Viser resultater 1 til 5 av 5
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard Trenger tilbakemelding om en film idé

Hei alle sammen

Jeg skulle gjerne fått litt konstruktiv kritikk på en film idé jeg og noen venner har tengt til å lage. Arbeidene tittel på filmen er "Yggdrasil".

Handlingen er - Handlingen er i dette året, det er en helt norsk film med unge norske skuespillere. Det handler om en stro NORSK mann som tror han er den norrøne guden Odin! hehe. Han driver å "konvertere" mennesker til den norrøne gudetroen og får de til å bli hans tjenere. han er en ekstrem brutal mann, så han pleier bare å drepe folk uten mening. Han blir derfor jaktet på av politiet og det hele ender med at politiet finner han og begynner å skyte mot han. Odin tar frem et gigantisk SVERD og hogger løs på politiet. Han blir troffet ofta av kuler og slikt, men har har blitt dratt in i sin egen fatasi-verden så han har nesten blitt uovervinnerlig! resten har vi ikke funnet ut.

Så husk dette er bare en helt fersk ide!
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Yggdrasil har jo ingenting med denne historien å gjøre, så det er første negative ting. Scarface med en norsk norrøn galning - morsomt konsept, men slik du legger fram denne ideen, så stinker det. Du trenger mye mer innhold her, men det er jo en tidlig idé. Og på rettskrivningen din å dømme, så er du ikke spesielt gammel, så i forhold til det, så er det kanskje ikke så ille.

Se forresten Scarface, om du ikke har det. Kan jo være denne mannen bare bygger seg opp et imperie av noe slag ved hjelp av folk som lar seg "frelse" til den norrøne troen og er villige til å gjøre alt for ham. Han bør også ha en grunn til å drepe folk - som feks at han hogger dem i to hvis de ikke lar seg omvende. Dette fører selvsagt til at politiet til slutt skal ta ham med alt kruttet som er å oppdrive i norsk film, eller helst litt mer.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Takk for tilbakemeldig.

Ja dette er en tidlig ide, skal poste ett synopsy etter høstferien så da blir det litt mer info og slikt. Men jeg glemte å nevne, Yggdrasil er navnet på stedet der han bor.

PS - Jeg har dysleki, så beklager alle skrivefeilene ops: hehe
    Purple Cow Pictures

Røde NTG-2
    Regi & Foto

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Skogn
    Svar
    24

Story'n virket litt tyn, en fyr som bare hogger løs på folk med et stort sverd. Hvis du er veldig interessert i i den norrøne guden Odin, så må du heller lære deg mer om han, hvordan han var, hvordan han oppfører seg osv. Lage gode karakterer med gode bakgrunns historier. Og litt om hvorfor han tror han er Odin, og kanskje andre karakterer skal være med også, som f.eks. en eller flere personer som prøver å stoppe Odin. Jeg er ikke en person som ville ha laget en film med en slik story, men hvis du jobber mye med den og forbedrer den, så kan du jo ha noe på gang. Men et tips, ikke bare kom opp med en ide, også lage film ut av det. Først bestemme deg for sjanger osv. Etter det kan du begynne med karakterer og lage dem så spennende og interessant som mulig. Etter mange uker med dveling på en ide så kan man begynne å være inne på noe, men alt kommer ikke med en gang. Ta deg god tid! :wink:
    div align="left">
    </div>

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

jaja, synopsien vi holder på å lage blir mye mer innholdrik, vi har masse bakgrunds info om denne Odin, hehe. men jeg er veldig takknemlig for all tilbakemeldingene! &lt;3
    Purple Cow Pictures

Røde NTG-2
    Regi & Foto

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •