Det er vel videreutvikling av story du vil ha hjelp til, og ikke noe direkte med manus. Foreslår du endre topicen så det blir mindre forvirrende. Jeg gikk ikke inn på tråden din da jeg trodde du trengte hjelp til oppsett av manusform, noe som allerede er besvart sikkert flere ganger i forumet, men i kjedsomhetens time tenkte jeg at jeg skulle søke opp disse for deg. Anywho, det var tydeligvis ikke det du var på jakt etter.
Jeg stiller alltid meg selv spørsmålet, "Hva er det jeg vil?". Så, hva er det du vil? Hva vil du lage? Hva vil du få frem? Hva er det du vil feste på film? Eller er det bare et forsøk på å få gjennomført en film, slik at du kommer igang? Forresten, har snusboksen noe å si videre i filmen? Hva er alderen på denne gjengen? For hvis dere er en gjeng 12-åringer som skal lage gjengfilm vil jeg sterkt anbefale dere å lage noe annet. Smågutter som løper rundt med våpen og truer andre smågutter passer best hvis det er barn fra Midt-Østen eller Afrika. Norske barn er enda ikke fullt så ekstreme av seg.
En butikk er ikke fullt så vanskelig å få lånt litt lengre ute i bygdene, men midt i en norsk storby vil det nok være heller problematisk. Du kan feks kjøre videre på at de tar gisler i butikken fordi politiet dukker relativt kjapt opp, eller tilfeldigvis er i nærheten og ser hva som skjer. "Dudsane" stikker på bakrommet og finner ut at hovedinngangen er den eneste veien ut. Hvis du kun fokuserer det på det som skjer inne i butikken, trenger du faktisk ikke annet en lyden av politisirener og sånne ting som politiet vil si over megafon. På bakrommet kan gjengen gradvis bryte ned over hva de holder på med, en kan forelske seg i fjortissjenta bak disken, og lederen går amok og begynner å banke opp/drepe sine gjengmedlemmer. Kunder som også blir gisler er bra, slik at du kan drepe en som tror han skal være helten og redde dagen.
Hvis du informerer litt om begresningene dere har vil det bli lettere å komme med ideer til videreutvikling av handlingen.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker