Så ganske bra ut dette! Blir morsomt å se hvordan dette blir.
ok, her er et veldig rotete synopsis til et manus jeg jobber med. jeg håper på å få regissere den som sisteårs filmen min. ikke tenk på at ting "ikke går an å få laget", fordi den kommer til å ha et høyt budsjett.
Vi er i fremtiden. Forurensing har gjort verden et dystert og farlig sted. Man kan ikke gå ut i solskinn uten å få kreft. To tredjedeler av verden er i krig.
Det er i denne tiden at det kommer en revolusjon innen dataspill, kalt AGREMI - Artificially Generated Rapid Eye Movement Induction. AGREMI fungerer slik at man tar et narkotisk stoff som skaper sterke hallusinasjoner. Så kobler man hjernen opp til en datamaskin, og man kan spille et spill "inne i hodet", imens man drømmer, ala Matrix.
Men det tok ikke lang tid før folk begynte å misbruke AGREMI. Utvikligen av disse spillene ble mer og mer realistiske, og folk begynte å ta overdoser på det så de kunne bli i drømmeverdenen permanent. Det ble vanlig å selge alt man eide for å få en "Caretaker", en person som dedikerer resten av livet sitt til å passe på de komatøse personene.
Gordon ligger i en sykehusseng. Han har drypp festet til armen sin, og en datamaskin er ved siden av sengen. Han tar en pille og trykker på noe på datamaskinen.
Tjue år senere. Gordon griller mat utenfor sitt store, flotte hus. Sønnen hans svømmer i bassenget, og kona hans kommer ut til han. Plutselig blir Gordon svimmel. Ting flimrer for han. Plutselig er sønnen hans borte. Plutselig er grillen borte. Himmelen begynner å flimre. Så svimer han av.
Han våkner opp i sykehussengen. Tre uniformerte menn står over han. De spør han om han kan høre de. Han blir fortalt at han har ligget i sengen i tjue år. Forskning har nå funnet ut hvordan man vekker folk opp fra AGREMI overdoser. Denne oppførselen blir ansett som ulovlig, fordi man "svikter verden" når den trenger mennesker til å bygge den opp igjen.
Gordon har levd tjue år i en annen verden. Han har en kone og en sønn i den andre verdenen. Han blir satt til "community service" og blir fortalt at han får muligheten til å være med på å "fikse" miljøet. Han aksepterer etter hvert det nye livet sitt, glad fordi han i det minste føler han gjør noe "bra" med livet sitt.
Han jobber i en fabrikk hvor han ikke vet hva blir produsert. Alt han vet er at de produserer noe som er "essensielt i rehabiliteringen av moder jord". En dag prøver terrorister å detonere en bombe i fabrikken, men Gordon stopper de. Terroristene forteller Gordon at fabrikken produserer våpen. Sjefen til Gordon inviterer han til kontoret sitt for å takke han, og Gordon prøver å konfrontere sjefen om hva som produseres i fabrikken. Sjefen blir sint, og sier at hvis han stiller spørsmål til produksjonen igjen, kommer han til å angre på det.
Gordon oppsøker terrorist gruppen, og en nedoverspiral starter for han. Han finner ut at staten lar store "corporations" vekke folk opp fra AGREMI og bruke de som ulønnede arbeidere. Han er ikke en del av oppbyggingen av jorda, men en del av nedbrytelsen. Han bestemmer seg for at han aldri ville være en del av denne "virkeligheten". i den andre verdenen hadde han et liv med en kone og barn, og den virkeligheten var virkelig nok for han. hvis han ikke vil være i denne virkeligheten, hvorfor skal han da behøve å følge regelene? det ender med at han tar med en pistol på jobben og dreper sjefen sin.
Terrorist gruppen tilbyr Gordon å bli koblet tilbake til AGREMI verdenen han levde i. Og det er her jeg foreløpig er usikker på om han velger å dra tilbake til verdenen hvor han har en familie og et godt liv, eller om han velger å bli med "terroristgruppen" og revolusjonere verden og prøver å faktisk utgjøre noe godt (?)
takk til alle som har orket å lese så langt som dette, og som har noen kommentarer. høres det interessant ut? er det rotete? keep in mind at dette er et veldig tidlig utkast av handlingen, trenger masse mer arbeid. uansett, all feedback er verdsatt!
og beklager at jeg blander inne engelske ord hele tiden. jeg klarer ikke finne det norske ordet, og hvis jeg stopper opp for å prøve det riktige norske ordet så kommer jeg ut av rytmen. prøver ikke å høres pretensiøs ut!![]()
Så ganske bra ut dette! Blir morsomt å se hvordan dette blir.
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
Hvis du får til dette her så hadde det blitt så utrolig fett!
Drit bra historie syns jeg. Lykke til!
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Vel simpelt spør du meg. Plutselig har han en pistol.Du har kanskje planer om å utfylle den delen? Blir det kortfilm, midtfilm eller langfilm?Opprinnelig postet av Alex
Det virker som om du har en kul idé på gang her, men alt virker enkelt og greit. Kanskje litt for lite motstand for Gordon (Gordon Freeman anyone?). Sjefen burde kanskje lyve til han, og si de lager noe annet?
AGREMI burde vel være en fin ting hvis man vil hjernevaske folk. Hvis man bytter ut "virkeligheten" de lever i til den virkeligheten de skal våkne opp til, så har man fort mange slaver som ikke vil klage. Gordon har ingen garanti for at terroristene ikke misbruker AGREMI eller dreper han når han først er koblet i. Terroristene burde jo heller ikke tilby å koble folk tilbake til AGREMI, det er jo også ihvertfall svikte verden når man er apatisk. Hvis Gordon ikke hjelper til med å redde verdenen kan jo alt gå i stykker mens han lever i AGREMI. Utstyret som trengs kan bli ødelagt under diverse kriger og han dør i AGREMI. Han får jo ikke sikret sin eksistens i AGREMI. Jeg tror uansett at han ikke ville valgt å leve et falskt liv, se Vanilla Sky.
Alt for nå.
jeg er med pa hva du sier og delen du snakker om trenger mer arbeid. greia skal vaere at gordon allerede har fatt mistanke om at noe er galt. han har problemer med a tilpasse seg den nye tilvaerelsen. planen er at det skal vaere en 20 minutters film.
terroristene tilbyr a koble gordon tilbake fordi han har drept en person hoyt oppe i systemet. han kan ikke leve et normalt liv, og fordi han har hatt et helt liv der vil. bare sa det er sagt sa skal poenget vaere at alt utifra hvilket synspunkt man har, sa kan terroristene bli sett pa som aktivister. det blir etablert tidlig at han kan stole pa terroristene.
i de fleste filmer som handler om ting som dette (alternative virkeligheter osv) er poenget at hovedpersonen velger den virkelige verden fremfor en "falsk" verden. men i denne filmen velger mange den "kunstige" verden. man ser, foler og tenker; hvorfor er denne virkeligheten darligere enn en annen virkelighet?
for mer informasjon om AGREMI sjekk ut agremi.blogspot.com
Stor bokstav etter punktum lønner seg.Opprinnelig postet av Alex
Mennesket er født fritt, og overalt er det i lenker."
hvorfor det?
Bokmerker