Leste manuset, men kort, hva er storien?
Jeg planlegger å lage en film av spillet Tibia, hvor sjangeren vil være fantasy - som Ringenes Herre (eller "dokumentarfilm" for enkelte nerder)
Har skrevet 5 scener av manuset (som er IKKE ferdig) og trenger litt kritikk på det - jeg tror det er litt for mye snakking under spilling hvor jeg prøver å minske det mest som mulig. Hva bør jeg kutte ned, eller ta med?
Her er den muligens introen, men vi har ikke startet å spille inn noe, eller laget ferdig manusetforresten, røyken er så falsk, og skyene går litt for fort - men filmen skal ikke være verre enn introen
http://home.no/melwasul/video/tibia.wmv (2,2 MB - 43 sekunder)
Manuset her: manus.doc
Her er bildene av scenene ingame, som skal spilles inn:
http://home.no/gollom/tibia
Spillets url: www.tibia.com
- Skal kontakte dem for å få tillattelse til å lage selvsagt![]()
Leste manuset, men kort, hva er storien?
Uhm, har ikke tenkt mye på detaljer løpet av filmen
Men iallfall skal de gå ut i den dype hulen for å nå et tempel til han onde guden, hvor trollmannen skal sette en stopp på det. Men det er mye på veien, hvor de opplever mye og finner noe nyttig. Blir sannsyligvis 20 minutter film, kanskje mer eller mindre.
Kanskje denne linken hjelper litt - handler om gudene og de første skapingene ble skapt, men det er på engelsk:
http://www.tibia.com/library/?subtopic=genesis
Men ville du ha sett resten av filmen etter å ha lest manuset? eller virker det for kjedelig?
edit: forresten, de 5 scenene har jeg bare skrevet så langt - skal selvsagt skrive mer, dersom dere trodde at manuset var ferdig![]()
edit2: Huff, ingen er interessert :?
Får bare sette i gang med prosjektet - den første fantasy film i NAF?
hva gjør du med kostymer og kulisser? hvor får du alle skuespillerene fra?
jeg har alltid hatt lyst til å lage fantasy filmer, men det blir så mye styr med kostymer, kulisser også alle de monstrene og sånt som jeg ville hatt med, derfor har jeg holdt meg til action og sånt!![]()
LYKKE TIL!!!![]()
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
Er ferdig med 11 scener nå - og vi har halvåret på å lage kostymer hvor monstre blir en utfordning. Ingen animasjon i filmen, for eg klarer aldri å lage noe som ser realist utOpprinnelig postet av erdnis
Noe ting har jeg tenkt å overlate til skolen min (de har mekaniker og trearbeid der som jeg kan sikkert få sakene til billig pris).
Skuespillere er vi fremdeles utkikk etter - 3 av ca 10 er tatt, + vi kommer til å trenge en del statister.
Kulisser? Et par scener skal bli spilt i Håkonhallen (i Bergen) dersom vi får lov, ellers finner vi sikkert flere mulige sted. Mesteparten vil bli spilt i skogen og en hul.
Gleder meg virkelig til filmen er ferdigog takk
edit: en scene blir muligens en nedbrent skog - er det et sted i norge hvor det er en nedbrent skog? - takker for svar
edit2: når jeg tenkte meg om, var det feil - det er en animasjon i filmen, og det er dragen (men det er en kjempekort scene og synes nesten ikke) - beklager feilen, hehe
jeg vet om et sted med masse nedbrentskog og åser. det ligger sør for Stord, Stord ligger på en øy. husker ike helt nøaktig hvor det var, men skal edite det på når faren min kommer hjem for han vet det. det er ihvertfall et kjempefint location!![]()
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
Vet hvor Stord er, men visste ikke at det var en nedbrent skog der - skal undersøke - takk igjen![]()
dette høres bra ut! kan jeg spørre hvilken by dette prosjektet kommer til å foregå mest i?
ou are the embodiment of pure freedom
But through my eyes you are made of stone
Rundt Bergen - det er både fjell, skog og hav her - og gamle hus
Enkelte scener kan bli spilt utenfor Bergen (men er riktignok ikke ferdig med manuset - er omtrent halveis nå)
haha. jeg bor i bergen, og om du skulle trenge et sverd, noen kostymer eller noe sånt, så bare si ifra. jeg har alt mulig fantasy stæsj.
btw: så vet jeg om mange brae locations rundtom i bergens området
ou are the embodiment of pure freedom
But through my eyes you are made of stone
Bokmerker