Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Trenger hjelp til Trailer

Står ovenfor en vanskelig oppgave her, å lage trailer til filmen vår :x

Jeg har gjort et lite forsøk her. Det er kun en kladd og er ikke redigert stort på, den slutter også vanvittig brått (vet ikke hvordan jeg skal lage avslutningen). Den siste sangen i traileren er også feil, den jeg har nå er mer en heltesang, noe det ikke skal framstille :P har ikke funnet noe ordentlig enda. Jeg har satt min mann Morten Haslerud på oppgaven å lage lyder jeg kan sette mellom klippene, en form for bass e.l.

Handlina til filmen vår er vanvittig komplissert og består av to deler, nå-tid og ni år tidligere. Det man ser i dagslys er ni år tidligere og det som er blått/mørkt er nåtid. Å få et overblikk av den handingen på en trailer er veldig vanskelig :S

Men venligst ikke klag på det tekniske i traileren :P for den er som sagt på ingen måte ferdig. Det jeg trenger råd til er hvordan man lager en god trailer, handling osv. hvordan ligger jeg ann der?
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Trenger hjelp til Trailer

Klage? Det er ingen link til en trailer her? Men hvis du ikke vet hvordan traileren din skal slutte, kan du jo sjekke hos diverse trailere hos feks www.quicktime.com og få inspirasjon.

edit:
    Beklager, så den ikke. Skulle ha sjekket posten nøyere

Så skal jeg prøve å hjelpe. Jeg syntes at det ble for mye snakking i begynnelsen. Prøv å få bort all unødvendige samtalene som mulig. Hvis det ikke går an å kutte ut, kunne det kanskje vært noe å ha en "forteller" bak traileren?

Jeg ville ha laget ca 30 sekunder med snakking og 30 sekunder med action (som du hadde på slutten, som var ganske bra) Behold de klippene på slutten. Kanskje det er lurt å legge til typisk trailerlyd som de pleide å ha mellom overgang på hvert spennendeklipp på slutten.

Og hvordan du slutter med traileren? Jo, andre filmene pleier å ha tekst på slutten. Feks hvilket selskap, hvor få tak i filmen, nettside, når kommer filmen? osv...

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Horten
    Svar
    31

Hvis du ser på den første setningen står det: Jeg har gjort et lite forsøk HER

Du trykker der det står; HER

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Re: Trenger hjelp til Trailer

Joda:
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Jeg har gjort et lite forsøk her.
    Jeg er elendig til å lage trailere, så jeg tror ikke jeg er til store hjelpen her.
    Men det klippet hvor han fyren torturerte Frank var blodet for lilla.

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Vet det det skal visst være skikkelig teaterblod og ser bra ut på hud, men på klærne ble det værre. I alle fall i kombinasjon med hvitt. På trøya til frank er blodet rosa faktisk :evil:

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Har erfart det samme selv :wink:
    Er det GRIMAS blod du har?

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Jeg vil tro at litt morsom fargekorrigering fikser opp i blodproblemet.
    Og ja, det er altfor masse prating i traileren. Kutt ned traileren, legg på mer action og fjern dialog. Den typiske Hollywoodtraileren gir som regel bort litt for mye av filmen. Selv hater jeg dette og føler uansett hvordan jeg klipper en trailer at den både gir for lite og for mye. Tror uansett du har mer igjen for å vise mindre av filmens handling enn å lage en forkortet versjon av filmen, da det er det enkelte trailere føles som. Og ikke overdriv fade to black og flash to white. Spesielt ikke hvis det er mellom samme klippet. Unødvendig etter min mening. Bedre å bare fjerne klippet før flashen så lenge det ikke gir oss noe annet enn enda et klipp fra filmen. Kommer jo tross alt det samme klippet etter flashen/faden.

Bare for å ta noen korte forslag på dialog:
    - fjern "it was"
    - bruk bare "who sent you"
    - bruk bare "it would be tragif if anything would happen to them"

Vurdert en annen muzzleflash?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Har sendt deg en PM

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Skal få fikset på traileren takk for råd. Men jeg har dessverre ikke mer action å putte inn :S Er fryktelig mye prating i filmen skjønner du, er mye handling som skal fram :P

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Masse handling behøver ikke bety masse ord...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •