Viser resultater 1 til 4 av 4
    Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    2

Standard trenger hjelp med manus

Hei.

Jobber med et manus nå, skal ikke røpe for mye, men det handler om 2 ungdommer som skal ta rotta på skolen de går på. Men jeg trenger noen ideer om "hvorfor" de skal gjøre det, hvorfor ville noen mennesker ha gjort noe slikt? Jeg har ett par ideer om det, men tror ingen ville ha drept halve skolen pågrunn av den grunn. Kan ligne veldig på Columbine High School massacre, men jeg har en helt annen bakgrunn om disse 2 hoved personene og hele historien. Dette er det første manuset jeg har jobbet med og har derfor ikke noe god erfaring med slikt, men jobber med saken

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Det kan jo vera pga. mobbing, litt narkolanging eller berre eit tidlegare slagsmål som gjekk for langt.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Jeg ville gått for noe litt mer innviklet enn mobbing, narkolanging og slagsmål. Kanskje noe dypere, la oss ta Columbine som eksempel, og kanskje filmen "Elephant" som forresten er drit bra. I denne filmen har de ganske sær men fantastisk bra måte å fremstille de to drapsmennene på.

Jeg syns du skal kjøre et ganske sært preg over filmen, hvor publikum ikke får servert konseptet på et fat i fanget. Og at de da må tenke seg til en del ting selv. Det er i hvert fall slik jeg ville lagd en film som dette.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    2

Førsten av filmen blir på en måte "slutten", starter med at man ser fra en lærer (1) kommer inn på læreværelse, sier hei til folk han møter på, prater litt, går videre til kontoret sitt, lukker igjen døra, prater med andre fyren han deler kontor med, skrur på pcen. Så bytter scene til disse 2ungdommene kommer inn på skolen med våpen. Går til klasserommet sitt (alle andre har time) - så sier denne gutten: "klar"? han andre nikker og åpner døra. Svart tekst og står, 3 måneder tidligere også får vi da vite mer om disse personene og hvorfor de skal gjøre dette her. Og helt på slutten igjen så ser man fra Lærer 1, skal printe ut noe papirer fra pcen på kontoret sitt, han går ut av kontoret. Så neste scene ser man fra disse 2 ungdommene går inn til læreværelse, møter på lærer 1 og skyter han, og jobber seg innover til rektors kontor.

det er planen hittil, eneste jeg har litt lite tro på, er at ingen ville hørt all denne skytingen, men kommer vel på noe smart. JasonX hmm ja, kan ligne litt på Elephant, men bra idee. Er fortsatt usikker med hele manuset, har nettop startet og får in fler og fler ideer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •