Viser resultater 1 til 8 av 8
    Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Uenige meninger med film-partner

Noen som har noen ideer om hvordan disse kan gjøres? Vi er to stykker som jobber likt (ingen sjef :P) med prosjektene våre og det er mange avgjørelser som må tas og det er jo ingen fasitt F.eks. musikk; jeg er ute etter den stemningen mens han andre er ute etter en annen stemninger. Hvordan vet vi hva vi skal ta? En av dem er jo antagelig bedre enn den andre, men det er jo umulig å vite. Det samme gjelder kameravinkler, lyssetting og alt sånt. Jeg vil ha det sånn mens han andre vil ha det sånn...
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    73

Er vell derfor man sjeldent ser at filmer har to regissører og når det er det så er de som regel brødre eller kjærestepar.

Jeg er en stapeis selv og er ikke så veldig samarbeidsvillig. Jeg mener det er kanskje lurest å la en være sjef denne gangen også får den andre være sjef neste gang. Filmen bør jo ha en helhetlig stil og ikke være en collage av din kompanjong og av deg. Selvom dette også i visse tilfeller sikkert også kan funke bra..

Det dere kan gjøre er å grunngi skikkelig hvorfor du vil ha den å den vinkelen og musikken. For et hvert valg i film burde være grundig gjennomtenkt og ha sin mening, kan hende at dere da finner ut at masse av det den andre kommer med er bedre enn ditt og vice versa. Også er det jo lov å inngå kompromiss..
    vh.
    Espen Olaisen[/url]
    ------------------------------------------
    If you want to sing out, sing out! - Cat Stevens

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Jeg har god erfaring med slikt, i og med at jeg har regissert og skrevet så og si alle filmene til Yadda Films sammen med en annen. Utrolig nok så går det som regel greit med oss to. Det hender selvsagt at vi har forskjellige meninger om ting, men det løser seg alltid, for vi vet begge innerst innen hvem som egentlig har den beste ideèn/planen. Vi blir heller aldri langsure hvis det ender opp med at den andre får viljen sin.
    En annen ting er at på de siste og de neste filmene våre er ikke begge to like mye innvolvert i alle. Jeg har noen filmer som jeg er skikkelig med på og har hovedansvaret for, og han har sine.
    Så ærlig talt har jeg ikke så mange råd å gi siden vi klarer oss utmerket :wink:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Den som fikk ideen til filmen - bør få bestemme. Men den andre kan jo prøve å fortelle hvorfor hans ide kan være bedre.

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Hmm... ja.. Vi legger jo ut våre meninger om hvorfor det skal være sånn og sånn og de slår jo like herlig feil (at vinkelen f.eks. ikke ser så bra ut) som de er riktige. Prosjektene våre er såpass store så jeg vet ikke helt om det er så populært at en tar kommandoen for hele filmen. Men ta for eksemel rulleteksten til en film. To sanger passer kjempebra til den, men den ene er trist, mens den andre er munter (hvor det da er tydelig at det er ironi inn i bildet). Kanskje å trekke lodd er en løsning man kan leve med :wink: Men på en annen side... det er ikke uten grunn at det er en aktor og en advokat med i en rettsak. Det skal jo presses fram en beste løsning fra begge sider, så kan jo være sunt med litt krangling :P
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Hvis dere ofte er uenige bør dere kanskje vurdere å bare ha en regissør. Bytte på annenhver film eller noe sånt.
    Det betyr jo ikke at ikke den andre kan komme med forslag, men at det er en som har siste ordet og tar avgjørelsen til slutt.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Stains ide er god å bruke. Det bør alltid være en som har "final word" - uansett - men denne personen bør være litt fleksibel også tror jeg. Hvis kompanjongen din kommer med et forslag som du kanskje ikke liker så bra - prøv det i allefall etter dere har gjort noen opptak av dine ideer - gjør samme scena på nytt med kompanjongens ideer - så har dere òg litt mer å klippe i - og kanskje det ender opp med å være den andre ideer som brukes.

Det bør ikke være rivalisering som "jeg fikk bruke min idè, ooOooOooh jeg vant diskusjonen". Gjrø en beslutning, ferdig med det, move on.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

I got two words for ya; Director's Cut.

Jeg vil tro at det ikke er kameravinkler og musikkvalg som er største problemet i Hollywood, men man ser stadig nye DC til salgs. Hovedsaklig fordi regissøren vi ha med mer/mindre enn hva produsentene ville.

Anywho, lag to versjoner hvis det er ekstremt problematisk. Det skader aldri å filme en sene fra to vinkler. Lyssetting kan bli noe styr, men jeg antar dere satser på korrekt lyssetting, og ikke kunstnerisk lyssetting.

Når det gjelder rulletekstmusikk... er det en reinspikka dramafilm? Da kan dere drite i ironisk musikk. My words of wisdom... my words anyway.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •