-
29th March 2006, 15:27
Lieutenant Commander
Trenger hjelp med redigering.. tusen takk.
Har en del spørsmål ang redigering, fint om noen gir meg noen tips.
Ok, det skal kun være en enkel film. ikke noe fancy, det kan jeg gjøre senere.. Men har opplevd tidligere at filmen henger seg opp.. dvs at lyden ikke blir synkront med stemmen.. Noen som har en forklaring på dette?
Når jeg får filmen ut igjen fra dataen skjer dette.
har brukt Pinnacle, vet det er skit, men funker for det formålet jeg skal ha. Er det noe tidsbegrensning på det?
Kan det være at dataen er treg?
-
29th March 2006, 15:29
Er det Pinnacle Studio du tenker på, er det fint om du presiserer dette. Nå er jeg kanskje pirkete, men Pinnacle produserer mer enn bare Studio. Liquid, bildemiksere, switcher, Deko, etc.. Som er brukt i broadcastverden daglig.
Ang. at lyd og bilde blir forskjellig på tape, KAN ha noe med hvordan du har stilt inn kameraet. Om det skal ta opp i 32K eller 48K lyd. Sjekk ut det, så det samsvarer med hva tidslinja er satt opp på.
-
29th March 2006, 15:31
Lieutenant Commander
Det er Pinnacle studio 7 eller 8... "familieprogrammet"..
Hva tenker du er årsaken?
-
29th March 2006, 16:25
Som sagt. MULIG feil innstilling på kamera for tilbakespilling til tape. Gå gjennom menyene på kamera og sjekk hvilken bitrate du har stilt inn på lyd.
Vet ikke hvordan, er ikke kjent i Studio, men sjekk også om hvilken bitrate du kjører ut fra Studio. Disse skal ha lik verdi..
-
29th March 2006, 16:33
Lieutenant Commander
Ok takk. det skal jeg sjekke ut.. :lol:
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker