Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Videohjelp

Cadet 3
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Svar
    7

Standard Videohjelp

Hei.

Jeg er en gutt på 17 år, fra Sunnmøre. Jeg er interessert i amatørfilm, og har vært det en stund nå. Jeg kjøpte meg ett videokamera for ett år siden, men det har dessverre ikke blitt altfor mye brukt. Jeg hadde også et videoredigeringsprogram( Pinnacle Studio 10) som jeg brukte litt, men problemet med det var at det var for ustabilt. Da vi formaterte maskinen( av andre grunner) og skulle legge det inn på nytt, fann vi selfølgelig ikke registreringskoden vi MÅTTE ha. Kjipt. Men kan alltids bruke et gratisprogram...

Det var forøvrig ikke poenget, for redigeringsprogram kan jeg som sagt skaffe.
    Mitt største problem siden jeg startet, har vært at jeg IKKE HAR FÅTT TIL Å LAGE FILMER. I begynnelsen gikk det mest i filming av family happenings o.l. Det går greit, siden det bare er å filme; med mindre man vil ha det spesielt bra,og tar seg tid til masse forarbeid.

Men når det kommer til å LAGE filmer, selv, går det rett og slett i stå. Jeg kan for lite om filmskaping til å ha full kontroll over hva jeg skal gjøre: Jeg kan ikke skrive manus, lage storyboard,osv.,selv om jeg har lest artikler om det og sann. Den største årsaken tror jeg må være at jeg jobber ålene; jeg kjenner ingen som jeg kan jobbe med,og da sier det seg selv at det blir ekstra vanskelig.

Angående manus og slikt, så synest jeg det ikke er så mye å bry seg om, nå i begynnelsen. Har printa ut massevis av artikler, fra manus til lysbruk. Har tenkt å lese litt grundigere gjennom de etterhvert. Men, som sagt er det viktigste for meg nå å få laget en film; er nesten tragisk at jeg ikke har klart å produsere noe på et helt år! Eneste jeg har produsert, er 2 enkle animasjonsfilmer, ikke alt for gjennomførte, og mest for å teste programmene mine....

Så jeg lurer på; er det noen som har noen tips/ råd?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006