Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 4
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    18

Standard Trenger hjelp til reklamefilm!

Heisann!

Vi i Stalo Films har fått vårt første "skikkelige" filmoppdrag:
    Vi skal produsere en reklamefilm på 15 sek. for Sjona Rockefestival som skal vises rundt om på kinoer på Helgeland (Nordland) hver dag fom. 1. Juni tom. 1. August. Målgruppe for reklamefilmen er ungdom/unge voksne i alderen 18-30 år. I den forbindelse trenger jeg noen råd ettersom at vi aldri har produsert en reklamefilm før:

Kriteriene var:
    * At vi får vist at det dreier seg om en Rockefestival på Sjona
    * At vi får vist at festivalen har egen teltcamping i nær beliggenhet av scena
    * At vi får vist hva som skiller denne festivalen ut fra andre festivaler (f.eks. at festivalen har et spennende program, at det ligger på bygda og at dette kan virke eksotisk etc.)
    * Jo mer iøyefallende reklamefilmen er, jo bedre

Vi kunne godt bruke hits fra artistene som kommer på festivalen.

Mer informasjon om festivalen finnes på www.sjona.no

Her er hva jeg har tenkt siden vi mottok oppdraget forleden:
    SYNOPSIS REKLAMEFILM FOR SJONA ROCKEFESTIVAL

To ungdommer kommer gående. Begge har tursekk på ryggen og det er tykk tåke. De slår derfor opp telt etter å ha rotet litt med kartet. Dagen etter våkner guttene av et voldsomt bråk. De går ut av teltet, været er klart og fint, og de oppdager at de er omringet av en drøss med andre telt og campingvogner (musikken i bakgrunnen er en av låtene til artistene som kommer til festivalen). Et stort skilt avslører at de er havnet midt i campingområdet til festivalen, med spillende band på scenen. Ungdommene slår seg sammen med publikum, og hopper i takt med musikken til artistene på scenen. Bildet blir kornete, og inn kommer teksten med tilhørende stemme:
    TUNGTVANN KOMMER
    RAGA ROCKERS KOMMER
    FUMAR MATA KOMMER
    KOMMER DU?
    Sjona Rockefestival (logo og nettadresse)
    (Kanskje de heller våkner opp midt på scena, men et spillende band forran seg?)

Da jeg snakket med arrangørene i dag var de åpne for det meste, gjerne med litt oppsiktsvekkende humor (på deres første nettside deres ble du f.eks. møtt av ei stor, sikklende ku). De ønsket også å vise at festivalområdet er fordobblet i forhold til i fjor, men dette var ingen nødvendighet.

Noen tips eller forslag?

(deadline er 17. mai... :? )

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Jeg liker ideen. Synes du bør fremme den med alt du har. Jeg vet ikke ressursene dine dog, så jeg vet ikke om du skaffer haugevis av folk i telt, men om du fikser det, så er ideen en ytterst god reklame med overraskende poeng i en fiktiv historie, slik reklamer bør ha for å fenge, "infomercials" er hatsk kjedelige.

Du bør likevel tenke på å prøve å få filmet noen av de som faktisk kommer, eller spørre de etter noe liveopptak du kan klippe inn, så det ser ut som om teltfolkene ser opp på scenen der de står.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    73

Quote:

To ungdommer kommer gående. Begge har tursekk på ryggen og det er tykk tåke. De slår derfor opp telt etter å ha rotet litt med kartet. Dagen etter våkner guttene av et voldsomt bråk. De går ut av teltet, været er klart og fint, og de oppdager at de er omringet av en drøss med andre telt og campingvogner (musikken i bakgrunnen er en av låtene til artistene som kommer til festivalen). Et stort skilt avslører at de er havnet midt i campingområdet til festivalen, med spillende band på scenen. Ungdommene slår seg sammen med publikum, og hopper i takt med musikken til artistene på scenen. Bildet blir kornete, og inn kommer teksten med tilhørende stemme:
    TUNGTVANN KOMMER
    RAGA ROCKERS KOMMER
    FUMAR MATA KOMMER
    KOMMER DU?
    Morsom idè, men får man til dette på 15 sekunder? Var det ikke det som var lengden reklamen skulle ha?
    vh.
    Espen Olaisen[/url]
    ------------------------------------------
    If you want to sing out, sing out! - Cat Stevens

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    18

Sitat Opprinnelig postet av filmfandango
    Quote:

TUNGTVANN KOMMER
    RAGA ROCKERS KOMMER
    FUMAR MATA KOMMER
    KOMMER DU?
    Morsom idè, men får man til dette på 15 sekunder? Var det ikke det som var lengden reklamen skulle ha?
    Jo, og dette kommer til å bli en utfordring. Dette er råutkastet til reklamefilmen, men som du sier må vi antagelig korte den ned... Jeg har til nå sendt av gårde tre ulike synopsis til arrangørene, så jeg får se hva de synes

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    73

Jepp.. Dere har en fin utfordring framfor dere. Ønsker dere all lykke med den!
    vh.
    Espen Olaisen[/url]
    ------------------------------------------
    If you want to sing out, sing out! - Cat Stevens

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    204

Jeg likte godt den første ideen din, (ikke at de våkner på scenen, det blir for dumt :? )

Du kan jo muligens korte den ned i begynnelsen. Begynn med at de slår opp teltet på en tom plass/mark, går og legger seg, våkner av masse bråk osv.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •