få ferdig manuset først, så kommer du kanskje på en ide :wink:
Hei.
Jeg trenger hjelp til tittel på en drama-serie, med både action, humor og selvfølgelig spenning.
Historien er på en måte slik (er ikke begynt på manus, men har mange idèer! Poster noen her - men ikke alt - vil ikke at noen skal ta de :P)
Det er en kald natt i begynelsen av 2005, hvor du da hører gate-lyder, biler som kjører, og imens filmer/kommer kamera fra løse luften, og "fillmer" nedover mot en bank... (SÅNN BEGYNER DET - HER ER SELVESTE "MORALEN"):
Seks stykker har nettopp rana en bank. Èn av de seks er en korrupt politimann, mens èn er synsk (altså kan se ting litt fram i framtiden).
Disse seks tror virkelig at de kommer lett utav det, men når noen merkelig nok fått filma disse gutta, går familiene deres i dass, vennene deres frykter dem, og alt blir en kamp - hvor de ikke kjemper for livet... - men for PENGENE!
De må flykte fra politiet, de må betale dem de skylder penger, og sist men ikke minst:
Få størst andel av pengene!
Dette blir en kamp om å flykte fra politiet, leve det perfekte liv med millioner av kroner, men når de etterhvert begynner å skjønne at det de gjorde var galt, og at det ikke var verdt det, begynner de å beskylde hverandre for gruppepress.
PS: Det er MANGE flere idèer, men selveste "Idè" nummer 1, vil jeg ikke avsløre! Det er den beste delen i serien, og brukte flere måneder på å planlegge den :P
Sjokket blir jo heller ikke lite når de finner ut hvem som filmet de!
VH: Wannabe Regissør!
få ferdig manuset først, så kommer du kanskje på en ide :wink:
Jeg holder fortsatt på å skrive en bok på over 300 sider, og har ennå ikke bestemt meg for en tittel. Tittelen bør ventes helt til slutten. Det er vanlig å ha noe som heter "arbeidstittel", tror jeg, som senere kan forandres.
Når du er ferdig med manuset eller er godt i gang med skirvingen, vil tittelen bare falle ned i hodet på deg![]()
det gjør det i hvert fall når jeg skirver ting.
Lykke til![]()
ony vx2100
Deathlense fisheye
Røde videomic
sony vegas 7
Hmm... okey! xD
Men synes dere jeg burde skrive en bok, og så lage serie om det? Eller hva? Hva tror dere det er lurest å begyne med?
Kanskje bok? Og få den ut på markedet? :P
PS: Vet dere om et genialt/bra skriveprogram som Microsoft Word? Jeg har nemlig ikke det, og kunne trengt et som sjekker skrivefeil osv. så alt blir mye lettere. xD
HELST GRATIS!
VH: Wannabe Regissør!
Altså, hvis du har tenkt å lage en film/serie så hadde jeg ikke "kastet bort" tiden på en bok... siden en bok inneholder masse detaljer som uttrykkes på en annen måte en den gjør i gjennom filmen.
dessuten blir et manus som er skrevet for en film bedre en en bok som blir omskrevet til et manus, hvis du skjønner hva jeg mener![]()
(Ringenes herre og Harry potter er jo selvfølgelig et untak)
ony vx2100
Deathlense fisheye
Røde videomic
sony vegas 7
Du må finne ut hva den passer best som. En bok eller en film. Film er visuell bilde med lyd hvor man bestemmer hvordan "verden" ser ut. Bok er kun tekst, så er det nesten opp til lesere hvordan "verden" ser ut.
Jeg er altså litt for optimist for jeg håpet på å få boken min publisert slik at jeg får litt penger og prøve å få den til film itillegg. Men en slik prosess vil ta minst 3-4 år, vil jeg tro. Noe som ikke er et problem for min del.
Bokmerker