
Fordel å ha filmet det med tanke på at det skal deles opp slik. Men det antar jeg du har/skal.
hvordan dele Skjermen i to Som en telefon samtale mellom to pers...
i premiere pro 1.5
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Crop. Ligger under... effekter et sted.
EDIT:
Fordel å ha filmet det med tanke på at det skal deles opp slik. Men det antar jeg du har/skal.
Som dahlskebank sa, bruk crop-filteret. I PPro 1.5 er det berre å søke (i Effectsvindauget), so finn du det.
Om du har to klipp, legg det eine rett overfor det andre, og legg til crop-filteret på det øverste. So gå inn i Effect Controls, og set crop på høgre eller venstre side til 50 (om eg hugser rett og skalaen går til 100...). Om personane ikkje er midtstilt på si side av bilete, bruk Motion-filteret som ligg fast i Effect Controls, og flytt dei lengre ut mot sida.
Vil du ha ei svart linje mellom dei to personane, legg til crop på begge klippa, og set Right Crop på det eine til 51-53, og Left Crop på det andre til 51-53. Til meir crop, til breiare linje. Prøv deg fram, so finn du ut kva som er best for deg.
(Off-topic) datselguf2, fjern den signaturen din.
Det er et like vulgært som homofilt utsagn (ettersom jeg regner med at du er gutt) og gir meg en vond klump i halsen om hva i all verden du finner på når du har det tungt. Jeg har ingenting i mot homofile, eller homofile utsagn, om de ikke støter meg dog. Så fjern den.Opprinnelig postet av signatur
Hehe. Satt selv å lurte litt på den signaturen.
datselguf, knuller du pikker?![]()
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
Dere er idioter.
Forstår dere ikke den?
Ikke for å starte en lang off-topic, men du skjønner hva du mener.
Han kunne dog finjustert litt på den, ser ut som om den er skrevet av et barn.
EDIT:
At det skulle være så vanskelig.
Direkte oversatt:
Livet er som en kuk/penis
Når den blir hard
Pul/knull den
Mer korrekt oversatt [size=9px](SLIK DET ER MENT Å TOLKES)[/size]:
Livet er som en kuk
Når det blir for hardt [size=9px](livet altså, ikke kuken)[/size]
Gi faen/drit i [size=9px](altså drit i hvor hardt det er/problemene man får)[/size]
Har en mistanke om at det er du som ikke forstår den jeg, dahlskebank. Men jeg regner med at beskjeden har kommet frem. Fjern siggen!
EDIT: Og ja, dahlskebank, og vi gutter puler/knuller ikke peniser om enn vi er homofile eller hva?
jeg må tilstå at jeg lo litt av den komentaren der. den kom litt brått på :lol:Opprinnelig postet av Westad
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Var nett inne på denne sida, og eg trur både du (datselguf), df, og alle andre som nett har byrja med Premiere Pro, kan ha nytte av guidene på denne sida: http://www.davk.dk/ (Trykk på Premiere Pro under "Guides" i margen). Dei har og guider/tutorials til andre program, som Encore DVD, After Effects, Photoshop, Pinnacle Studi 8&;9, Ulead Movie Factory og nokre andre.
Er på dansk, men det skulle vel ikkje by på altfor store problem...
takk for linken incanus.
Men en av tutorialene: - Simulerer en rejse ved at lave en "linie" som følger din rute.
fungerer ikke!!, det var iriterende for det skulle jeg vist hvordan man gjorde!, kan noen prøve å forklare hvordan man gjør det?
EDIT: nå fungete det, men hva er et .rar dokument og hvilket program må jeg ha for å lese det?
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Bokmerker