Viser resultater 1 til 5 av 5
    Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Titler innen film

Føler at jeg lager tråder hele tiden ops:

Hvilke titler er det innen film og hvem er det som har dem? Har jo snøringa på en del av dem f.eks. regissør (fyren som står bak filminga, bestemmer vinkler, lys mm.), produsent (main-man. Han som ordner økonomi osv?). Men når det f.eks. står "xxx pictures" eller "xxx production". Er dette også forskjellige titler eller er det bare firmaet selv som bestemmer om de skal være "production" eller "pictures"?
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

"Pictures"/"Productions" er vel litt som man selv ønsker å kalle seg og hvordan de ønsker å drive selskapet. "Productions" ser jeg for meg brukes i de sammenhenger med at de spytter inn en del pengeri produksjonene. "Pictures" som distributør/sponsor kanskje? Bare det jeg kan tenke meg i allefall.

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

"warner bros. pictures" er da firmaet bak hele produksjonen? Bare funderer på hva vi skal kalle oss her. Vi er to stykker som står bak produksjonene og det er ikke helt riktig hvis "plecto production" skal stå foran alle filmer når Plecto er mitt nick, altså som om det er jeg som står bak filmen. :wink:
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    "Pictures"/"Productions" er vel litt som man selv ønsker å kalle seg og hvordan de ønsker å drive selskapet.
    : roll:

Tenk relativt - alt trenger ikke være A4 bare fordi jeg skrev det jeg tenkte.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Mistenker at hvis man kaller seg "productions" så kan man produsere mer enn bare film, inkludert serier og musikk. Men kaller man seg "pictures" så har man vel egentlig sagt at denne delen av selskapet, eller hele selskapet hvis det er den eneste delen; utelukker seg til å bedrive spillefilmproduksjon. Et produksjonselskap har dessuten ikke nødvendigvis noe å gjøre med filmen annet enn penger, det er ikke sikkert de legger seg i noen aspekter av filmen, de kun utgir den. Det er ofte andre typer navngitte personer som er en slik type produsent; som f.eks. Joel Silver og Jerry Bruckheimer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •