Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Standard Uttrykkshistorie i film

Hei...

Holder på med fordypningsprosjekt nå, og vi fordy per oss da altså i film. Problemet vårt er at en altfor stor del av vurderingen blir gjort på hvor godt utrykkshistorie er representert i film. Det er ikke lett og finne informasjon om uttrykshistorie i film, og derfor lurte jeg på om dere har noe tips?
    isforstå meg rett...

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Jeg vet ikke hva jeg skal tipse, Stelvis. Hva mener du med uttrykkshistorie i film, snakker du om handlingen? Du vet vel ikke siden du spør, men kanskje ingen andre vet det heller siden de ikke har svart på posten din. Men hvis du vet at vurderingen blir lagt på det og det, så kan du jo spørre læreren som skal vurdere hva det og det vil si.
    e're all living in America

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Ja, jo altså. Nå har jeg da faktisk klart og finne ut en del på egenhånd. Og mens jeg har dette har jeg funnet ut at dette er en måte å bli en bedre filmskaper på. Jeg har sprenglest (mye på grunn av et stramt tidsskjema) uttrykkshistorie de siste dagene, og lært masse om hvordan dagens filmer er påvirket av de gamle. Jeg skjønner nå at spørsmålet var meget dårlig formulert, iogmed at jeg burde ha inkludert hvordan vi har tenkt å filme for at dere skulle ha noe å gå etter.

I filmen vil vi være inspirert av The French New wave, et ganske selvsagt valg, iogmed at det var i denne epoken man tok kameraene ut av studioene og begynte og tenke mer på filmens innhold fremfor budsjett. Manuset er i nyromantisk stil og vi skal filme i svart-hvitt.

Skriver dette for å tipse om at det er utrolig mye å hente i uttrykkshistorie selv om det kanskje høres meget kjedelig ut.
    isforstå meg rett...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •